Win7 ja Windows Update

Kari Anttonen

On lakannut toimimasta molemmissa koneissani, läppärissä ja
pöytäkoneessa. 64bit versiot, toisessa Pro ja toisessa Ultimate. Kun
klikkaan että "Tarkista päivitykset" niin tulee vain pikkuikkuna missä
teksti: "Windows Update ei voi tällä hetkellä tarkistaa päivitysten
saatavuutta, koska palvelu ei ole käynnissä. Sinun on ehkä
käynnistettävä tietokone uudelleen". Ei muuta tilannetta
uudelleenkäynnistys.

Onko tämä yleisempikin ilmiö?
"Näytä päivityshistoria" ei myöskään näytä mitään kuin tyhjää ikkunaa.

Yrittääkä Microsoft tällä tavalla pakottaa päivittämään kymppiin?

Onko ehdotuksia, ratkaisua tai muuta infoa ongelmaan liittyen?

Kari

---
Avast Antivirus on tarkistanut tämän sähköpostin virusten varalta.

Asko

On 14.1.2018 19:59, Kari Anttonen wrote:
> [...]
> saatavuutta, koska palvelu ei ole käynnissä. Sinun on ehkä
> käynnistettävä tietokone uudelleen". Ei muuta tilannetta

Kuulostaa tutulta. Minullakin windows update aikoinaan villiintyi
haukkaamaan 100 % CPU-tehoa. Silloin tutkin ohjeita windows updaten
korjaamiseen ja monessa paikassa neuvottiin tyhjentämään sen
väliaikaistiedostoille tarkoitettu kansio:
C:\Windows\SoftwareDistribution\

Minulla ei tuokaan auttanut, niin nyt olen pari vuotta pitänyt koko
windows updaten disabloituna. Eipähän tule enää mitään yllätyksiä.

-Asko

Juha Piispa

Asko <as...@noname.invalid> wrote:

>Minulla ei tuokaan auttanut, niin nyt olen pari vuotta pitänyt koko
>windows updaten disabloituna. Eipähän tule enää mitään yllätyksiä.

Päivitä tai vaihda AV ophjelmasi, Sitten update pois päältä (älä hae
päivityksiä) ja sitten taas takaisin haluttuun määritykseen, niin
rupeaa toimimaan. Syy on tässä, josta on kirjoiteltu:

https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000005519377.html

Regards, Qapla'
Juha Piispa

Juha Piispa
Moonsoft OY

Kari Anttonen

Tuo Updaten pois/takas päälle korjasi Updaten toiminnan. Kun olis kaikki
tietotekniikassa noin helppoa :) .
Kiitos tästä Juhalle.

Kari