practical ideoita, kiitos!

Jussi Rinttilä

Mikko Viinikainen wrote:

> mitä muita suosittelette ja mitä muuta olisi huomioitava.
> ps. vastaukset mielellään suoraan mailina..

Jotain isompaa kaliberia, esim .40 S&W, ja sitä että jos kysyt
newsseissä, niin älä pyydä vastineita sähköpostitse.

JR

--
- Mikään ei anna samaa varmuutta kuin täydellinen tietämättömyys -

mikaelk

"SR" <santr...@hotmail.com> kirjoitti viestissä news:3Zu_5.382$tW1....@read2.inet.fi...

> Liikkeistä Eräkulma (helsinki) osaa varmasti neuvoa...
>

> SR

Moi

Älä ainakaan Eräkulmaan mene.
Mene uuteen liikkeeseen nimeltä Practical Basement, sijaitsee Vilhovuorenkatu 11 A2 Helsinki. Sisäpihalta sisään kellariin.
Sieltä löydät huippuampujat myymässä huippuaseita, patruunoita, koteloita, ym varusteita. Tietävät mistä puhuvat.

Mikaelk

vesa Pulli

Tervehdys!

Kannattapi itse käydä noissa esitetyissä liikkeissä ja katsoa minkälaista
palvelua saa. Ei kannata ottaa noita "älä sinne vaan mene" minkäänlaisena
yleistyksenä kyseisistä liikkeistä.

t. Vesa

Mikko Viinikainen kirjoitti viestissä ...
>On alkanut kuumottaa ajatus pääkopassani josko alkaisin ampumaan
>practicalia, mutta:
>
>etsin itselleni 9mm asetta ( ei tarvitse kaupitella vielä ) ja ajattelin
>ostaa kerralla kunnollisen. Olen melko fanaattisesti standard-luokan
aseiden
>kannattaja. Siksipä kaapissa on vain Colt Combat Commander .45, ja kuten
>kaikki tietää on se aika *ittumainen ammuttava lyhyen piippunsa takia.
Siksi
>olen katsellut 1911-runkoisia 9mm pistooleja. Ratkaiseva tekijä on
>hankkimisen vaivattomuus eli en jaksa kuskata pyssyä sepälle jatkuvasti
>joten olen katsellut STI:tä ja vastaavia. Mutta kysynkin nyt arvon raadilta
>mitä muita suosittelette ja mitä muuta olisi huomioitava. Ja yleensä missä
>liikkeissä kannattaa asioida jotta saa hyvän palvelun ja muutakin kuin
>"eioo"... eli asian tuntemusta kaivataan.
>
>kaikista vinkeistä kiitollinen!!
>
>Mikko Viinikainen

mikaelk

Ájattelin vain säästää kaikkien aikaa. Varsinkin kun kysyjä puhui hyvästä palvelusta ja asiantuntemuksesta.

"vesa Pulli" <pra...@dlc.fi> kirjoitti viestissä news:91f5lq$jqk$1...@tron.sci.fi...

Jussi Rinttilä

mikaelk wrote:

> Ájattelin vain säästää kaikkien aikaa. Varsinkin kun kysyjä puhui hyvästä palvelusta ja asiantuntemuksesta.

Ihan ilman mitään suurempia tunteita suuntaan tai toiseen; eiköhän
täällä ole jo tullut selväksi että sulla ja Wekkarilla on sukset
ristissä. PB:ssä en ole käynyt ja varmaan asiansa osaavat, ei siinä
mitään, mutta eipä tuo Eräkulmakaan mikään maailman huonoin kauppa ole.
Edelleen järkevintä on siis käydä useammassa paikassa katsastamassa
ennen ostopäätöstään.

Sami Surffaaja

Jussi Rinttilä wrote:

> Eräkulmakaan mikään maailman huonoin kauppa ole.

Itse siellä juuri tiistaina käväisin eikä minulle ainakaan huonoa makua
jäänyt.

> Edelleen järkevintä on siis käydä useammassa paikassa katsastamassa
> ennen ostopäätöstään.

Tämä on hyvä neuvo, ihan oikeasti.

Sami
--
http://www.kolumbus.fi/sami.nordlund/
mailto:sami.n...@kolumbus.fi

Juha

:Älä ainakaan Eräkulmaan mene.

No voihan tuonne, mennä ja palvelukin ainkin omassa tapauksessa ollut
ihan asiallista. Mikäli ei tiedä yleisestä hintatasosta mitään, niin
kannattaa tarkistaa, kuten muihinkin liikkeisiin mentäessä...

:Mene uuteen liikkeeseen nimeltä Practical Basement

Pitää joskus käydä tuollakin (muut liikkeet tulleetkin jo tutuiksi,
mutta tuonne en ole vielä kerinnyt). Kyllä niitä on ihan asiallisia
liikkeitä Helsingin seudullakin, etenkin jos tietää mitä haluaa. Itsellä
ihan hyviä kokemuksia mm. Asenurkasta, KEV:stä, Classicfieldsportista,
Suomiaseesta jne. jne. Eri liikkeillä on usein asiantuntemusta eri
osa-alueista (esim. metästysaseet, haulikot, tarkkuspistoolit,
practical, keräilyaseet jne. jne.).

-Juha-

Oskari Westerholm

mikaelk <mik...@mbnet.fi> wrote:
> [...]
> Sieltä löydät huippuampujat myymässä huippuaseita, patruunoita, koteloita, ym varusteita. Tietävät mistä puhuvat.

Kun nyt jatkuvasti tuota mainostat, niin kerro nimet myös.

Oskari

Anssi Siidoroff

Mikko Viinikainen kirjoitti viestissä ...
>On alkanut kuumottaa ajatus pääkopassani josko alkaisin ampumaan
>practicalia, mutta (nips):
>etsin itselleni 9mm asetta
>Mikko Viinikainen

Täällä maaseudulla practical ei vielä ole ottanut kovasti tuulta
purjeisiinsa. Sitä vastoi SRA:sta on paljon kiinnostuneita ja olemme
saaneet viedä "tieto-taitoamme" näytösten muodossa naapurikaupunkeihin
ja -kuntiin. Uskoisin, että yksi tärkeä pointsi on lajin
harrastekustannus. Sovelletussa reserviläisammunnassa pärjää
vakiolaitteistollakin, mutta practicalin tosissaan ottava joutunee
satsaamaan sievoisen summan enemmän kapitaalia... voinpa tietysti olla
väärässäkin...

Itseänikin practical kiinnostaisi, mutta toistaiseksi
kotipaikkakunnallani Viitasaarella tyydyn vakioaseisiin sekä
paikallisiin resursseihin järjestää ampumaharrastustoimintaa, jossa
siinäkin on tehtäväkenttää ihan riittävästi.

Hyvää Joulun odotusta!

Anssi Siidoroff / VtsRes. / ViitA

Jussi Rinttilä

Anssi Siidoroff wrote:

> Sovelletussa reserviläisammunnassa pärjää
> vakiolaitteistollakin, mutta practicalin tosissaan ottava joutunee
> satsaamaan sievoisen summan enemmän kapitaalia... voinpa tietysti olla
> väärässäkin...

Niin olet. Practicalissa ei ainakaan vielä Suomen onnettomalla tasolla
varusteiden hinta automaattisesti korreloi menestykseen, tai ainakaan
sen enempää kuin Sovelletussa reserviläisammunnassakaan. Ainoa ero
saattaa olla se, että practical-ampujista osa haluaa ihan
vapaaehtoisesti viritellä aseitaan, toisten pärjätessä jopa loistavasti
aivan tasan vakiokalustolla. Mietitäänpä vaikka tätä ruotsalaista Robert
Söderströmiä, joka on kyykyttänyt aika monta ampujaa aivan vakioilla
Glockeilla. Nyttemmin hän näyttää edustavan SPS-pistooleita, mutta
kuitenkin otti Glockeilla '99 PM:n ja tuli MM:ssä viidenneksi.

> Anssi Siidoroff / VtsRes. / ViitA

Ai sitä puhutaan oikein yhdistystenkin nimissä...?

Anssi Siidoroff

Jussi Rinttilä kirjoitti viestissä <3A3BD85F...@pp.htv.fi>...

>Niin olet.

Niinhän minä vähän epäilinkin... ;-)

>Ai sitä puhutaan oikein yhdistystenkin nimissä...?

Koska johdanto-osasssa kerroin näytösesityksistämme, katsoin
tarkoituksenmukaiseksi laittaa myös yhdistykset, joiden toimesta näitä
on suoritettu. Sitävastoin mielipiteeni practical -harrasteen
kustannuksista ovat omiani tai kuultuja/luettuja, perustuen ehkä
täydellisen puutteellisesti saamiini tietoihin. Siksipä tuo ehdollinen
loppulause väärässä olemisesta kirjoitelmassani olikin...

Hauskaa Joulua!
-anssi-

Teuwo

muuten ampuisinkin .45 acp:llä. Asuessani tuolla
>"keskellä ei mitään" oli hylsyjen saanti todella kiven alla. Eikä täällä
>lappeenrannan puolessakaan tunnu kovin paljoa olevan .45 ampujia.

Ping ! huudettu.

Hylsyjensaanti ? et kai meinaa että keräisit vieraita hylsyjä pitkin ratoja
??

Osta joko uusia paukkuja ja jemmaa hylsyt taikkans Starlinen tyhjiä hylsyjä.

.45acp paineet on kuin pienen koiran hengitys joten hylsyt kestää vaikka
kuinka kauan ellei aseen pesä ole aivan horo tai yritä ammuskella
extraoptimoituja latauksia minimimäärällä nopeaa ruutia.

>Mikko Viinikainen
>Lpr

Teuwo =;)

Kirsi Manninen

Mikko Viinikainen <mikko.vi...@quicknet.inet.fi> kirjoitti
viestissä:Kdp%5.154$PE5....@read2.inet.fi...
> Jeps.. no itselläni on käytön kannalta parempi kun on kapea kahvarunko..
> kädet on sellaiset mallia "kätilö". Ja en myöskään ole vakavamielinen
> kilpailija. Siksi kyselen ideoita kokeneemmilta ampujilta. Ja miksi
> tällainen harrastelija ostasi jonkun STI:n, no toiset ostaa 50 000mk
uistelu
> veneen. Mutta kiitos kaikille ideoista ja ajatuksista.

Tuosta käden koosta olisin vain maininnut että mulla on kanssa kädet
sellaset mallia"kätilö"
- mitä sitten tarkoittaneekin kenenkin silmissä. Mulla on kuitenkin lyhyet
sormet ja ongelmaksi tuli lippaan vapauttaminen, kun peukalo ei ylttänyt
oikeen kovin helposti lippaanvapautin nastalle.
Tuota pohdiskelin itsekin practicalin alkuvaiheessa ja tulin sitten siihen
tulokseen kun olin päässyt liikkeeseen. Vaihtoehtoina olivat CZ ja Glock
(1911 runkoset hylkäsin kun ne olivat liian isot mun kouralle ja toiseksi se
9 millinen kiinnosti enemmän patruunoiden halpeuden takia ja halusin
kaksiriviset lippaat). Mutkat kouraan ja kokeilin mikä käy parhaiten. Glock
voitti - siihen kun laittoi pidennetyn lippaanvapautin nastan niin justiinsa
yltti peukalo siihen...joskin jouduin vielä hieman muuttamaan otetta asessa,
mutta ei ole vaikuttanut nopeuteen eikä tulokseen.

Jarno

Henrik Karsten

> Kun nyt jatkuvasti tuota mainostat, niin kerro nimet myös.

Practical Basement (PB) Stefan Borgström & Thomas Enckell
puh: 040-830 6292
fax 239 6387
Pyssyt, kotelot, sepitykset, varusteet, paukut.

stanuranking: http://www.compart.fi/fsapd/ranking_pistol_std.html
modiranking: http://www.compart.fi/fsapd/ranking_pistol_mod.html

Henkka K
MYÖS "Mannerheimintien Pitkäkorvan" vakkari tiskinotkuja.

"Oskari Westerholm" <wal...@niksula.cs.hut.fi> wrote in message