PDF-tiedostot lakkasivat tulostumasta paperille

Esko Meriluoto

Pari viikkoa sitten Win XP -kone lakkasi tulostamasta paperille
PDF-tiedostoja, vaikka olen tulostanut niitä toistakymmentä vuotta
Windows-järjestelmässä, asiakirjoja, julkaisuja, valokuvia ja
rakennuspiirustuksia.

Kun yritän printata PDF-tiedoston mustesuihkulla ja painan PRINT,
ohjelma hyppää ikkunaan, jonka kautta tiedosto tallentuu
prn-tiedostona kovalevylle. PDF-tulostus ei toimi missään tilanteessa,
ei kummallakaan tulostimella; kokeilin monia uusia ja vanhoja
tiedostoja. Päivitin Acrobat Readerin (9.3.0) - ei vaikutusta.
Printteridiagnostiikka OK. En löydä mistään asetusta, jolla olisin
voinut panna tulostuksen (ja vain PDF-tulostuksen) levytallennusmuotoon.

Kaikki muut tiedostot tulostuvat normaalisti, vaan ei siis PDF.

Käyttöjärjestelmä: Windows XP Pro SP3
Tulostin 1: Canon PIXMA MP640 (A4-mustesuihku)
Tulostin 2: HP DeskJet 1220C (A3-mustesuihku)

Missä voisi olla vika? Ei ole milloinkaan ennen esiintynyt.

Esko

PW

Mihin Readeriin päivitit (minulla 10.1.3)?

Mistä ohjelmasta yrität tulostta - Acrobat Readerista vai selaimeen
avautuvasta plugins:sta?

Miten yrität tulostaa - Tiedostot-alta vai ohjelman omasta
tulostuskuvakkeesta. Ainakin joskus Tidostot kautta saattoi tökkiä.

Mikko Saukkoriipi

Todennäköisesti sulla on ruksattuna "Print to file" tulostusdialogista.
Print-ikkunan vasemmassa alareunassa.

Esko Meriluoto

On 2012-05-16 12:38, Mikko Saukkoriipi wrote:
> Todennäköisesti sulla on ruksattuna "Print to file"
> tulostusdialogista. Print-ikkunan vasemmassa alareunassa.

Juu, kiitos kovasti!

Nyt vasta hoksasin, että tulostusvalikot ovat hieman erilaiset
PDF-tiedostoille ja muille tiedostoille (esim. kuva-), vaikka
vaikuttavat samanlaisilta. "Tulosta tiedostoon" esiintyy vain
PDF-tulostusvalikossa. Muiden valikoiden alareunassa samassa paikassa
on teksti "Tulosta aina nykyisillä asetuksilla".

Olen käyttänyt Canon-tulostimia hamasta muinaisuudesta ja nykyistä
Pixmaakin jo 2...4 vuotta. Kruksi on tullut näpättyä ihan vahingossa
PDF-tulostusikkunaan.

Esko

Heikki Mölsä

Heippa.
Minulla on sama ongelma.
Lisäksi en löydä paikkaa, jossa voisin tehdä korjaustoimenpiteen=ruksauksen poistamisen.
Tiedosta etukäteen kiittäen.

Heikki