Osta pieni 10/100 megainen kytkin, siihen kytket "lähiverkon" koneet.
Linux koneeseen 2 verkkokorttia, joista toinen adsl:llään kiinni.
Linux koneeseen fw/nat päälle ja lisäksi se apache.
http://linuxdoc.org auttaa... firewall howto, network howto...
--
Eero
Mandraken pystytyksestä en osaa sanoa mitään, mutta itselläni hyörii tuossa
vieressä Compaqin Deskpro 166Mhz, 48Mb, RH 7.2, SSH, telnet (tiedän, tiedän,
mutta pakkorako), httpd+php, mysql, ftpd. Jos olen saanut tuon
hässäkän ihan itse pystyyn, niin varmasti saat sinäkin, olen meinaan täys
tumpula.
"K" <not.fo...@spam.bots> wrote in message
news:8Fu58.8786$zZ5.1...@news.kpnqwest.fi...
> Olisi tässä tarvetta apuun palvelinkoneen pystytyksen...
>
> Konetta ei vielä ole (jos jollakulla joku kohtuullinen kone niin
ilmoittele
> itsestäsi)
> Käyttiksenä Mandrake Linux 8.1
>
> Tarkoitus saada http-serveri näin alkuun pystyyn, eli Apache ja PHP
siihen?
>
> Koneen olisi tarkoitus olla myös jakamassa nettiyheyttä kahdelle toiselle
> koneelle joko koneet.gif:in mukaan tai sitten niin että koneessa 2 on 2
> verkkokorttia, toinen nettiin ja toinen hubiin/keskittimeen josta menee
> koneisiin 1 ja 3 10/100 verkko.
>
>
>
Täys tumpula vai... Mä näin Linuxin (ja käytin sitä) ekaa kertaa eilen
elämässäni =) Windowsseista sensijaan on vuosien kokemus.
"Jake The Man" <ja...@hotmale.com> wrote in message
news:a3612c$e8t$1...@news.kolumbus.fi...
Elä hyvä mies lähetä tiedostoja keskusteluryhmiin. Tiedostot
kuuluvat sfnetissä vain ja ainoastaan sfnet.tiedostot -ryhmään.
Jos se tiedosto on ihan pakko lähettää, niin lähetä se tiedostot-
ryhmään saman otsikon alla. Suositeltavampi vaihtoehto on
laittaa tiedosto www-sivulle ja laittaa postaukseen mukaan linkki
kyseiseen kuvaan.
(Jatkot .nyysseihin)
--
Antti Pyykko --> py...@amigafin.org --> +358 50 539 5438 --.
.-- OAMK <-- http://pyksy.amigafin.org/ <-- pyksy @IrcNet <-'
`-> TIE1SNY1 Tutor --> c64, MSX, Amiga, NetBSD & Linux freak
Microsoft Network is prohibited from redistributing this work.