Agile Lean Europe (ALE)

Arne Åhlander

to scrum-user-...@googlegroups.com

Vill du medverka till att skapa ett svenskt bidrag till en vision för ett gemensamt europeiskt nätverk för Agile och Lean?

I så fall: läs vidare J

Sedan en dryg månad tillbaka finns embryot till ett europeiskt nätverk för Agile och Lean (ALE) som en LinkedIn-grupp (http://linkd.in/ejSoD6). Gruppen startades av Jurgen Appelo (www.noop.nl).

Läs gärna Jurgens tankar om ALE här:

http://www.noop.nl/2011/03/how-to-move-europe.html

Läs gärna Jurgens uppmaning till handling (call for action) här:

http://www.noop.nl/2011/03/ale-gathering-at-xp2011.html

Jag ser goda möjligheter att skapa ett värdefullt europeiskt nätverk. Av denna anledning har jag erbjudit mig att organisera framtagandet av ett svenskt bidrag till ALEs visionsmöte på XP2011.

Jag kommer att göra följande:

1. Be om hjälp att skapa det svenska bidraget. (detta görs i skrivande stund, vänligen gör en insats! :)

2. Söka sponsorer för att arrangera visionsmöten på orter där det finns möjlighet.

3. Be facilitatorer att stödja de som vill bidra i samband med dessa visionsmöten.

4. Publicera framtaget material som input till visionssessionen på XP2011.

5. Identifiera svenska XP2011-deltagare och säkerställa att Sverige representeras på ALEs visionssession på XP2011.

Alla intresserade:

Hör av er till mig så att vi kan sprida ordet och arrangera någon form av samtal undernästa vecka (v13) för att få bollen i rullning med att skapa ett svenskt bidrag.

Låt det roliga starta!

Arne