Mistä löytäisin muovinauhaa

Heidi S.

Hei!

Pakko kysyä nyt neuvoa, josko joku tietäisi. Itse olen kauppoja kolunnut
Bauhaussista Etolaan, Biltemasta rautakauppoihin ja en vain löydä etsimääni.

Mistä voisin löytää muovinauhaa, sellaista suunnilleen samanlaista kamaa kun
sähköteippi, mutta ilman liimapintaa? Voisi olla ehkä pikkaisen paksumpaa,
mutta ei paljoa. Leveyttä nauhalla n. 1-1,5cm.
Olen joskus nuoruudessani sellaista kerran ostanut, mutta enää en löydä
mistään.
Mihinköhän sitä voidaan käyttää? Sekin jo auttaisi etsinnässä kun tietäisi
mitä etsii =)

Jos en osannut kuvailla riittävän hyvin, niin tuollaiseen käyttöön nauha
olisi tulossa:
http://horze.com/popup_image.php?file=%2Fimages%2Fcatalog%2F78%2F93%2F11508_L.jpg

Valmiina ei löydy sellaista väriyhdistelmää mitä haluaisin, niin ajattelin
tehdä itse. Mutta mistä löytää tuollaista nauhaa ja vielä eri väreissä?

Terveisin: Heidi

A.C

"Heidi S." <heidi.si...@kolumbus.fi.poista> kirjoitti
viestissä:kx2rg.14868$5g4....@reader1.news.jippii.net...

> [...]
>
> Pakko kysyä nyt neuvoa, josko joku tietäisi. Itse olen kauppoja kolunnut
> Bauhaussista Etolaan, Biltemasta rautakauppoihin ja en vain löydä

Moi !

En tiedä soveltuuko tarkoitukseesi, mutta näitä pakkausnauhoja ainakin
esiintyy useissa väreissä ja myyjiä löytynee kaikilta suuremmilta
paikkakunnilta
ja varmaan aika monelta firmalta "roskiksista" ...

Tässä yksi toimittaja:
http://www.pakkausohman.com/sidontatarvikkeet/alasivut/vanteet.htm

t. A.C

Heidi S.

Hei!

Kiitos vastauksesta!
Olipa muuten pätevä sivu! Olen nähnyt tuon firman nimen monesti, mutta en
yhtään ole tiennyt mitä kaikkea se edustaa.
Veikkaan, että nuo vanteet on liian jäykkää tavaraa punontaan, mutta tuolta
löytyi pari artikkelia jolle olisi käyttöä muualla =)
Mutta siis, jos nuo vanteet ovat sitä tavaraa jota joskus postipakettien
päälle on laitettu, niin se on liian jäpäkkää.

Materiaali pitäisi olla punottavissa, enemmän sähköteipin tapainen löysyys
olisi tarpeen, mutta ehkä hiukan enemmän saisi olla paksuutta jotta kestäisi
kulutusta..
Voi kun pystyisin keksimään jotain joka olisi juuri oikeaa paksuutta. No,
ehkä se sähköteippi on paras kuvaamaan sitä =)

t: Heidi

karpp

Moro
Hyvinkin samanlaista voisi olla tuo metissä näkyvä "teippi" jota kietaistaan
puihin ladun jne polun merkiksi.
On olemassa myöskin muovisena punaista/vihreää on nähty.
Pohjolan Tekniikka Oy ainakin täällä Oulussa voisi kokeilla
SK

www.ouluntyostokeskus.com
Nyt keskiaikaiset ja japanilaiset miekat

"Heidi S." <heidi.si...@kolumbus.fi.poista> kirjoitti
viestissä:kx2rg.14868$5g4....@reader1.news.jippii.net...

Heidi S.

Hei!

Nyt kun sanoit tuon, niin juuri tuossa tarkoituksessahan olen sitä myös
nähnyt käytettävän!
Oulu on aika kaukana, Helsingin puolelta mieluummin hakisin. Mutta jos
täältäpäin ei löydy, niin pitääpi soitella tuonne ja kysellä josko postin
tuotavaksi laittaisivat muutamat rullat.

Kiitos hyvästä vinkistä, nyt voin ainakin kertoa millaista nauhaa kaipaan.
Kaupassa harvemmin tunnistaa tuotetta kuvailulla "sitä sähköteipin näköistä
josta tehdään hevosten otsapannat" =)

t: Heidi

jp

"Heidi S." <heidi.si...@kolumbus.fi.poista> wrote in

> [...]
> pikkaisen paksumpaa, mutta ei paljoa. Leveyttä nauhalla n. 1-1,5cm.
> Olen joskus nuoruudessani sellaista kerran ostanut, mutta enää en löydä

Entä tennis/sulkismailan kahvan pintaan laitettava nauha? Muistaakseni niissä
ei ole (ainakaan kaikissa) liimapintaa. Pituus voi olla rajoittava tekijä.

JPT

"Heidi S." <heidi.si...@kolumbus.fi.poista> wrote in message

Taloyhtiössämme käytetään vesijohtojen kierreliitosten tiivistyksessä
sellaista n. sähköteipin levyistä nauhaa. On ehkä hiukan ohuempaa, mutta
erittäin taipuisaa ja notkeaa eikä ollenkaan jäpäkkää. Meidä kääyttämä väri
on valkoinen, mutta ehkä muitakin löytyy. Eli kannattaa kysellä
vesijohtoliikkeistä. Tuotteen nimeä en valitettavasti muista.

--
***
JPT

Rauno Veijola

Heidi S. wrote at Thursday 06 July 2006 14:20:

> Hei!
>
> Nyt kun sanoit tuon, niin juuri tuossa tarkoituksessahan olen sitä myös
> nähnyt käytettävän!

Ainakin täällä Jyväskylässä tavallisetkin rautakaupat myyvät metsurien
tarpeita, joihin moinen merkkausnauha kuuluu. Tosin näkemäni ovat olleet
mieluummin paperia kuin muovia, mutta ehkä muovistakin on. Jos, niin
lähtisin etsimään rautakaupoista moottorisahojen ja metsurien kypärien ja
turvasaappaiden jne. lähimaastoista. Myös voisi kysyä vaikka
metsänhoitoyhdistykseltä, josko Kaupungista moinen löytyy ;-).

> Kiitos hyvästä vinkistä, nyt voin ainakin kertoa millaista nauhaa kaipaan.
> Kaupassa harvemmin tunnistaa tuotetta kuvailulla "sitä sähköteipin
> näköistä josta tehdään hevosten otsapannat" =)

Jos siitä taas tehdään moisia pantoja, eikäs kaupungeissakin ole
eläintarvikekauppoja? Raviradan taikka ratsastuskeskuksen lähimaasto?

Rane

Lauri Raittila

in sfnet.harrastus.askartelu, JPT wrote:

> Taloyhtiössämme käytetään vesijohtojen kierreliitosten tiivistyksessä
> sellaista n. sähköteipin levyistä nauhaa.

Teflonteippiä. Ei taida olla muuna värinä kuin valkoisena, ja ei ole
riittävän jäykkää, jotta voisi kunnolla punoa.

--
Lauri Raittila <http://www.iki.fi/lr> <http://www.iki.fi/zwak/fonts>

Lauri Raittila

in sfnet.harrastus.askartelu, Heidi S. wrote:

> Valmiina ei löydy sellaista väriyhdistelmää mitä haluaisin, niin ajattelin
> tehdä itse. Mutta mistä löytää tuollaista nauhaa ja vielä eri väreissä?

Sopivaa muovia jos löytää, niin siitä suikaleen leikkaamalla. Voi olla
helpompi löytää.

Mitä värejä tarvitsisit?

Heidi S.

> Sopivaa muovia jos löytää, niin siitä suikaleen leikkaamalla. Voi olla
> helpompi löytää.
> Mitä värejä tarvitsisit?

Tuo vaihtoehtokin on käynyt mielessä kun olen liikkeitä kierrellyt ja
kysellyt =)
Ainakin oranssia ja mustaa tarvitsen näin alkuun, tosin perusvärien
olemassaolostakaan ei olisi mitään haittaa..

Etsinnät jatkuu =)

Heidi S.

> Ainakin täällä Jyväskylässä tavallisetkin rautakaupat myyvät metsurien
> tarpeita, joihin moinen merkkausnauha kuuluu.

Pitääpi alkaa etsimään kohdistetusti metsurien tarvikkeita.
Sellaisia paperisia olen kyllä nähnytkin merkkausnauhan nimellä ja kun ne
eivät sovellu käyttööni, niin niitä tietenkin on löytynyt oikein kiusaksi
kaikissa sateenkaaren väreissä =)

nos...@supertel.fi

Lauri Raittila kirjoitti:

> Teflonteippiä. Ei taida olla muuna värinä kuin valkoisena, ja ei ole
> riittävän jäykkää, jotta voisi kunnolla punoa.

Venyvää, rispaantuvaa, suhteellisen kallista. Ja loppusijoituksen
kannalta
fluorattua muovia, eli ei varmaan hyvä vaihtoehto missään
tapauksessa.

Sama tuli itsellekin ensin mieleen, pakissa kun teflonteippirulla
näyttää
eristysnauharullalta.

Mutta jotta tulisi edes jotain mahdollisesti hyödyllistä viestiin,
niin
"niksi-Pirkka" -sarjan kikkana: Kun olin pieni, leikkasivat naiset
matonkuteita muovipusseista ja maitopusseista. Pussista saa tasa-
leveää nauhaa kymmeniä metrejä. Väri määräytyy kauppaketjun
mukaan.

Heidi S.

Itse itselleni vastaten.

Luovuin toivosta, kaikki keksimäni paikat soiteltu ja käyty läpi ->
merkkausnauhakin on nykyään ihmeellistä paperi-mitälie ainetta muovin
sijaan.
Tein radikaalin päätöksen, ostin eilen kangaskaupasta silkkinauhaa. Löytyy
kaikissa väreissä ja eri paksuisia. Ei kestävyydessään vedä vertoja
muovinauhalle, mutta ajaa kuitenkin asiansa.

Kiitos kaikista hyvistä vinkeistä! Tällä muovinauharetkellä löytyi isot
määrät liikkeitä ja aloja joiden olemassaolosta en ollut tietoinenkaan =)

t: Heidi

Juhani Varemo

Heidi S. wrote:

> Luovuin toivosta, kaikki keksimäni paikat soiteltu ja käyty läpi ->
> merkkausnauhakin on nykyään ihmeellistä paperi-mitälie ainetta muovin
> sijaan.

Ei auta ongelmaasi, mutta kaikentyyppisten muovinauhojen käytöstä
merkinnässä metsäpuolella luovuttiin, koska muovia kulkeutui massan mukana
paperikoneelle saakka ja se pilasi tehokkaasti merkittäviä määriä
paperia...

--
<juhani>

marita...@gmail.com

Minä myös tarvitsisin muovinauhaa 25mm levyistä valkoista tai keltaista polkujuoksutapahtumaan reittimerkeiksi. Oletko törmännyt?Pienet rullat tulevat kovin kalliiksi ja määrää niissä on vähän.