Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

autodesk inventor

2 views
Skip to first unread message

Newsit

unread,
Jun 12, 2010, 9:15:32 AM6/12/10
to
Hei!

Onko autodesk inventor oikea ohjelma huonetilojen ja sen kalusteiden
mallintamiseen.
Tarkoitus olisi luoda omia kalustekokonaisuuksia, ja sijoittaa ne
määriteltyihin tiloihin.
Materiaalit tulisi olla vaihdettavissa ja kuvat "rederoitavissa"
valokuvamaisiksi.

t.Hannu

Ippe

unread,
Jun 23, 2010, 6:56:20 AM6/23/10
to

"Newsit" <hannu....@netikka.fi> wrote in message
news:4c138865$0$4126$9b53...@news.fv.fi...

Haluatko suunnitella mittatarkkoja juttuja, vai riittääkö se että asiat ovat
muutaman millin toleranssissa ja kaikki näyttää hyvältä?

Yleensä noissa Autocadin sukuisissa tarkkojen kaarien tekeminen on aika
hankalaa, etenkin kaksoiskaarevat 3D-pinnat ovat suurelle osalle ohjelmista
toivottomia mallintaa tarkasti, mutta tuohon tarkoitukseen luulisi AutoCadin
sukulaisineen riittävän, renderöinnissä todennäköisesti kannattaa käyttää
jotain visualisointiohjelmaa, suunnitteluohjelmat eivät ole siihen olleet
kovin hyviä.

Blender on hyvänä pidetty ilmainen ohjelma, jota voit kokeilla, mallit
kannattaa kyllä yleensä tehdä vaikka tuolla Inventorilla, siitäkin saa
muistaakseni 30-pääivän kokeiluversion, niin ei tarvitse ostaa sikaa
säkissä.

-Ippe


Newsit

unread,
Jun 24, 2010, 4:53:04 PM6/24/10
to
Kiitos Ippe
0 new messages