Siirrytään Oinaan aikaan 20.3.2012

1 view

Veikko Seikku

Aurinko siirtyi tänään aamulla Oinaan tähtikuvioon. Oinas sijaitsee
Perseuksen ja Andromedan alapuolella Härästä itään. Tänään on myös
kevätpäiväntasaus, jolloin päivä ja yö ovat astronomisesti yhtä
pitkiä. Päivä on oikeasti pidempi johtuen ilmakehän ilmiöistä.

Harri Tavaila

Itse asiassa Oinaan tähtikuvio on niillä main, missä iltataivaalla
loistavat Jupiter ja Venus. Aurinko on jo pitkällä Kaloissa.

H Tavaila

Puakki

Taitaa olla jo 7 vuotta? kun katsoimme Pahnaluodon kalliolla, kuinka
Merkurius, Venus, Mars, Jupiter ja Saturnus olivat yht'aikaa näkyvissä.

Lume Laipio

Mulla oli viikko sitten perjantaina myös tuommoinen känni.
Silloin näkyi lisäksi kuu ja aurinko.

-rajasin ryhmistä evoluution pois.