Pippureitahan sitä suositaan nykyisin. Markkinoille on tullut myös
vaahtomainen valmiste, jota voi myös pursottaa käteensä ja sipaista
sitten toisen naamaan.
Pikaisesti googlettamalla löytyi seuraava linkki, jossa on hinta-, koko-
ja mallitietoja
jpg
Heh!
Tosi kätevä kun vastapelurilla on jonkin sortin terä-ase tai joku muu
rassi..........
RV
> giz...@city.fi wrote:
> > Olen hankkimassa kaasusumutinta. Tulee taksiin. Pitäisi olla
> > ennenkaikkea tehokas sekä varmatoiminen, mutta pienestä koosta (esim.
> > rintataskuun menevä) olisi sikäli hyötyä että pysyy paremmin
Taksiin se varmaan mahtuu vaikka ei olisikaan kovin pieni?
> > mukana. Onko jotain tiettyjä malleja tai merkkejä mitä suositella ?
> > Mitenkäs muuten, onko tuo pippuri se kaikkein paras vai
> > käytetäänkö sitä cs-kaasua enää ollenkaan ?
>
> Pippureitahan sitä suositaan nykyisin. Markkinoille on tullut myös
> vaahtomainen valmiste, jota voi myös pursottaa käteensä ja sipaista
> sitten toisen naamaan.
Liekö vaahdon idea ollut paremminkin päällekarkaajan kuin uhrin
turvallisuuden tavoittelu? Suljetussa tilassa voi tosin ehkä tulla vähemmän
ongelmia tuon aineen kanssa. Vaan miten sivelet vaahdot hänen hienolle
hipiälleen jos räyhänhenki istuukin autossa kuljettajan takana? Pippurikaasu
todistetusti tepsii myös reippaan alkoholinkäytön karaisemiin henkilöihin.
Onko tuollaisten vaahtojen tehosta pultsareihin ja muihin myrkkyjen käyttöön
sopeutuneisiin tyyppeihin mitään näyttöä?
Kieltämättä ja asiaa tarkemmin tuntematta, tuon käyttö kuulostaa vähän
hankalalta/hassulta.
Vähän hankalaa kuvitella tilanne, jossa kesken nujakan pysähtyy
pursottamaan vaahtoa kämmenelleen "Odotas hei vähän, niin minä..." :)
Siinä saattaa toinen jo keretä sipaista muuten vaan naamaan... ;)
Vaahto toimii myös normaalisti ruiskimalla suoraan kasvoille...
jpg
Ok, no sitten hommassa on järkeä.
En ole samaa mieltä pienestä koosta, isompi on helpommin hallittava ja
tähdättävä, itselläni oli joskus 4 unssin OC-nestesumutin ja se kulki
kivasti vyökotelossa vähän niin kuin kännykkäkin. Uskoisin, ettei Suomessa
juuri huonoja sumuttimia myydä pienestä volyymista johtuen.
Pelkkää kyynelkaasua (cs, cn, mitälie muita) sisältävää sumutinta tuskin
kannattaa käyttää.
Cs tai vastaavat ovat huonompia ja riskaabelimpia kuin OC eli pippuri.
Siksi niitä ei enää juurikaan käytetä.
Ei merkeillä ja malleilla ole suurta eroa. Ota käteen sopiva tai taskuun
sopiva. Katso, että tehoaineen väkevyys on suurin sallittu.
Itse pidän reilumpikokoista parempana. Voi tehdä pari kokeilusumutusta
ilman että pieni säiliö heti tyhjenee. Pienimmätkään mallit eivät istu
paidan rintataskuun, eli siinäkään mielessä pienuudella ei saa mainitavaa
etua.
Muista kokeilla ja tutustua käyttöohjeisiin.
--
Takaan ja alleviivaan