"Seeing" keskellä Viroa ?

mika.ma...@gmail.com

Tervehdys

Olen suunnitellut pienen observatorion rakentamista Vändran lähistölle Viroon. Osaako joku ryhmän seuraajista kertoa omakohtaisia kokemuksia seudun (20km säteellä Vändran keskustasta) käytännön havainto-olosuhteista ?

Terveisin
Mika Maanselkä

Paavo Väisänen

Näin kirjoitti Usenetin ryhmään sfnet.harrastus.astronomia:
> [...]
>Vändran lähistölle Viroon. Osaako joku ryhmän seuraajista
>kertoa omakohtaisia kokemuksia seudun (20km säteellä Vändran

Virossa, kerrotaan olevan paremmat paikat katsella "Hopeapilviä", kuin
Suomessa.
Vuosia sitten tallensin dokumentin meteorin putoamisesta Viroon.
Joku ymmärsi katsoa Kalevalaa, siellä kerrottiin tuosta tapauksesta, kun
'Ukko-Ylijumala iski tulta kynnestänsä, tulisoronen poltti maita, poltti
soita, poltti Aluen järven'
Kaalinjärvi on muistona siitä, sitä kuvattiin dokumentissa

> Terveisin
> Mika Maanselkä

Puakki
--