Henkkareiden väärentämisestä

Santtu

moro!

En ole pahemmin tätä ryhmää seuraillut, että minkälaisesta askartelusta
täällä jutellaan.. Mutta asiaan! Eli olisi tarkoitus "askarrella"
väärennetyt henkkarit, tietokoneella siis. Kertokaapa vinkkejä että miten
sais mahdollisimman aidot. Mille pohjalle? Mielellään semmoiselle, missä ei
ole paljon hologrammeja tai muita hankaluuksia. Esimerkiksi henkilökorteissa
on usein jokin hologrammi tai vaikkapa ajokortissa (uudessa) pitäis
syntymäaika muuttaa kolmeen kohtaan. Miten olisi joku opiskelijakortti tai
jokin yksinkertainen, mistä vain kävisi ilmi ikä... Pistetäänpä keskustelua
pystyyn...

Santtu

Janne Ronkonen

Jos ei oma taito riitä henkkareiden väärentämiseen, vaan pitää kysellä
muilta niin ehkä olisi paras olla väärentämättä niitä ja odotella niitä
aikoja kun ei enää tarvitse väärentää?

JR

JP Sipponen

Kokeilepa vaikkapa linkkiä
http://www.poliisi.fi/
Siellä ollaan kiinnostuneita kuulemaan tämänlaisesta askatelusta....

Santtu <hannu....@pp.inet.fi> kirjoitti
viestissä:jqia6.155$lb4....@read2.inet.fi...

Midova

Itse kokeilin huvikseni (lähinnä tulostintani testatakseni Epson Photo 750)
väärentää ajokorttia.
Skannasin kortin (no skannerini on niin paska että jouduin ottamaan
digikameran makrolla kuvan, tuli paljon parempi) ja pyyhin kaiken muuttuvan
tiedon pois, eli viivakoodit, kuvan, numerot. Ja metsästin netistä vastaavan
fontin... Näpsäytin itsestäni uuden kuvan, tulostin ja liimasin pahville.
täytyy sanoa että tuli aivan loistava! puutteita tietysti on esim. taustalla
oleva prässätty kuvio, mutta aivan takuulla menee normaalista tarkastelusta
läpi.

>'uudessa ajokortissa hologrammi'
? onko? ei minun euromallin kortissa ole, tosin se on jo ikääntynyt 3
vuotta...

käytössä olis siis Adobe Photoshop 6.0
Camedia C2000Z
ja Epson stylus Photo 750 & photopaperia

ja kun ollaan vähän off-topic, niin pistetätään vielä myyntiin Kärkkäiseltä
ostettu Funline TS-6EP skanneri...
hp 200,-

"Santtu" <hannu....@pp.inet.fi> kirjoitti viestissä

Santtu

Ei ajokortissa hologrammia ole, mutta syntymäaika muistaakseni kolmessa
kohdassa, eli se teettää vähän hommaa.. joo eihän noista mitään ihmeellisiä
tarvi tulla jos näyttää vaikka vaan lompakon muovin läpi. Täytyy joskus
kokeilla tehdä..

Otto J. Makela

"Santtu" <hannu....@pp.inet.fi> writes:

> [...]
> tarvi tulla jos näyttää vaikka vaan lompakon muovin läpi. Täytyy joskus

Uudessa pikkukortissa on kineogrammi josta näkyy vuorotellen "FIN" ja
henkilötynnuksen loppuosa.
--
/* * * Otto J. Makela <o...@iki.fi> * * * * * * * * * * * * * * * */
/* Phone: +358 40 765 5772, FAX: +358 42 7655772, ICBM: 60N 25E */

lukkar...@gmail.com

tee mul

kasper.o...@gmail.com

Mikä oli fontti?