Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

NT-palvelin ja tiedostojen häviäminen

0 views
Skip to first unread message

are

unread,
May 8, 2002, 3:09:10 AM5/8/02
to
Tilanne:
PDC:ltä siivouksen yhteydessä poistelin koneiden tilejä
servermanagerilla.

Seuraus: osa domainin koneista joiden tilejä ei oltu poistettu
ilmoitti että luottamussuhde domainin kanssa epäonnistunut ja ei pysty
kirjautumaan...

korjaus: liitettiin koneen uudelleen domainiin, homma toimi.

Samaan aikaan alkoi mielenkiintoinen ongelma.
pari päivää tästä tapahtumasta muutama työasema alkoi ilmoitella että
ei pääse kiinni levyjakoihin.

Boottaisin palvelimen ->

Palvelimen (PDC) E-levyltä hävisi tietokantoja, sekä asennustiedostoja
täysin sattuman varaisesti. levyjärjestelmänä SCSI, ja raid5. Muilta
levyiltä ei ole hävinnyt mitään. Käyttäjät eivät tällaista ole voineet
tehdä, eikä adminit, oikeudet ovat siten ristiin määritellyt.
Murtautuminen palvelimeen ei ole tässä tilanteessa mahdollista.

Levyjaot vain hävisivät verkosta, osa levyjaoista jäi, mutta niiden
alla olleet tietokannat hävisivät.

Palvelimessa pyörii SQL-serveri oracle pohjaisena, ja mm. prettylib
kirjastojärjestelmä.

Lisäksi 8 kpl delphillä paradoxin päälle rakennettuja yksinkertaisia
merkintätietokantoja.

Kenelläkään vastaavia ongelmia, tai veikkausta mikä voisi olla takana?

Sain kannat palautettua nauhalta, mutta nyt pelottaa vastaavan
uusiutuminen.

Palvelin on compaq proliant 3500.

0 new messages