Toshiba Satellite P50-B-103 ja SSD-Asema

Eetu

Iltaa!

Tuli tässä mieleeni jos vaihtaisi Toshiban teran kovalevyn (5400
RPM) johonkin SSD-asemaan. Tässä on´ymmärtääkseni yksi paikka
kovalevylle/SSD-asemalle. Mistä näkee mikä SATA väylä tässä on ?
Jolle tulee tällä hetkellä joku Linux, Win 8.1 ja Win 10 TP.
Elikä Win 8.1n tilalle Win 10ppi sitten kun siitä tulee val-
mis versio. Miten käyttöjärjestelmän uudestaan asennus ? Eihän
voi asentaa Recovery DVD/USBltä ? Olettaa että on teran akokoi-
nen kovalevy/SSD (maksaa melkein 500 ) ? Miten Win aktivointi
kun on uusi kovalevy/SSD ? Katotaan kunnes saan raha kokoon ?
Onko vielä jotain huomattavaa ??

--Eetu

Eetu

HD-Tunen mukaan kovalevy on SATA-IInen. Olen aina ihmetyllyt
miksi tässä on hidas kovalevy. Tässä on ymmärtääkseni 2,5"
levypaikka. Elikä voi ostaa SATA-III (6GB/s) SSDn ? Koska on
ymmärtääkseni alaspäin yhteensopiva ? Vaan siirtonopeus puto-
aa nimelliseen 3 GB/sssa. Nopeutuu kone huomattavasti...

--Eetu

Eetu

5.3.2015, 18.30, Eetu kirjoitti:

> [...]
> ymmärtääkseni alaspäin yhteensopiva ? Vaan siirtonopeus puto-
> aa nimelliseen 3 GB/sssa. Nopeutuu kone huomattavasti...

Katoin muutaman YouTube videon SSDstä. Levyn kopiointi
kovalevyltä SSD asemalle onnistuu "USB datacable"lla ja "Data
migration" ohjelmalla. En tiedä tarkkaan minkälainen kovalevy
tässä koneessa on. Onko metallikehikolla vai suoraa asennet-
tava. Tässä Toshibassa pitää avata koko takakuori että saa vaih-
dettua kovalevyn. Huoltoluukun takaa löytyy vaan muistikammat.
Koneessa on ilmeisesti vielä takuu, Joten uskaltaako ite tehdä ?
Paljonko mahtaa huolto velottaa levynvaihdosta ?

-Eetu

PS. Ajattelin hankkia vähintään 256 GB SSDn...