Amintiri din liceu

Mihai Creanga

to Sfantul-Sava-Promotia-1991-Clasa-J
Discuţia este dedicată schimbului de amintiri din perioda liceului.

Nichitelea Bogdan

to Sfantul-Sava-Promotia-1991-Clasa-J
Eu personal imi amintesc ca , in ajunul Bacalaoreatului, pe Georgica
Tohaneanu il apucase sa ne intrebe pe toti daca ne e frica de Bac.
Care avea,, inspiratia sa raspunda ca da, primea replica ,, De ce ti-e
frica de-aia nu scapi!" Dar am scapat toti.
Imi amintesc de prof de mate din clasele 11-12, d-na Tatoiu. La
vremea acces avea vreo 30-35 ani (cred), era la a treia casnicie si
dadea sfaturi mereu cui nimerea: mie sa nu ma fac politist, iar Ancai
si lui Mihai sa o lase mai moale cu sentimentele, ca vine bacul si
facultatea! Ma distra ca iarna, desi era plina de vanatai pe picioare
(invata sa schieze si maimlua vreun brad in brate involuntar), venea
cu ciorapi licra. Arata bine, iar noi baietii( recunoasteti ca toti v-
ati uitat) ii numaram vanataile prin ciorapi!
PASTE FERICIT tuturor membrilor grupului!

Mihai Creanga

to Sfantul-Sava-Promotia-1991-Clasa-J
Tocmai ii raspundeam lui Bogdan Nichitelea cand m-am gandit ca ceea ce
scriam as vrea sa impartasesc cu voi toti, asa ca copiez continutul
mail-ului mai jos si continui firul gandurilor...... Speram sa va
alaturati mie!
Am creat grupul de discutii pentru a reusi sa ies din rutina zilnica
care ma omoara zi de zi: ajung acasa obosit, cateodata suparat, si mai
totdeauna cu cateva treburi care mai trebuiesc rezolvate. Este oare
asta viata pe care mi-o doresc? Nu! Vreau sa ies din rutina, asa ca
vreau sa fac ceva de care in mod normal nu as avea timp. Asa s-a
nascut proiectul asta. Scopul lui este de a relua legaturile pierdute
cu bunii si fostii colegi si colege de liceu.

Nu stiu de ce nu toata lumea raspunde la mail-uri. Efortul de a
raspunde este minimal. Poate unii sunt ocupati, dar a fi ocupat este o
stare temporara. Din cauta asta am inceput si eu: ca sa ies din rutina
si sa fac altfceva: ceva de suflet adica, ceva care nu aduce decat o
multumire sufleteasca. Trebuie sa mai insistam totusi pentru a reusi.

Pentru mine perioda liceului a fost cea mai frumoasa! Nu stiu daca ma
voi mai simti vreodata atat de bine. As vrea sa stiu ce s-a intamplat
cu fiecare, sa ne schimbam experiente, trairi, realizari, frustrari
(de ce nu adica)? Odata am fost copii si acum avem cu totii familie,
copii, o meserie, fiecare isi cauta drumul in viata; unii au success,
alti mai putin, dar cred ca copilul din fiecare inca n-a murit. Avem
inca dreptul de a spera si de a visa la mai bine!

Patru ani de zile am tremurat cu totii la intrarea lui Saceanu in
clasa noatra! Avem ceva in comun cu totii. Era perioada in care ficare
cauta sa se descopere pe sine.

Eu nu am sa-l uit niciodata pe Saceanu: a intrat in clasa la prima ora
de fizica, a rasfoit catalogul odata pana la sfarsit. Apoi a luat-o de
la capat si l-a scos pe Creanga la tabla (Creanga venise din scoala
generala unde nu invatase la fizica). Si a iesit Creanga la tabla si
peste cateva minute s-a intors in banca cu o mare nota de 3. Cine era
cel mai relaxat la a doua ora de fizica? Creanga normal, ca doar
fusese la tabla cu o ora inainte. Dar Saceanu ce sa faca? Il cheama pe
Creanga la tabla, care din nou nu stia nimic la fizica, ca doar asa se
proceda la scoala generala :-) Se intoarce Creanga a meu a doua oara
cu un 3 in banca. De atunci am inceput sa invat la fizica. Culmea: mi-
a si placut devenind materia mea preferata.

Nu v-am povestit cum l-am cunoscut eu pe Bogdan Nichitelea: faceam
meditatii cu mama lui la limba romana pentru intrarea la liceu. Eu
trebuia sa invat comentarii, iar el era prin casa si facea alte
chestii. Apoi ne-am nimerit in aceeasi clasa la liceu.

Gata, inchei aici pentru ca devin melancolic.

Sper ca la un moment dat sa reusim totusi sa ne strangem cu totii.
Sper ca cei care au dificultati cu inregistrarea sa-mi ceara ajutorul
si in felul asta sa ne strangem cu totii! Ma bucur si ca George
gaseste importanta idea de a avea fiecare cate o poza. Nu ne-am mai
vazut de 20 de ani la urma urmei nu? Unii s-au mai schimbat. Da, si eu
am facut burta, dar este poate normal sa faci si burta:-) pari mai
matur nu?

Bafta tuturor.

consu

to Sfantul-Sava-Promotia-1991-Clasa-J
Buna Mihai, Buna tuturor,

eu iti spun sa fii melancolic, e bine din cand in cand sa maipoti fi
asa.
dar nu dispera, cu siguranta initiativa ta va avea rezultate, poate nu
cand si cum le astepti tu, dar ceva tot va iesi.
personal va admir memoria si sunt uimita de multe din sentimentele
dezvaluite aici: in viata mea nu as fi crezut despre multi dintre cei
care au scris ca gandesc sau simt in felurile descrise. Georgica avea
asa o figura serioasa ca nu parea sa remarce ca Brigitte are cur sau
ca Monica Tatoiu are si altceva decat vanatai! :)

Multi cred ca nu raspund la emailuri din cauza ritmului nebun in care
traim si care ne obliga numai la ceea ce trebuie, si nu la ceeace am
vrea fiecare sa afcem. Cel putin eu asa simt.
Si la urma urmei, am ajuns sa fim unii pentru altii niste straini. 4
ani ne-am petrecut impreuna mai mult timp decat am petrecut cu
familiile noastre, poate mai mult decat petrecem si cu familiile din
prezent. Si cred ca pentru toti (cu exceptia lui Toha desigur) au fost
unii din cei mai frumosi ani. Amintirea lor este singura care ne mai
leaga unii de altii. nu cred ca e bine sa mai amanam intalnirea, ca ne
trezim dracului ca facem 50 de ani si ne tot planuim.

Am vazut ca majoritatea din cei inregistrati (ca si cei ne) sunt inca
in Bucuresti si Sf Sava e tot acolo pe General Berthelot, fosta
Nuferilor. Din 1991 cand am iesit ultima data pe poarta lui, am trecut
de sute de ori pe langa el. Nu am mai intrat niciodata. Nu cred ca e o
problema sa ne intalnim cei din Bucuresti si nu numai.
Si in nici un caz nu vad de ce nu am face reuniunea mult dorita cu
jumatate din clasa sau cati s-or strange.
Si mie mi-e dor de timpurile alea, si mai ales de mine in timpurile
alea.

Consuela

On 14 Mai, 23:10, Mihai Creanga <mihai.crea...@gmail.com> wrote:
> [...]
> scriam as vrea sa impartasesc cu voi toti, asa ca copiez continutul
> mail-ului mai jos si continui firul gandurilor...... Speram sa va

Nichitelea Bogdan

to Sfantul-Sava-Promotia-1991-Clasa-J
Buna seara tuturor,
inteleg frutrarea lui Mihai Talpos si oarecum i-o impartasesc, insa nu
trebuie sa fim prea duri, Consuela (pe care o salut) are dreptate,
suntem prea preocupari cu viata de zi cu zi, de grijile pentru ziua de
maine. Colac peste pupaza, a mai venit si criza asta, iar cand nu ai
stomacul plin si stii ca maine nu ai ce manca, nu prea iti arde de
amintiri, din pacate. Si eu ma straduiesc sa conving cativa dintre
fostii colegi sa se inscrie, fara succes.Voi insista, ca picatura
chinezeasca ( cu rabdarea treci si marea), asa ca sa nu disperam. Imi
place ideea Consuelei: macar noi cei din Bucuresti ne putem vedea,
intr-o seara, la un restaurant, nimic pretentios, ca un prim pas. Sunt
sigur ca ne va face placere tuturor si ne va convinge ca merita sa ne
vedem si pe viitor, in gasca mai mare. Eu sunt disponibil, mobilul meu
este afisat, astept propuneri.
Vin chiar eu cu o propunere: la inceputul lui iunie, cand vin Mihai
si Anca in tara, hai sa ne vedem la un restaurant nou in Dr. TAberei,
la Indiana - Piatra Alba, pot face eu rezervari pentru o anumita
data , stabilita de comun acord.Ce ziceti? Haideti sa discutam, astept
propuneri.A mea ati auzit-o.Sunt doritori?
Va doresc o viata linistita si frumoasa

Mihai Creanga

to Sfantul-Sava-Promotia-1991-Clasa-J
Dane pozele tale sunt de milioane! Ce slabi eram pe vremuri (asta
pentru ca vorbeam aseara de burta pe care au facut-o unii).

Trebuie sa colectam numele profesorilor intr-o maniera structurata,
altfel ne pierdem. Ma ocup in weekend sa colectez numele pe care le-am
indentificat pana acum.

Va rog pe toti care inca nu a-ti apucat sa va actualizati profilul, sa
puneti o poza macar, si sa scrieti cate ceva despre adresa voastra.
Macar sa stim cine mai este in Bucuresti sau in alta parte.

Brandusa Vlanga

to sfantul-sava-prom...@googlegroups.com
Buna,
Pentru faptul ca m-am alaturat grupului le multumesc Consuelei si, desigur,
asistentei noastre care se vede ca este foarte eficienta. Nici nu stiam ca
s-au ocupat de treaba asta, intrucat eu nu am fost disponibila. Ma inscriu
la intalnirea de la restaurant, dar trebuie sa stabilim data cat mai curand,
pentru ca altfel vin peste noi diverse nunti sau botezuri si nu o mai putem
organiza.
Brindusa
database 4080 (20090515) __________

http://www.eset.com

database 4080 (20090515) __________

http://www.eset.com

database 4080 (20090515) __________

http://www.eset.com

karina...@alsa.com.ro

to sfantul-sava-prom...@googlegroups.com
Hello!

ma inscriu si eu la intalnirea de la restaurant si ma bucur ca v-ati gandit
sa ma contactati (multumiri consuelei ptr asta).

Va pup si astept sa ne vedem, cum zice si Brandusa sa ne stabilim rapid caci
nu se stie ce intervine.

Karina Staron
Retail Manager
Alsa Boutiques
0040/0730.714.342

Mihai Creanga

to Sfantul-Sava-Promotia-1991-Clasa-J
Continui discutia despre profesori si amintiri aici.

Bine ca ai zis tu prima despre Cruceru, pentru ca nici eu nu am avut
probleme cu ea de nici un fel. Probabil ca a avut si ea ca tot omul
simpatii si antipatii, desi ca profesor ar trebui sa nu aiba asa ceva,
sau macar vizibil.

Anca si cu mine am avut probleme cu Tataoaica care spunea ca eu sunt o
tinichea legatata de coada Ancai. Pe la ultimele ore de mate cu ea, am
iesit si Anca si eu din clasa dupa inca o prelegere din partea ei
despre cum trebuie sa ne organizam viata (bineinteles dupa modelul
ei). Anca a renuntat apoi sa mai faca meditatii la mate cu ea pentru
adminitere, iar eu am fost ridicat la postul de suplinitor :-)

M-am mai intalnim cu Tataoaica cand era deja la Oriflame directoare,
iar eu broker fiind cautam investitori pentru piata de capital
romaneasca in plina dezvoltare. Deja ii trecuse bazdacul si m-a
intrebat foarte cordial ce mai facem Anca si cu mine.

Mie unul mi-ar place sa o mai intalnesc inca o data, sa vedem cum ne-
am schimbat si unii si altii. In ciuda tuturor ciudatenilor pe care le
avea, cred ca era convinsa de adevarul experientei ei de viata.

Probleme serioase am avut cu profu' de franceza care vroia musai sa ma
lase repetent, dar am reusit cumva (nici nu stiu cum) sa scap.

In rest, Saceanu mie chiar mi-a placut, in ciuda celor doi de trei pe
care i-am primit de la el (cu ajutorul lui am ajuns sa invat fizica si
sa-mi si placa).

Brandusa Vlanga

to sfantul-sava-prom...@googlegroups.com
Prin natura meseriei m-am vazut de mai multe ori cu ea in ultimii ani. Am
inteles ca este o supravietuitoare a cancerului (cred ca de san). E la fel,
doar ca e mult imbatranita fizic, arata a baba cloanta. In rest, are minte
tot tanara.

to Sfantul-Sava-Promotia-1991-Clasa-J

Eu pastrez o opinie f proasta despre Tatoiu, intarita de multiplele
showuri la care participa (le vad pe Romania International, nu ma uit
des dar e nelipsita) si la care isi etaleaza incultura ( la toate
nivelurile ).

I-am venerat pe Saceanu si Marinica, desi inteleg f bine ca unii au
suferit teribil cu ei.

Pentru mine Olteanu a ramas 'responsabilul cu tortura de la
Guantanamo' ;) , desi stiu ca Vali mai ales il admira, si nu era
singurul, si ca datorita lui am acum un super atu fata de colegii mei
la engleza.

In ceea ce o priveste pe Cruceru, imi era mila de ea la nivel uman:
'sunteti niste infantili' era urmat de o tirada despre cei de la A
( aveam o fost colega de generala acolo, cu Andrei ) si stiu ca Andrei
era primul la chiul ... iar profesional am admirat-o (cand am putut eu
la oral de bac sa le raspund la 'tehnica basoreliefului in Apus de
Soare' pot sa va spun ca le-am lipit de pereti ca pe tapet, nu mai
misca una, si asta de la madam Cruceru o stiu! :)) ).

Consuela Binder

to sfantul-sava-prom...@googlegroups.com
Buna,

Sunt curioasa: ti-a placut vreunul din profesorii din liceu? Din facultate?

Consuela BINDER
Director General,
REGIE DE PUBLICITATE
SC DBV MEDIA HOUSE SRL
BUCURESTI, B-dul EXPOZITIEI nr 1, et 7,
SECTOR 1
e-mail: off...@mhouse.ro

Mesajul a fost verificat de ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.ro

__________ Informa?ii de la ESET NOD32 Antivirus, versiunea bazei de
semnaturi 4103 (20090525) __________

Mesajul a fost verificat de ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.ro

Valentin Murariu

to Sfantul-Sava-Promotia-1991-Clasa-J
Monica,
Ai dreptate pentru Olteanu, din punctul meu de vedere, adica.
Nu stiu la ce te referi cand spui "responsabil cu tortura ...", poti
sa detaliezi un pic ?

Florentina Balica

to sfantul-sava-prom...@googlegroups.com
Neata!

Am scos de la naftalina ceva amintiri. Haideti sa vedem daca le putem folosi la ceva. Idei?

Bigu Sorela tel. 69.27.97
Tatal ei a fost prodecan la ASE.

Raluca Grigore
tel. acasa 31.12.85 (cred ca e din Militari si ea s-a mutat dupa Revolutie)
tel. bunica 14.37.20 (cred ca e din Brezoianu)

Nicoleta Ibram
tel.69.52.06

Simion Valentin
tel.60.41.97

O zi buna,
Flori B

to sfantul-sava-prom...@googlegroups.com
intrebarea este acum: cine poate sa sune, poate reusim sa mai dam si de cei gasiti de Flori?

nichi bogdi

to sfantul-sava-prom...@googlegroups.com
    Daca ma intrebati pe mine, prof. Olteanu a fost cel mai bun din liceu. Avea prestanta, stia sa predea si invatai cu placere (cazul meu). In plus, aveai o senzatie de rusine sa te duci cu lectia neinvatata.un adevarat gentleman. Dar bine ca nu ma intrebati...

Alex Mira

to sfantul-sava-prom...@googlegroups.com
Sal all, io stau ceva mai rau cu timpul liber si d'ia nu prea ma ingramadesc cu scrisu'.
E un sentiment fain sa vad ca am reusit sa ne adunam cativa si parca sentimentul e si mai fain ca senzatia care persista este ca trebuie sa ne cunoastem din nou. Cred ca nu mai avem prea multe legaturi cu ce stiam sau aveam setat pe creierul mic unii despre altii.

Ce ma nedumireste este insa ... cum naiba parerile astea despre profesori !?
Adica, io cand ma gandesc la ei imi vin in minte doar momente ok sau cel mult imi incolteste un zambet. Parca nu's pareri de cetateni onorabili la peste 30 de ani. Karina are dreptate.

Sper sa nu mai scriem / vorbim doar de dragul de a o face, iar la intalnire sa fie tonus  mai sanatos ...

Sa aveti spor
:)
Alex M.

Florentina Balica

to sfantul-sava-prom...@googlegroups.com
Am luat de pe Internet lista de psihologi unde apare Raluca si am tot sortat-o. Am gasit 2 persoane care aveau numere de inregistrare apropiate cu ale ei si, foarte important, aveau si adrese de e-mail. Am compus e-mail cu rugamintea de a ma ajuta sa dau de ea si ...tineti-mi pumnii!

Am dat peste o hartiuta la naftalina pe care scria: RALUCA 311.34.29 Nu stiu daca e vorba de ea, dar eu tot sper. Am sunat pe la ora 16:00 si a intrat un ton de fax. Credeti ca se poate afla cui apartine acel numar de telefon?

Seara buna,
Flori

to Sfantul-Sava-Promotia-1991-Clasa-J
CONCEPTUALIZARE

Cu adevarat va spui voua, cäci fara bârfa, susoteli, vechi ranchiuni,
pizmä, gust amar, invidie, fiere, etc... nu are sens sa facem o
rubrica cu amintiri din liceu.
O imagine în culori pastelate despre acel trecut este mai falsa decât
a exagera aici anumite aspecte neplacute pe care le-am trait cu totii.
Sa dea primul cu piatra äla cäruia i s-a parut relatia cu profii ceva
sublim, cam în genul emisiunii "Lumea copiilor" de duminica.
Au fost unii profesori remarcabili, iar altii autentici zevzeci. Unii
erau partinitori, altii amabili fara efuziuni, iar altii niste
ticalosi.

Pe când eram într-a 10-a nu s-a sinucis cu o flintä un elev terorizat
de Georgescu si de frica represaliilor parintilor (tot fizicieni, pe
la Platforma Mägurele) pe fondul unei amärâte de corijentze?

Nu zic ca toti trebuie sa începem sa ne varsam amarul pe forum pentru
niste chestii care s-au întâmplat acum aproape 20 de ani. Opiniile
negative sunt de fapt povesti despre cum ne-am lovit de niste
obstacole si cum am trecut peste ele, sau nu. De-asta zic, critica
trebuie sa existe. Mi-ar place sa citesc tot asa, mai pe larg, si
amintiri din categoria celor placute, sa vedem daca e asa de simplu.
Eu am facut un mic gest, si am primit anume întepaturi, ironii, to say
the least.

Rezumatul meu cu profesorii este cam acesta: ma scoteau din sarite
cele doua cadavre didactice Saceanu si Sterenberg, întorsi parca de pe
lumea cealalta ca niste moroi, ca sa tulbure armonia placida a anilor
de liceu bucurestean din centru; Cruceru, în ciuda puseelor, era
comestibila; Tatoiu: o zanateca, exaltata, dar tocmai asta îmi si
placea, iar daca te tineai de matematica, celelalte aspecte erau
secundare. în plus nu i-am dat motive de gelozeala, ca Mihai Creanga.
Îmi pare rau de deraierile constante ale ei din ultimii ani. Când vin
în România,facem o alta întâlnire, si o aduc si pe ea, daca pot.
Virgil Olteanu era foarte bun, a reusit sa-mi bage-n cap conjugarile,
ceva lexic si expresii. Totusi în lumea reala, engleza învatata în
tara era destul de patetica, iar în Anglia, cu accentele lor, m-am
trezit de mai multe ori dezarmat, fara sa înteleg nimic. La fizica,
Gavrila era foarte inteligent cu predarea, îi placea, si reusea sa
faca niste ore interesante. Marinica era foarte bun profesor, era dur
si exigent, dar nu-i închidea elevului toate portile de scapare, ca
Saceanu. Despre ceilantzi, sper sa punem la punct lista complecta,
iar apoi sa postam cat mai multe amintiri.

Acum, astept rezultatul întâlnirii de pe 4, si apoi om mai vedea care
va fi urmatorul pas.

Farewell.

On May 26, 10:46 am, "Consuela Binder" <consuela.bin...@mhouse.ro>

Brindusa Vlanga

to sfantul-sava-prom...@googlegroups.com
Bravo Alec,
Ai pus punctul pe i. Cred ca viata e asa de plina si de frumoasa, incat amintirile neplacute trebuie uitate definitiv. Personal nu mai am aproape nicio amintire spontana legata de profesorii de liceu si nu sufar deloc. Mi s-au intamplat lucruri minunate care au inlocuit orice urma de amintire neplacuta cu vreun profesor de liceu.

From: Alex Mira
Date: Tue, 26 May 2009 21:13:08 +0300
To: <sfantul-sava-prom...@googlegroups.com>

Mihai Creanga

to sfantul-sava-prom...@googlegroups.com
Viata este o colectie de experiente placute sau mai putin placute. Acum sa ne fortam sa ne amintim doar de experintele placute, gasesc ca nu este natural si poate si sanatos. Mi se pare interesant pe de alta parte sa vad cu cata virulenta vorbesc unii dintre noi despre profesorii pe care i-am avut cu totii. Este interesant, mai ales ca pot compara opiniile scrise aici cu amintiri si experintele mele despre aceleasi personaje. Nici unul dintre noi pentru ca a ramas cu amintirea anumitor experiente de atunci.

Dupa cum mai spuneam acum cateva zile, singura mea experienta cu adevarat neplacuta a fost profu' de franceza, si asta in principiu datorita mie care am fost puturos si n-am invatat deloc. Cu Olteanu a fost OK, desi nici la el n-am invatat mare lucru: imi era frica sa nu ma asculte sau sa nu ne dea vreo lucrare la care sa nu stiu nimic.

De fapt nu mi-au placut mie limbile straine deloc, si am ajuns sa ma intretin la varsta asta intr-o a treia limba straina pe care am inceput sa o invat dupa 25 de ani. La engleza am inceput sa invat cand am constatat ca in ziua de azi nu o mai poti evita, si cand Anca mi-a spus ca nu vrea sa fie prietena cu mine, daca nu ma apuc de invatat (a avut efect la mai multe materii, daca tot veni vorba).

Desi Tataoaica a fost cum a fost, totusi a fost o profesoara destul de buna, desi de multe ori cam haotica. Matinica nu a fost niciodata modelul meu de profesor, desi vad ca multi il apreciaza. Gavrila era prietenos, dar totusi eu unul am invatat fizica si a ajuns sa-mi si placa, de la Saceanu. Era pur si simplu un profesor de moda veche: era si exigent, dar ne si invata sa gandim si sa inteleg fizica. De aceea el a ramas o amintire placuta pentru mine, dupa cei doi de trei pe care mi i-a acordat inca din primele zile de liceu.

Cruceru a fost una dintre profesoarele care mie mi-au placut si de la care am invatat multe. Cred ca era o profesoara buna. Cand si cand ne mai strecura inainte de revolutie si anumite idei care nu erau in programa scolara si care erau interzise de sistemul politic de atunci (asta este ceva de admirat dupa parerea mea; nu toti isi permiteau sa faca asa ceva). Stiu ca-i placeau citatele de toate felurile, dar eu ma focalizasem pe Dobrogeanu Gherea, ale carui citate la tot foloseam in comentariile obligatorii. Desi era vizibil deranjata de "criticul" pe care il citam eu, a reusit sa treaca peste asta si sa-mi dea notele care le meritam. Ma mai intalneam cu ea in statia de autobuz de la Raul Doamnei si mai stateam de vorba unul cu altul, chiar si dupa ce nu ne-a mai fost profesoara. A avut o premonitie, daca ii pot spune asa, relativ la debandata care va apare dupa revoltie in Romania, la multimea tentatiilor si a celor care vor cadea prada lor. Mare dreptate a avut.

Imi pare rau ca doar cativa dintre noi sunt activi in a ne impartasi gandurile, amintirile si impresiile din acea perioada. Este frumos sa vezi in cate lumini au fost vazuti profesorii pe care ii cunoastem cu totii.

Trebuie sa spun ca m-a surprins foarte placut culoarea cu care scrie Georgica!

Pe curand,
Mihai