proxmoxin lxc containerit

1 view

Elias

Terve
Olen itse tykästynyt noihin proxmoxin lxc containereihin. Noitahan on
vaikka kuinka paljon saatavana valmiina mutta entäs jos pitää saada joku
sellainewn softa pyörimään mistä ei vielä containeria ole tehty. Kuinka
vaikeaa tuo olisi itse rakkennella. EIkös joku täällä niitä käyttänyt
ihan yritysympäristössä. Ihanko valmiiilla containereilla mennään vain
onkol itse rakkennettu. Valmiilla containereilla meinaan siis tätä
https://pve.proxmox.com/wiki/Get_Virtual_Appliances

Mikko Saukkoriipi

En ole itse Proxmoxia käyttänyt, mutta kun tutkin tuota sivua ja sieltä
löytyviä käyttöjärjestelmätemplaatteja, niin ne olivat sen verran
iäkkäitä etten niiden päälle haluaisi alkaa rakentamaan uutta palvelua.
Se ei herättänyt luottamusta projektin elinvoimaisuudesta.

Elias

Joo samaa its ejuuri mietin että aika iäkkäitä templateja ovat. Niimpä
tuylin siihen lopputulokseen että parempi nuo olisi rakentaa itse ellei
jostain löydy tuoreempia containereita. Niimpä päätin kysyä kuinka
vaikeaa tuo olisi, Ja onko kukaan sitä täällä toteuttanut. Löysin myös
tällaisen saitin. Olen jäänyt käsitykseen että raskaammissa
linuxympäristöissä containereja käytetään melko paljon.
https://openvz.org/Download/template/precreated