Firefox 3.0 ja oikoluku

Erkki Lampén

Jul 4, 2008, 4:47:45 AM7/4/08

Suomenkielinen oikoluku lakkasi toimimasta Firefoxin päivityksen jälkeen.

Voikon uuden beta-version pitäisi toimia Firefoxissa

http://ap1.pp.fi/mozilla/mozilla+voikko.html

mutta ei se vain toimi, vaikka olen poistanut edellisen Voikko-version.
Nyt Firefoxin versio on uusin netistä löytämäni, 3.0, ja voikko on 0.9.5.

Erkki

Aggro

Jul 5, 2008, 10:27:54 AM7/5/08

Voisit testata tehdä uuden profiilin (jätä vanha profiili tallelle) ja
yrittää asentaa voikon sinne uuteen profiiliin.

Aggro

Jul 5, 2008, 10:38:33 AM7/5/08

Testasinpa itsekin, eikä se minullakaan näyttänyt lähtevän asennuksen
jälkeen automaattisesti toimimaan. Laitanpa kysymyksen voikon kehittäjille.

Aggro

Jul 6, 2008, 12:33:42 PM7/6/08

Minulla vika olikin Ubuntun paketetoimassa Firefoxissa. Virallisella
Firefoxin versiolla toimi.

Aggro

Jul 6, 2008, 12:35:19 PM7/6/08

Katso myös heti asennuksen jälkeen virhekonsolin tulostukset, olisiko
sinne tullut jotain asennukseen liittyviä virheitä. tools/työkalut
valikosta löytyy.

Erkki Lampén

Jul 7, 2008, 4:37:19 AM7/7/08
Aggro kirjoitti:

Kyllästyin sähläämään Firefox 3.0:n kanssa ja asensin 2.0.0.15:n
takaisin, ja siihen Voikko 0.10.0:n. Se näkyy add-oneissa, mutta nyt ei
sekään sitten toimi. Kone on käynnistetty uudelleen, ei auttanut.
Automaattinen oikoluku tunnistaa tällä hetkellä vain englanninkieliset
sanat mutta ihmettelee suomenkielisiä.

Thunderbirdissä oikoluku (Ctrl-K) toimii.

Noin yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että tällaiseen säätämiseen
kuluu elämästä aivan liikaa aikaa. Aktiivista nettoaikaa, jonka voisi
käyttää tekemällä jotakin mielekästä.

Erkki

Aggro

Jul 7, 2008, 6:45:12 AM7/7/08
Erkki Lampén wrote:

> [...]
> sekään sitten toimi. Kone on käynnistetty uudelleen, ei auttanut.
> Automaattinen oikoluku tunnistaa tällä hetkellä vain englanninkieliset

Kun painat oikeaa nappia tekstikentässä minkä haluat oikolukea, niin
löytyykö languages/kielet(?) valikosta suomi-vaihtoehtoa? Et nimittäin
oikeastaan maininnut millä tavalla se ei toimi ja tuo kuvaamasi taas
kuulostaa siltä kuin sieltä valikosta olisi oikolukukieleksi valittu
englanti. Eli välttämättä missään ei vikaa ollutkaan?

Erkki Lampén

Jul 7, 2008, 7:47:00 AM7/7/08
Aggro kirjoitti:

> [...]
> kuulostaa siltä kuin sieltä valikosta olisi oikolukukieleksi valittu
> englanti. Eli välttämättä missään ei vikaa ollutkaan?

Näin idioottimaisen yksinkertaista! Toimii, kiitos. Olin tähän asti
selannut Firefoxin Options-valikkoa eestaas löytämättä ratkaisua.

Erkki

Aggro

Jul 7, 2008, 8:15:36 AM7/7/08

Toimiko tuo ratkaisu Firefox 3:nkin kanssa? Tieto olisi hyödyllinen
Voikon kehittäjille.

Erkki Lampén

Jul 7, 2008, 8:39:14 AM7/7/08
Aggro kirjoitti:

> Toimiko tuo ratkaisu Firefox 3:nkin kanssa? Tieto olisi hyödyllinen
> Voikon kehittäjille.

En tohdi enää asentaa kolmosta uudelleen, kun sain taas oikoluvun
toimimaan Firefoxin kakkosversiossa.

Erkki

Harri Juntunen

Jul 7, 2008, 8:50:12 AM7/7/08
Aggro <spamme...@yahoo.com> kirjoitti:

> Toimiko tuo ratkaisu Firefox 3:nkin kanssa? Tieto olisi hyödyllinen
> Voikon kehittäjille.

http://ap1.pp.fi/mozilla/mozilla+voikko.html

Harri Juntunen

Jul 7, 2008, 8:53:41 AM7/7/08
Harri Juntunen <etu....@kolumbus.fi.invalid> kirjoitti:

> http://ap1.pp.fi/mozilla/mozilla+voikko.html

Jaha, tämä linkkihän oli mainittu jo ketjun alkuviestissä ;o)