Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Linux palvelimen pystytys

0 views
Skip to first unread message

Eero Volotinen

unread,
Jan 29, 2002, 5:34:51 AM1/29/02
to

"K" <not.fo...@spam.bots> wrote in message
news:8Fu58.8786$zZ5.1...@news.kpnqwest.fi...
> Olisi tässä tarvetta apuun palvelinkoneen pystytyksen...

Osta pieni 10/100 megainen kytkin, siihen kytket "lähiverkon" koneet.
Linux koneeseen 2 verkkokorttia, joista toinen adsl:llään kiinni.

Linux koneeseen fw/nat päälle ja lisäksi se apache.

http://linuxdoc.org auttaa... firewall howto, network howto...

--
Eero

Jake The Man

unread,
Jan 29, 2002, 6:28:05 AM1/29/02
to
Muista, että kaikki ISP:it eivät anna laittaa palvelinta linjoilleen
(seurauksena sopimuksen välitön
irtisanominen), mutta poikkeuksia on.
En kyllä ymmärrä tätä periaatetta, koska olet kuitenkin vuokrannut kaistan
ja maksat siitä, eikä
se kaistan koko siitä mihinkään muutu, vaikka olisi 20 palvelinta, yhtä
hyvin voisit vaikka pyörittää jotakin
edonkeyn kaltaista softaa ja imutta 24/7.

Mandraken pystytyksestä en osaa sanoa mitään, mutta itselläni hyörii tuossa
vieressä Compaqin Deskpro 166Mhz, 48Mb, RH 7.2, SSH, telnet (tiedän, tiedän,
mutta pakkorako), httpd+php, mysql, ftpd. Jos olen saanut tuon
hässäkän ihan itse pystyyn, niin varmasti saat sinäkin, olen meinaan täys
tumpula.


"K" <not.fo...@spam.bots> wrote in message
news:8Fu58.8786$zZ5.1...@news.kpnqwest.fi...
> Olisi tässä tarvetta apuun palvelinkoneen pystytyksen...
>

> Konetta ei vielä ole (jos jollakulla joku kohtuullinen kone niin
ilmoittele
> itsestäsi)
> Käyttiksenä Mandrake Linux 8.1
>
> Tarkoitus saada http-serveri näin alkuun pystyyn, eli Apache ja PHP
siihen?
>
> Koneen olisi tarkoitus olla myös jakamassa nettiyheyttä kahdelle toiselle
> koneelle joko koneet.gif:in mukaan tai sitten niin että koneessa 2 on 2
> verkkokorttia, toinen nettiin ja toinen hubiin/keskittimeen josta menee
> koneisiin 1 ja 3 10/100 verkko.
>
>
>


K

unread,
Jan 29, 2002, 7:24:14 AM1/29/02
to
Juu tiedetään, ja tällä ISPllä on palvelimet ok.
En ymmärrä periaatetta sen enempää, kai niillä joku syy on... Ehkä kaista ei
riitä jos kaikki käyttäjät imuttaa 24/7 =) tai jotain...

Täys tumpula vai... Mä näin Linuxin (ja käytin sitä) ekaa kertaa eilen
elämässäni =) Windowsseista sensijaan on vuosien kokemus.

"Jake The Man" <ja...@hotmale.com> wrote in message
news:a3612c$e8t$1...@news.kolumbus.fi...

Antti Pyykko

unread,
Jan 29, 2002, 10:55:54 AM1/29/02
to
In article <8Fu58.8786$zZ5.1...@news.kpnqwest.fi>, K wrote:
> begin 666 koneet.gif
> M1TE&.#EA] 'T`;,``(B(B&%A84%!01\?'^_O[[^_O]_?WZZNKIZ>GL/#P___
> M_\_/SP```````````````"'Y! ``````+ ````#T`?0!0 3_4,E)J[TXZ\V[
[...]

Elä hyvä mies lähetä tiedostoja keskusteluryhmiin. Tiedostot
kuuluvat sfnetissä vain ja ainoastaan sfnet.tiedostot -ryhmään.
Jos se tiedosto on ihan pakko lähettää, niin lähetä se tiedostot-
ryhmään saman otsikon alla. Suositeltavampi vaihtoehto on
laittaa tiedosto www-sivulle ja laittaa postaukseen mukaan linkki
kyseiseen kuvaan.

(Jatkot .nyysseihin)

--
Antti Pyykko --> py...@amigafin.org --> +358 50 539 5438 --.
.-- OAMK <-- http://pyksy.amigafin.org/ <-- pyksy @IrcNet <-'
`-> TIE1SNY1 Tutor --> c64, MSX, Amiga, NetBSD & Linux freak
Microsoft Network is prohibited from redistributing this work.

0 new messages