سلامی از فاصله های دور بودن

سید علی رضائی

to sd-istgahesargarmi
با سلام خدمت دوستان عزیز. روز معلولین را که گذشت و روز دانشجو را که
امروز است گرامی داشته برای دوستانم آرزوی موفقیت دارم.

--
با تشکر سید علی رضائی از شاهرود.

ghmo

to سید علی رضائی, sd-istgahesargarmi
درود بر همه دوستان عزیز و نابینای خودم
احتراما ایام و زمان های ارزشمند را باید ارزش گذاشت و در این میان روز
معلولان به نسبت توجه مردم به آن از اهمیت مضاعفی برای دانشجویان معلول
دارد ، لذا نابینایان معلول دانشجو در ارتقای فرهنگ و دانش اجتماعی نسبت
به افزایش فرهنگ برخورد با معلولان بکوشند .و معلولان حقوقدان نابینا
نسبت به افزایش دانش آشنائی با حقوق قانونی افراد اهتمام بیشتری به خرج
دهند .همانطور که مستحضر هستید در سالهای اخیر با اهتمام دوستان عزیز
اجتماع معلولان و ارتقای روابط اجتماعی مجازی بیار قوت گرفت اما هنوز تا
آشنائی به حقوق اجتماعی و قانونی خودمان فاصله زیادی داریم .یکی از این
امور مهم تلاش برای تصویب حقوق معلولان و اصلاح قانون جامع حقوق معلولان
بودیم که به دلیل فقدان تجربه لازم ماده بیت و هفت آن مکوت مانده و علت
آن نیز تفیر های مختلف از قانون و تجربه اولی در برخورد با این مهم است
.خصوصا در مواردی که قانون تصویب می شود دولتها باید منابع و به عبارت
ساده تر بودجه آن را تامین نمایند و وظیفه اصلی وزارت تعاون است که با
هماهنگی سازمان برنامه بودجه یک ماه حقوق را اجرا نماید و از اردیبهشت
نودوهفت تا کنون شاهد عدم اجرای قانون بودیم و هستیم .از آنجائیکه مواد و
تبصره های بودجه این مهم در نظر گرفته شده است ، عدم اجرای قانون باید طی
دادخوات از دیوان محترم عدالت اداری درخوات شود و مستندات آن همانا تصویر
کارت معلولیت شدید و خیلی شدید و ماده بیت و هفت قانون جامع حمایت از
معلولان و تائیدیه حداقل حقوق کار الهای نود و هفت و هشت و نه از اداره
محترم کار ات .این روال برای کارکنان دتگاه های مختلف دولتی اتفاق افتاده
است و کارمند و ذینفع تا از دتگاه خودش شکایت نکند به حق و حقوق خودش
نخواهد رید .اگر تعداد شاکیان زیاد شود دیوان عدالت اداری اقدام به صدور
رای وحدت رویه می نماید و وزارت تعاون را ملزم به اجرای قانون می نماید
.حالا به جای شکایت از وزارت و درخواتس از ازمان برنامه بودجه باید اقدام
قانونی انجام داد . لذا حقوقی های محترم به کمک ازمان های مردم نهاد با
تهیه متن کامل آن را در اختیار کلیه معللان شدید و خیلی شدید قرار دهند
تا با مراجعه به دفاتر الکترونیک قضائی دادخوات خودشان را ثبت تا دیوان
عدالت اداری نبت به آن رای صادر نماید .

‫در ۱۳۹۹/۹/۱۵‏، سید علی رضائی‏ <basta...@gmail.com> نوشت:‏