> Oletko varma? Vain ja ainoastaan DHCP jatkaisi tomimistaan.
En ole itse kokeillut, mutta verkkolaitteen tunisteesta riippumattoman
dhcp:ttömän kiinteän ip-osoitteen voi todennäköisesti saada koneelle
asentamalla connmanin ja tekemällä sille asetustiedoston:
https://git.kernel.org/pub/scm/network/connman/connman.git/tree/doc/config-format.txt
Tämän lisäksi ihmettelin, että eikö udevin
persistent-net-generator.rules-systeemi pidäkään laitteiden nimiä vakiona.
Näköjään ei, sillä siirtyminen ethX-nimistä pois on näköjään päätetty
jossain tuollla suunnalla:
https://www.freedesktop.org/wiki/Software/systemd/PredictableNetworkInterfaceNames/
Syytän ongelmasta pikemminkin distroa kuin kerneliä. Distrontekjöiden
olisi pitänyt tajuta pitää vanhat, jo ennestään persistent-net.rulesissa
olevat verkkolaitenimet ennallaan ja siirtyä uuteen nimeämiskäytäntöön
vain uusissa asennuksissa (ja vanhoissa uusien verkkolaitteiden kohdalla).
Kaipa se olisi ollut udevillä jotenkin tehtävissä.