Pilkusta piste W2000:ssa

Kari J

Sain aikoinaan tällaisen hyvän ohjeen sfnet.atk.nt:stä

Leike vanhasta "News-arkistosta"...

----------------------------------8<--------------------------
On Wed, 7 Oct 1998 22:14:27 +0200

>Löytyyköhän mistään konstia, jolla saisi NT 4.0:aan suomalaiseen
>näppäimistöön numeronäppäimistön pilkun muuttumaan pisteeksi. Itselläni on
>ollut kaikenlaisia ajureita Dos:iin, ja windowsiin, mutta miten NT:ssä ?

Kyllä vaan. Tarvitset heksaedikan jolla muokkaat tiedostoa kbdfi.dll.
Etsi merkkijonoa 2C 3B BE 2E 3A 6E 2C , josta viimeinen
2C muutetaan 2E ja käynnistään NT uudelleen.
Tuo on muistaakseni neljäs ko. tiedostosta löytyvä pilkku.

-----------------------------------8<---------------------------

Tällä on tultu toimeen vuodesta -98, mutta nyt kuitenkin on
käyttöjärjestelmä uusiutumassa, ja vanha ongelma palasi...

Löytyisköhän W2000:een yhtä hyvä niksi.

Kari J

Reijo Immanen

On Sun, 27 Jan 2002 16:48:49 +0200, Kari J <ka...@piketa.fi> wrote:

> [...]
>
>Tällä on tultu toimeen vuodesta -98, mutta nyt kuitenkin on
>käyttöjärjestelmä uusiutumassa, ja vanha ongelma palasi...

Itse dll:n muokkaamisen osalta pätee ihan sama ohje. W2k:ssa on
kuitenkin omat niksinsä sen modifioidun dll:n käyttöönotossa. Sitä ei
voi heittää suoraan system32:een, koska Windows File Protection nappaa
heti dllcache-hakemistosta alkuperäisen takaisin.

Niinpä se pitää kopioida ensin
%systemroot%\system32\dllcache-hakemistoon ja vasta sitten
system32:seen. Nyt WFP alkaa kerjäämään asennuslevyä, painetaan
kuitenkin cancel ja vielä vahvistetaan, että tiedetään mitä ollaan
tekemässä. Tähän on kyllä muitakin menetelmiä olemassa (safe mode,
recovery console jne.)

Se modifioitu kbdfi.dll kannattaisi oikeastaan pistää jonkun toisen
näppis-layoutin tilalle, kuten kbdus.dll. Nythän niitä voisi vaihtaan
lennossa, kunhan Control Panel -> Keyboard asennetaan US-layout
kotimaisen kaveriksi. Ei tarvitse myökään bootata, paitsi jos
kbdus.dll on jo ennestään muistissa.

Kari J

Reijo Immanen wrote:

Kiitos taas kerran ton WFP:n takia en heti onnistunut, mutta nyt onnistui.

Tunnistitko oman tekstisi ;-)

Kari J

Reijo Immanen

On Sun, 27 Jan 2002 19:37:34 +0200, Kari J <ka...@piketa.fi> wrote:

>Tunnistitko oman tekstisi ;-)

Juu, palataan asiaan kun vaihdat Windows XP:hen. :)

36...@student.southeastpolk.org

ur mom gay