Planck-satelliitin mittaaman Kosmisen Taustasäteilyn kylmempien ja kuumempien täplien tulkinta

mathematician

to hanp...@luukku.com
Oma tulkinta (Hannu Poropudas, 16.08.2012):

Void alueet eli kylmemmät täplät (siniset) ovat toisen tyyppisen
massan valokartioita,
koska ne eivät vastaa näkyviä supergalaksi joukkoja, vaan näyttävät
tyhjiltä.

Kuumemmat täpät ovat lähempänä big-bang starttia ja kylmemmät
kauempana big-bang startista.

Nämä kaksi eri massatyyppiä ovat eroittuneet toisistaan jo big-
bangissä.

Eivät voi olla samassa tilassa. Jos olisivat, niin räjäyttäisivät
toisensa.

Massat aina eri kohtaa aika-akselilla.

Molemmilla massatyypeillä on omat antihiukkasensa ja molemmilla
massatyypeillä on myös oma valohiukkanen.

Nämä eri massatyypit vuorovaikuttavat vain painovoiman avulla
toisiinsa (poistovoima).

Alussa oli vain edellisestä maailmankaikkeudesta peräisin olevia
mustia aukkoja (itse asiassa neutriinotähtiä), joiden prosesseita aine
on syntynyt.

Maailmankaikkeus on syklinen ja aikaa ei voi määritellä näiden kahden
välillä.

Minun määritelmät ovat erilaiset pimeälle aineelle ja pimeälle
energialle kuin stndardi tähtitieteen määritelmät.

Prof. Heikki Salolle kerrottu myös nämä ideat 16.8.2012). Heikki
suositteli minua lukemaan Ursan julkaiseman Tähtisen kirjan pimeästä
aineesta.

Parhain Terveisin,

Hannu Poropudas

mathematician

I'am sorry that I posted above important text of mine in finnish,
this was due I was little busy.

My rough translation above text from finnish to english:

Uutisryhmät: sfnet.harrastus.astronomia, sci.physics.relativity
Lähettäjä: mathematician <hanpo...@luukku.com>
Päivämäärä: Thu, 16 Aug 2012 05:43:56 -0700 (PDT)
Paikallinen: To 16 elo 2012 15:43
Aihe: Planck-satelliitin mittaaman Kosmisen Taustasäteilyn kylmempien
ja kuumempien täplien tulkinta

Oma tulkinta (Hannu Poropudas, 16.08.2012):

(My own interpretation (Hannu Poropudas, 16.08.2012):)

Void alueet eli kylmemmät täplät (siniset) ovat toisen tyyppisen
massan valokartioita, koska ne eivät vastaa näkyviä supergalaksi
joukkoja, vaan näyttävät tyhjiltä.

(Void areas other words colder spots (blue) are light cones of an
other type of mass,
because they don’t correspond visible super galaxy clusters, they
semms to be void.)

Kuumemmat täpät ovat lähempänä big-bang starttia ja kylmemmät
kauempana big-bang startista.

(Hotter spots are nearer to the Big-Bang start and colder spots are
farther away
from Big-Bang start.)

Nämä kaksi eri massatyyppiä ovat eroittuneet toisistaan jo big-
bangissä.

(These two different mass types have been separated from each others
already
at the Big-Bang.)

Eivät voi olla samassa tilassa. Jos olisivat, niin räjäyttäisivät
toisensa.

(They cannot exist in the same space. If they were in the same space
they
would explode each other.)

Massat aina eri kohtaa aika-akselilla.

(Masses are always at different point on the time axis.)

Molemmilla massatyypeillä on omat antihiukkasensa ja molemmilla
massatyypeillä on myös oma valohiukkanen.

(Both mass types have their own antiparticles and both mass types
have also their own light particle (photon).)

Nämä eri massatyypit vuorovaikuttavat vain painovoiman avulla
toisiinsa (poistovoima).

(These different mass types interact with each others only via
gravity (reulsive force).)

Alussa oli vain edellisestä maailmankaikkeudesta peräisin olevia
mustia aukkoja (itse asiassa neutriinotähtiä), joiden prosesseita
aine on syntynyt.

(At the beginning there was only black holes (as a matter of fact
neutrino stars) which originated from the previous Universe.
Matter is formed from their different processes.)

Maailmankaikkeus on syklinen ja aikaa ei voi määritellä näiden
kahden välillä.

(The Universe is cyclic and time cannot be defined between these two.)

Minun määritelmät ovat erilaiset pimeälle aineelle ja pimeälle
energialle kuin stndardi tähtitieteen määritelmät.

(My definitions are different for dark matter and dark energy than
standard astronomy uses.)

Prof. Heikki Salolle kerrottu myös nämä ideat 16.8.2012). Heikki
suositteli minua lukemaan Ursan julkaiseman Tähtisen kirjan
pimeästä aineesta.

(I told 16.8.2012 these ideas also to professor Heikki Salo.
Heikki recommended me to read the book of Tähtinen about dark matter,
the book is published by the URSA.)

Parhain Terveisin,

(Best Regards,)

Hannu Poropudas

Lee Parker

On Thu, 16 Aug 2012 05:43:56 -0700, mathematician wrote:

> [...]
> massatyypeillä on myös oma valohiukkanen.
>
> Nämä eri massatyypit vuorovaikuttavat vain painovoiman avulla toisiinsa

omat pimeälle antihiukkasensa määritelmät ja kylmemmät molemmilla