Win 7:n päivitykset

Kari Anttonen

Onko vinkkiä antaa miten päivitykset saisi tulemaan Windows Updatesta?
Kone tarkistanut päivityksiä useita vuorokausia ilman että mitään tulee.

Kyseessä Lenovon läppäri missä on Recovery-osiolta palautettu aito ja
aktivoitu Win7 Pro SP1. Eli palautettu kone alkuasetuksiinsa.
Aikaisemmin kun tuon joutunut tekemään (eri kone) niin tulee vissiin
satoja päivityksiä useammassa "aallossa" aina välillä buuttia vaatien.

Vai pakottaako Microsoft tällä hommaamaan maksullisen Win10:n ;)
Huom! Win10:n asennus ei ole vaihtoehto!

---
Avast Antivirus on tarkistanut tämän sähköpostin virusten varalta.

Tonttu

"Kari Anttonen" <etunimi....@kolumbus.fi> wrote in message
> [...]
>
> Vai pakottaako Microsoft tällä hommaamaan maksullisen Win10:n ;)
> Huom! Win10:n asennus ei ole vaihtoehto!

Käynnistä kone uudestaan.

--

T.T.J

Kari Anttonen

Kone on käynnistetty uudestaan useita kertoja tuossa päivien mittaan.
Pisin päälläoloaika reilun vuorokauden luokkaa. Eikä siis ainuttakaan
päivitystä ole tullut.

Mikko Saukkoriipi

On 11/11/2016 01:29 PM, Kari Anttonen wrote:
> [...]
> Aikaisemmin kun tuon joutunut tekemään (eri kone) niin tulee vissiin
> satoja päivityksiä useammassa "aallossa" aina välillä buuttia vaatien.

Töissä on raportoitu näiden ohjeiden auttaneen.
http://wu.krelay.de/en/

Kari Anttonen

Kas mokomaa. Jopa lähti pelittämään.
Kaunis kiitos tästä linkistä :)

Raimo Saarela

On Fri, 11 Nov 2016 17:57:35 +0200 (EET), Tuska Pankki <ei...@ei.tuu>
wrote:

>Mikko Saukkoriipi <et...@isojano.net> Wrote in message:
>Tuolla linkatulla sivullakin mainittu WSUS offline on ihan kätevä
> jo yhden koneen kanssa. Huomattavasti sujuvampi vs windowsin oma
> ja välillä aivan järkyttävän hidas update.

No ei sitten mitään apua tuosta ollut. siinähän hakee päivityksiä, on
hakenut jo kohta 4 viikkoa, eikä pääse sinne updateen. Olisiko muita
_toimivia_ ehdotuksia?
On se vaan kumma, kun asiakas ei saa ostamaansa ja maksamaansa
käyttikseen millään ilveellä päityksiä!

-RaS-

Raimo Saarela

On Fri, 11 Nov 2016 20:40:35 +0200 (EET), Tuska Pankki <ei...@ei.tuu>
wrote:

>Raimo Saarela <rsaa...@gmail.com> Wrote in message:
>Kerrotko, mikä on ongelma ja mitä olet kokeillut? Alkuperäinen
> kysyjä sai kuitenkin apua Mikon linkistä. Ja myös tuo wsus toimii
> mutta se ei toki korjaa windowsia, jos on rikki.
>
>Ja tuskin kukaan voi kertoa muuta varmuudella toimivaa kuin koneen
> vaihto. Koneissa on eroja ja myös asennuksissa. Mutta
> kokeilemisen arvoisia voi kertoa.

Käytännössä jokainen uusi tehty WIN7 Pro ja Ultimate asennus ei
päivity, eikä edes hae päivityksiä.

Asennukset on tehty aidoilta ostetuilta cd:ltä, joissa on SP1 mukana,
moniin eri merkkisiin koneisiin, ja aidoilla koodeilla, niistä ei ole
kyse.
Koneet on uudehkoja, 3 vuotta vanhoja läppäreitä ja pöytäkoneita,
ihan uusia kasattuja koneita yms.

Kaikki asentuu aina ok. mutta kun mennään win updateen, ja pyydetään,
että etsi saatavilla olevat päivitykset, niin siihen jää, aina,
jokainen uusiksi tehty asennus.

Käytössä siis kuituyhteys nettiin, jossa toimii paljonkin koneita ok.

Mitkään noista kikoista ei auta.

CD:tä on useita, koodeja on useita, yms. Koneet on erilaisia, niitä on
monta. Ei saa hakemaan päivityksiä.

Samoilta cd:ltä jaa koodeilla on noin 2 vuotta sitten homma onnistunut
aina. Win Updatehan alkoi kesällä reistaamaan, ja sitä se on edelleen.
Liekö mikkisoftan edun mukaista, että uusinta asennuksia ei voi tehdä,
tai voi tehdä, mutta kone ei ole käyttökunnossa, jos se ei hae
päivityksiä, vaan jää siihen. Sellaista konetta ei "tuotantokäyttöön"
huolita, se vaan on niin.

-RaS-

Pertti Kosunen

http://www.howtogeek.com/255435/how-to-update-windows-7-all-at-once-with-microsofts-convenience-rollup/

AkiP

11.11.2016, 21:33, Raimo Saarela kirjoitti:
> Kaikki asentuu aina ok. mutta kun mennään win updateen, ja pyydetään,
> että etsi saatavilla olevat päivitykset, niin siihen jää, aina,
> jokainen uusiksi tehty asennus.

MS paskoo Win7:n päivityssysteemit enempivähempi tahallaan, minkäs teet.
Itse sain tuolla wsus offline updaterilla päivitykset taas toimimaan,
mutta ei tainnut kauaa mennä kun se taas haki niitä päivityksiä
ikuisesti. Kun ei hermo kestänyt enää olla jatkuvasti sitä updatea
rukkailemassa eikä paatuneena Windoozerina mitkään Linuxitkaan tuntuneet
vaihtoehdolta, niin alistuin ja laitoin Win10:n. Ei tää nyt niin kauhea
loppujenlopuksi ole ja eiköhän MS:llä ole jo meikäläisen salaisuudet
ennestäänkin tiedossa jos on ollakseen vakoilufoliohattuiluihin
liittyen. Johan se oli tuota samaa vakoiluvaahtoamista jo Win95:stä
lähtien ja aina samat jutut uuden Windowsin tullessa että "en varmana
päivitä tommosta paskaa".

Asko

On 11.11.2016 13:29, Kari Anttonen wrote:
> Vai pakottaako Microsoft tällä hommaamaan maksullisen Win10:n ;)

Joskus vuosi sitten kun MS alkoi joka kuukausi työntämään Win updaten
kautta niitä Win 10 mainoksiaan, niin minä disabloin tästä Win 7
koneesta windows update palvelun kokonaan.

Jokohan nuo Win 10 spämmit ovat poistuneet jakelusta, eli
uskaltaisinkohan jälleen käynnistää tuon servicen?

-Asko

Kari Anttonen

Ovat poistuneet :)

Ja jos tilapäinen mielenhäiriö yllättää ja jostain syystä haluaa
päivittää Win10:ksi niin onnistuu edelleenkin ilmaiseksi:
https://www.microsoft.com/en-us/accessibility/windows10upgrade?tduid=(3d0a9b914f4e1448707e8ed162c69bb7)(266696)(1503186)(skim33330X911647Xa68e5caea18d748c47809d1b2ce9d04b)()