Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Vanha vika

21 views
Skip to first unread message

Jouko Holopainen

unread,
Dec 16, 2014, 11:20:34 PM12/16/14
to
http://yle.fi/uutiset/sonera_nolo_juttu_-_kahden_miljoonan_suomalaisen_kannykat_pimenivat/7692397

"Vika oli matkapuhelinkeskuksessa sijaitsevassa tietokoneohjelmassa.
Ohjelman toimittajaa Viherä ei salassapitosyistä halua paljastaa.
Ohjelma ei ole uusi vaan se on ollut käytössä jo muutaman vuoden ajan."

Liekköhän kyseessä tahallinen time-bomb?

"Ohjelmakorjaukset ajetaan verkkoon niin, että vika ei pääse toistumaan,
Viherä vakuuttaa."

Niin varmasti.

--
@jhol

www.iki.fi/jhol

Reijo Korhonen

unread,
Dec 18, 2014, 1:09:13 AM12/18/14
to
On Wed, 17 Dec 2014 06:20:33 +0200, Jouko Holopainen wrote:

> http://yle.fi/uutiset/sonera_nolo_juttu_-
_kahden_miljoonan_suomalaisen_kannykat_pimenivat/7692397
>
> "Vika oli matkapuhelinkeskuksessa sijaitsevassa tietokoneohjelmassa.
> Ohjelman toimittajaa Viherä ei salassapitosyistä halua paljastaa.
> Ohjelma ei ole uusi vaan se on ollut käytössä jo muutaman vuoden ajan."
>
> Liekköhän kyseessä tahallinen time-bomb?
>
> "Ohjelmakorjaukset ajetaan verkkoon niin, että vika ei pääse toistumaan,
> Viherä vakuuttaa."
>
> Niin varmasti.

No mutta tämähän on selkeästi kuluttaviranomaisten takaamaa laatua.
Tuotteenhan ei tarvitse kestää takuuaikaansa kauempaa, linjaavat
Suomenkink kuluttajaviranomaoset. Jos ohjelmisto on jo pari vuotta vanha,
on se hyvinkin kestänyt takuuaikansa ennen kuin vika ilmenee, niin mikä
ongelma? Ostavathan kuluttajatkin uuden kun vanha ei enää toimi. ;-)


--
Re...@iki.fi.nospam.invalid
http://www.iki.fi/Reijo

Jaakko Leinonen

unread,
Dec 18, 2014, 9:42:50 AM12/18/14
to
On 2014-12-17, Jouko Holopainen <jh...@iki.invalid.fi> wrote:
>
> "Vika oli matkapuhelinkeskuksessa sijaitsevassa tietokoneohjelmassa.
> Ohjelman toimittajaa Viherä ei salassapitosyistä halua paljastaa.
> Ohjelma ei ole uusi vaan se on ollut käytössä jo muutaman vuoden
> ajan."

Toimittajaa ei liene mattimeikäläisenkään vaikeaa arvata. :-)

> Liekköhän kyseessä tahallinen time-bomb?

Tuskin, ennemminkin vika, joka tuli esiin vasta nyt jonkin kummallisen
konfiguraatiomuutoksen myötä.

> "Ohjelmakorjaukset ajetaan verkkoon niin, että vika ei pääse
> toistumaan, Viherä vakuuttaa."
>
> Niin varmasti.

Ko. herran tuntien sanoisin, että valmistajalla on kyllä aika hikiset
oltavat muutamissa seuraavissa tapaamisissa.

--j
--
Uh-oh!
0 new messages