Baikal IJ-35 varaosien saanti?

Juha

Kukahan myy ko. aseeseen varaosia nykyään? Olis tarjolla edullisesti
tuo ase mutta miten on mahdollisten varaosien saanti nykyään?

Ari Hämäläinen

Lippaita saa Printec Hobbysta, http://www.printecase.fi/ . Eikä ole
muuten kalliita, mikä muillekin IJ-35:n omistajille vinkkinä mainittakoon.

Yhtä sun toista voi löytyä, tai sitten ei, venäläisten aseiden osiin
erikoistuneesta Ajan Aseesta: http://www.ajanase.fi/ .

Sitten on tietysti "virallinen" maahantuoja, http://www.hjorth.fi/ . Ja
viime hädässä voi kysellä Saksasta Walther KSP 200:n osia. Sehän on sama
ase.

Osta pois pyssy, ei se ole herkkä hajoamaan. Piipunperällä on joissain
ykilöissä taipumus tyssääntyä jolloin ase alkaa ampua tuplia/sarjaa,
mutta tämä on korjattavissa ilman osien vaihtoa.

Janne Saarijarvi

Juha wrote:

> Kukahan myy ko. aseeseen varaosia nykyään? Olis tarjolla edullisesti
> tuo ase mutta miten on mahdollisten varaosien saanti nykyään?

Sori, väärä vastaus: Et niitä tarvise. Aseen mukana tulee erittäin kattava
varaosapaketti, ja omallani ampui muuan Lapualainen Jyrki kisaa jonkun
vuoden, itse ammuin sillä nX10000 ja sen minulta ostanut vaimon veli
nX10000, koko aikana ainoa varaosatarve oli vaimon veljellä luistin jousen
katkeaminen...
Hyvä peli vieläkin harmittaa että myin, ja laitoin Pardinin tilalle. IJ oli
paljon tasapainoisempi ja helpompi ammuttava...

Janne
--
When emailing correct the address...

Ari Hämäläinen

Janne Saarijarvi kirjoitti:

> Sori, väärä vastaus: Et niitä tarvise. Aseen mukana tulee erittäin kattava
> varaosapaketti,

Suoraan Venäjältä tuodun aseen mukana tulee varaosia. Mutta viime
aikoina meillä on myyty paljon Saksan kautta kierrätettyjä IJ-35:ia, ne
tunnistaa Waltherin vihreän-kirjavasta laminaattikahvasta. Niiden mukana
ei ole mitään ylimääräistä, ei edes toista lipasta.

Huhut kertovat että IJ-35:n valmistus olisi pysähdyksissä. Toivoa sopii
että se alkaa joskus uudelleen (niinhän Margolinillekin kävi), aseelle
luulisi kyllä olevan kysyntää. Sehän on uusien sääntöjen myötä noussut
myös olympiapistooliampujien suosioon, ihan maailman huipputasoa myöten.

Juha

Kiitoksia vastauksistanne. Ase on nyt hankittu ja todella hyvältä se
tuntuukin, kahva vaan kaiveltu alkuperäisestä ja se on kohden pielessä
omaan käteeni.
Kahva menee hankintaan, mutta hinta oli sellainen että siihen voi
rahaa vähän mennäkin.
Varaosat on matkalla kadonneet jos niitä on koskaan matkassa
ollutkaan. Ase on venäläinen ja ulkoasu karuhko mutta ohjeet ovat
saksaksi. Kenties joku tuonut näitä aseita saksastakin? Ase siis ei
ole Walther.

Kaikki neuvot ja kokemukset vastaanotetaan ilolla... Miten tuo
ohjeen arvo virekynsien säädöstä, onko syytä noudattaa tuota kahta
kierrosta jota ainakin joissakin ohjeissa suositellaan. Se vaan jättää
laukaisun vähän venyväksi, mutta jos tuota ohjetta pitää noudattaa,
siihen vaan pitää tottua.

Millaisia kokemuksia Rink ja Morini kahvoista tuossa aseessa?

Janne Saarijarvi

Juha wrote:

> [...]
> rahaa vähän mennäkin.

> Millaisia kokemuksia Rink ja Morini kahvoista tuossa aseessa?

Rink:istä ei kokemusta, en ole ikinä kuullutkaan, mutta Morini, AHHHH!,
Hunajaa! Jos kahvavarmistinta ei ole jo disabloitu, niin se kannattanee
tehdä, kuulemma vaikuttaa olennaisesti laukaisuun. Omassani oli jo
valmiiksi hoidettu, ja yleensä se näkyy kaikissa....

Eikun onnea, menestystä ja radalle...

Message has been deleted

karpp

Huomenta
Tuolta taitaisit löytää useidenkin osia.

Asekorjaamo Aseinsinööri
Purolantie 1
70260 Kuopio
040-5421 256
tapio....@aseinsinoori.fi
http://www.aseinsinoori.fi

t sk

www.ouluntyostokeskus.com
Nyt keskiaikaiset ja japanilaiset miekat

"Juha" <totuud...@suomi24.fi> kirjoitti
viestissä:1177355175....@b58g2000hsg.googlegroups.com...

johelin

Osat voi ostaa, mutta olen joltain foorumilta lueskellut, että työn
teettäminen tuolla on vähintäänkin uhkarohkeata.

"karpp" <saok67p...@surfeu.fi> wrote in message

Juha

Kuinkas herkkä tuo balalaikka on paskalle? Kuinka tiheään tussaria
putsaatte? joka ampumakerran jälkeen vai 500 tai 1000 laukauksen
jälkeen?
Rink kahvat löytyy täältä.. http://www.formgriffe.de/english/index.htm

Hyvä hankinta tuo ase on ollut, ja kunhan saa jostain paremman kahvan,
hauska vaan lisääntyy ! Kiitokset kommenteista !
Öljyääkö kukaan lippaan ekaa luotia? tuntuu joillakin pateilla olevan
taipumusta häiriöön, CCI standard tuntuu parhaalta tuon aseen kanssa.

Janne Saarijarvi

"Juha" <totuud...@suomi24.fi> wrote in message

[...]

***Quote off***

Mulla on periaate että kesälomalla sateisena päivänä, jos ei yhtään mitään
järkevämpääkään tekemistä keksi, jos lomalla sattuu ajoitus sopivasti, menee
seuraavaan kesään. Siis vähintään useiden tuhansien laukausten välein. Eleyn
ja CCI:n standardeja tuli tuolla tuhottua melko kasat, mutta myös Eleyn
Scorpioa, winchesterin kuparipäällysteisluotista nopeaa jnejne ja aina
kaikki kelpasi. Yhden kerran oli liasta huolta, jokin nokihitunen tms
jumitti iskurin eteen ja lippaan kaksi viimeistä meni sarjana. Minuutti ja
taas workki. Lisäksi syöttäramppiin kertyvän vahaknöölin putsasin pois aina
kun rupesi käymään silmille hyppivän isoksi. Koskaan en öljynnyt mitään
luotia.
Radalla vierellä ampui joskus silloin tällöin muuan tyyppi ylihoidetulla
ja -voidellulla Sako 22-32:sella, ja se öljynkäryn henkeen vetäminen illan
aikana kyrsi.

Aseet on tehty ammuttavaksi ei hinkattavaksi.

Janne

Juha

Palaan vielä tuohon virekynsien säätöön ja sen ohjeeseen... kukaan ei
aiemmin asiaa kommentoinut..
Baikalin saksan ohjeessa "minini" arvosta ei mainita sanaakaan.
Hjortin ohjeessa "minimi" arvo on kaksi kierrosta takaisin siitä
pisteestä kun ase laukeaa.
Walther KSP ohje on 1/2-3/4 kierrosta auki...

Kahdella kierroksella laukaisu jää venyväksi ja tuo Waltherin arvon on
tuntumana hyvä.
Onko nuo kaksi asetta virekynsiltään täysin samat, onko tietoa? sama
ase tuon pitäisi hyvin pitkälti olla kuitenkin.
Onko virekynsien iän tai kestävyyden takia syytä tätä asiaa edes
pohtia? Eli miten olette balalaikkanne ruuvanneet ?

Ari Hämäläinen

IJ-35 on tunteeton likaantumiselle. Putsaan omani ehkä 500 ls välein,
tai jos on tiedossa että aseella ei tulla ampumaan pariin kuukauteen.

En öljyä patruunoita. Ase toimii hyvin mustaluotisella CCI Standardilla
ja Geco Riflellä. Kirkasluotinen CCI, Federal Standard ja Federal
Champion ovat kenkkuilleet, en enää kiusaa itseäni enkä asetta niillä.

Juha

Mulla toimii mustaluotinen CCI standard sekä Federal Champion. Muista
patruunoista ei vielä kokemusta. Jälkimmäinen toimi aluksi vain
aidolla lippaalla, mutta kun tarvikelippaan jousen jännitystä lisäsi
samaan kuin alkuperäinen, toimii molemmat. CCI:n kanssa pelas
tarvikelipas löysänäkin.
Tuo Printec Hobbyn myymän lippaan jousi ,ainakin minulle sattuneessa
yksilössö, oli huomattavan paljon löysempi kuin alkuperäisen jousi.

Juha

Jos Balalaikkaan tulee sellaisia ongelmia, että kaipaa hyvää
aseseppää, kenen puoleen kääntyä pääkaupunkiseudulla?
Muutamat tuplat on esiintynyt...

Janne Saarijarvi

Jos Balalaikkaan tulee sellaisia ongelmia, että kaipaa hyvää
aseseppää, kenen puoleen kääntyä pääkaupunkiseudulla?
Muutamat tuplat on esiintynyt...

Ihan ensiksi: Puhdista se, etenkin tsekkaa että iskuri pääsee liikkumaan
luistissa vapaasti. Äläkä vaan öljyä sitä, pikeentyy => alkaa jumittamaan =>
toimii ihan kuten suomikp:n "lukko"....
Toiseksi: Tsekkaa laukaisun säädöt...

Janne

NallePuh

Jo vain, laukaisun säätö oli syynä..

Sattuuko kenelläkään olemaan nurkissa luistin alla olevaa "vaippaa"
ylimääräisenä? Tarkoitan osaa joka Balalaikasta puretaan ekana kun
asetta putsataan ja on lukittuna jousikuormitteisella napilla?
Pudotin osan ja vasen ohut "siipi" katkesi. Toimintaanhan tuo ei
vaikuta mutta kiva olis saada ehjä osa...

partan...@gmail.com

Aseseppä Kari Laurila on pyssysi sepitykseen erinomainen mies. Minun IJ35M:än liipaisuun hän pani lisäsäätöruuvin - liekö vastaava olevan KSP200:ssa.

Kari Laurila on ollut muistaakseni Lahden MM Walther pyssyjen tehdas-sepittäjänä.

Guuglaa Aseseppä Laurilaa niin saat lisää tietoa. Valitettavasti hän on muuttanut Riihimäen lähelle Janakkalaa. Tärkeän asian takia matka ei tietysti ole pitkä.