Bios päivitys ja virus

Eetu

Hei,

Mulla on uusi Toshiba Satellite P50-B-103 läppäri. Yritin tehdä BIOS
päivityksen sekä lataamalla Toshiban sivulta että Toshiba Service
Stationilla päivityksen (1.20). Kummassakin antaa virusturva (F-Secure)
huomautuksen viruksen ja poistaa sen (Trojan.Generic.11765472).
Eikä tuo ole aikaharvinaista että virallisilta sivuilta löytyy
latauksessa virus ?

--Eetu

P.V.

"Eetu" kirjoitti viestissä:m06n8i$fr3$1...@speranza.aioe.org...
Erittäin todennäköisesti kyseessä on väärä positiivinen tunnistus
F-Securelta. Eli päivitystiedostossa sattuu olemaan jotain, mikä muistuttaa
jotain virusta. Ehkä asiasta voisi ilmoittaa F-Securelle: lähettää
latauslinkin ja pyytää tarkistamaan, onko kyseessä todella virus. Asia voisi
korjaantua. (Itse en viitsisi vaivautua, vaan sulkisin virustorjunnan
päivityksen ajaksi. Toki varminta on odottaa ensin muutama arkipäivä ja
katsoa, onko tiedosto vielä jakelussa, vai onko siitä todella löydetty
virus, ja sen vuoksi päivitys vedetty pois.)

P.V.

Eetu

27.9.2014, 19:16, P.V. kirjoitti:

> [...]
> muutama arkipäivä ja katsoa, onko tiedosto vielä jakelussa, vai onko
> siitä todella löydetty virus, ja sen vuoksi päivitys vedetty pois.)

Toivottavasti on virheellinen ilmoitus. En ole viitsinyt tehdä siitä
ilmoitusta F-Securellle. Nyt on mennyt pari arkipäivää. On yhä siellä.
Ollut jo jonkin aikaa, päivitys päivätty 08/07/2014. Täytyy kattoa jos
uskaltaisi asentaa...

--Eetu

Mikko Saukkoriipi

Voit myös lähettää ajuritiedoston palveluun https://www.virustotal.com/
ja kokeilla mitä muiden valmistajien virustutkat ovat mieltä tiedostosta.

Eetu

2.10.2014, 17:15, Mikko Saukkoriipi kirjoitti:

> Voit myös lähettää ajuritiedoston palveluun https://www.virustotal.com/
> ja kokeilla mitä muiden valmistajien virustutkat ovat mieltä tiedostosta.

Kokeilin tota. Detect ratio: 11/55. Oon jo kumminkin asentanut
päivityksen. Ihan hyvin on ainakin tähän asti toiminut.

--Eetu