Pozvánka na přednášku v klubu Alvin Ostrava - 24. 6. 2024

Katerina Peknik

Jun 19, 2024, 5:41:33 AM (8 days ago) Jun 19
to scub...@googlegroups.com
.... aneb Od Austrálie až po Arktidu!

Vážené potápěčky a vážení potápěči,

zveme vás na poslední přednášku
před prázdninami z cyklu Večery v Alvinu. Přednášejícím bude mezinárodně uznávaný oceánolog a mořský biolog působící na Ostravské univerzitě, prof. RNDr. Zdeněk Ďuriš, CSc.
Profesor Ďuriš je vysokoškolský pedagog a samozřejmě potápěč. Je objevitelem více než 20 nových druhů krevet a krabů. Dále je členem např. Českého národního výboru pro spolupráci s mezivládní oceánologickou komisí UNESCO, Vědecké rady PřF Ostravské univerzity aj.
O čem přesně přednáška bude? K tomu pan profesor uvádí následující:
"Po rozhodnutí stát se mořským biologem jsem uvažoval o tom, že se budu věnovat etologii, tj. zkoumat chování mořských zvířat. K tomu se ale musím k nim dostat, rozeznat je, a pozorovat. Tak jsem se také stal potápěčem a v mnoha mořích pak obdivoval a zkoumal podmořský svět. Viděl jsem tisíce druhů živočichů. Mým oborem se stala právě ona biologická různorodost, ale etologem jsem se nakonec nestal. Proč? O tom je hlavní část přednášky s fotografiemi a krátkými videozáznamy."

Kdy: již příští pondělí 24. 6. 2024
Kde: klubovna Alvinu, Ostrava Třebovice
Začátek přednášky: 18:00, budeme na místě i dříve
Kontakt: tel. 725051298

Těšíme se na vás!

Za Alvin a Svaz potápěčů Moravy a Slezska, z. s.
Katka