Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Re: 11.9

0 views
Skip to first unread message

Jose Nyberg

unread,
Oct 3, 2008, 7:46:44 PM10/3/08
to
Nykyään panikointi ydinvoimaa vastaan on niin suurta, että suorastaan
hämmästyttää!?Tulee eittämättä mieleen taannoinen keskustelu, jossa
kyseltiin mm. Heiniluomalta ja Kataiselta mielipiteitään siitä mitä mieltä
ovat ydinvoiman "lähelleenrakentamisesta?" Vastaus tulee kuin tykin suusta
kuorossa: "sulaa HULLUUTTA!.".. ..Öö just joo ja nyt tätä samaa kiteytetään
lehdet mustina vakuuttamalla, ettei kukaan selväjärkinen siedä ydinvoimaa
enää edes 100km säteelleen itsestään, vaan nyt pitää saada välimatkaa
satoja, jollei jo tuhansia kilometrejä!!

Aika hurjaa muutosta muuten. Kun luvin miten vielä esim 80-luvulla esim.
Ruotsissa haluttiin aivan yleisesti jopa Tukholmaan ydinvoimaa! Siis ihan
simppeli kysymys. Mikä on maassamme herättänyt tämän massiivisen ja
maankattavan kammon ydinvoimaan. Vastavaa en ole IKINÄ nähnyt! Miksi
ihmeessä lehdet pursuavat tätä samaa viestiä:" Mitä kauemmas sen
vähäkalmaisempaa mulle ydinvoimaa?!"

Toki Antti vahtera 1978 kirjoittamassa kirjassaan kertoi muutoksen johtuneen
ruotsalaisten Ågastan voimalan vuotokatastrofiin kaatumisista ja myös esim
Marvikenin ydinvoimalakatastrofin jo 1970-luvulla vaikuttaneen, kun ei
täyttänyt kansainvälisiä ydinturvanormeja laitos alasajettiin vähin äänin.
Itse asiassa plasmafyysikko professori Hannes Alfven lopulta
ydintuhovaarasta vetosi suoraan Ruotsin pääministeriin tulppaillen maan
silloisen ydinintoilukiiman. Ydinhallinto katkaisi kostotyyliiin tiedon
ydinvaaroista antaneen professorin rahoitukset (,vertaa Aranda/Oulun
mehiläistutkimusalasajoon mm. -08 alussa!). Valtiopainostus Hannesta vastaan
päätyi tästä teollisuustutkijasta valtiopäiville. Kuten ydinalalla on tapana
ollut totuuden puhuja ajettiin maanpakoon USA:han! Asia sai niin kiusallista
julkisuutta, että myös Ruotsin uraanikaivos Rantadissa päätettiin myös
sulkea ydinvaarojensa tultua julki laajalti. Antti Vahtera; (ydinenergian
uhkapeli) kipakoituu: "Silloisia ydinhankkeista kuvastui edelleen joksenkin
täydellinen tietämättömyys ydinenergian riskeistä, mm.
Tukholmaydinvoimalahankkeissa, Vätanin sataman, ja esim. Haningenin
ydinkaukolämpö-, sähkölaitoshankkeissa!"

Niin tulee tosiaan mieleen, että vastako nyt aletaan ydinvaaroja ymmärtämään
vaivoin Suomessa, kun aiempaa edes 100km ei pidetä turvarajana? On aivan
ILMEISTÄ , että nämä esittämäni loisteliaat uudenkertovat beettasoihtufaktat
ja muut mekanismireaalini siitä miten LAAJALLE ydintuhot ohi mittausten
leviää alkavat purra huimasti nähtyä paniikkia päättäjiimme tuoden. Jopa
sadasti rajumin, kun edes ikinä alkujaan arvelin! Hianoa siltä osin, että
turvaharhat karisevat. Olemme kuin kala kultakalamaljassa, jossa turvaa EI
OLE ydinpäästöiltä omilta ydinpäästöiltä enää MISSÄÄN(!!

Juha Lundberg

unread,
Nov 16, 2008, 6:20:00 PM11/16/08
to
"L.S. 03.05-08.Jyrki Niittymaa.Ydinvoimanäkökanta tulevaisuuteen on, että jo
olemassaolevistakin yksiköistä tulee luopua puhumattakin uusien
rakentamissuunnitelmasuunnitelmista. Mielipidekirjoituksissa ja
tekstipalstoilla tuodaan usein esille, että Suomi olisi yksinään
ydinvoimahuumamaa.Vastustajat korostaa laitosten vaarallisuutta tavalla,
jolla viitataan katastrofaalisiin seurauksiin mittaamattomaksi ajaksi.
IAEA:n tilastojen mukaan kaikkiaan ydinvoimaloita on jäljellä ENÄÄ 439kpl!
(Tilanne tarkoittaa sitä, että aiempi ydinvoiman 2% maailman
energiantuotanto-osuus on rajussa laskussa, koska jopa ydinvoimaloitten
KOKONAISMÄÄRÄ on kovassa pudotuksessa muun energiantuotannon noustessa
vuosittain maailmalla taustassa useita prosentteja. Siksi esim. Kiina
5-kertaistaa satsaustaan suhteessa nyanssiseen ydinvoimaansa jopa
viimewvuotisia suunitelmiaan enemmän. Syynä on kuulema se, ettei ydinvoima
sovi energiakalliina ja hitaana säätökyvyttömänä perustarpeisiin, ja
kansalaiset vierastavat ydinvoimaa nyttemmin myös sielä! Siksi Niittymaa
jatkaa tietäessään, että mm. tänä vuona maailman valloittavat päästöttömät ,
piiputtomat voimalat alkavat dominoimaan maailman energiamarkkinoita , kuten
TVO:n mm. Nikula ja Luhta kommentoivat taannoisessa YVA-kokouksessaan, Jyrki
jatkaa:)

Korostettakoon taas kerran tässäkin yhteydessä, että muita tuotantomuotoja,
erityisesti uusiutuvia, ei pidä väheksyä, tai jättää käyttämättä!
Viimekädessä mm. käytetyn polttoaineen loppusijoittaminen tuntuu
pelottavimmalta uhalta kauhukuvineen satojen vuosituhansien päähän!" Hei
siis VAUTSI, kaveri alkanee heijastella syitä siihen miksi jopa SDP on
luopumassa ydinhysteriastaan!)

*Koska maailman ydinvoimaloita tunutaan alati vaan purkavan enemmän
ydinvoimaloita, kuin hidas ja ponneton rakentaminen on vuosikymmenten
odottelussa tuottanut. Juuri kuten IAEA ennakoi tapahtuvan
energiapositiivisen uraanintuotannon loputtua -07. Mutta on tässä toki myös
muita motiiveja. Kuten monet muistavat TVO käyttää nykyään JOKAISEEN
ydinvoimalaan sukupuuttoon kuolevan valaan/vuosi. Tämä näkyy näissä mm.
MTC-palojen rasvankäytöissä ja vastaavissa sitten näin, kun
kampamaneettikasvattamot tyhjentävät valailta myös kiihtyvästi
ruuat:"Norjalaiset valaanpyytäjät ovat saaneet saaliikseen viisi
lahtivalasta. Kertoi norjalaislehti perjantaina. Valaanpyyntikausi on on
ollut käynnissä jo runsaan kuukauden, mutta pyyntiä on haitannut huono sää
ja jatkuvasti kohoavat polttoainekustannukset. Norjan itselleen asettamat
valaanpyyntikiintiöt tälle vuodelle on reilut 1000 lahtivalasta. Kiintiö oli
saman suuruinen myös viime vuona. Norja irtisanoutui kansainvälisestä
valaanpyyntikiellosta vuonna 1993 väittäen, että valaanpyynti on
välttämätöntä lahtivalaskantojen pitämiseksi sellaisena, ettei haittaa
kalastusta. Lahtivalaat kasvavat 11-metrisiksi ja painavat kahdeksan
tonnia."

*Ja tosiaan näillä tappokintiöillään juuri ja juuri hoidetaan alati katoavaa
ydinperintöä ja hiukan rasvaa riittää myös varastokäyttöön.

0 new messages