Undervisning i Scala

42 views
Skip to first unread message

Simon Søndergaard

unread,
May 1, 2012, 4:17:39 AM5/1/12
to scala-user-g...@googlegroups.com
Hej,

Er der nogle af jer der ved om der er nogle danske firmaer der udbyder undervisning i Scala?

Pft,
/Simon

Steffen Egelund Jensen

unread,
May 2, 2012, 6:10:53 AM5/2/12
to scala-user-g...@googlegroups.com
Hej Simon

Hyggeligt med interesse i Scala.

Hvad slags undervisning søger i? og må man være fræk at spørge om det er som firma eller privat?

Vi har holdt nogle enkelte scala arrangmenter i forbindelse med blandt andet javagruppen.

Men kan klart anbefale Skillsmatter i london. De samarbejder med Typesafe og holder nogle super Scala konferencer/kurser, blandt andet Scaladays 2012 som var virkelig god. 


Mvh
Steffen

Simon Søndergaard

unread,
May 2, 2012, 6:44:41 AM5/2/12
to scala-user-g...@googlegroups.com


Den onsdag den 2. maj 2012 12.10.53 UTC+2 skrev Steffen Egelund Jensen:
Hej Simon

Hyggeligt med interesse i Scala.

Hvad slags undervisning søger i? og må man være fræk at spørge om det er som firma eller privat?


Det er som firma. Fokus for undervisningen ville være at hjælpe en skøn blanding af erfarne C# og Java udviklere i godt i gang med at bruge Scala.  
 
Vi har holdt nogle enkelte scala arrangmenter i forbindelse med blandt andet javagruppen.

Men kan klart anbefale Skillsmatter i london. De samarbejder med Typesafe og holder nogle super Scala konferencer/kurser, blandt andet Scaladays 2012 som var virkelig god. 

Jeg kender Skillsmatter fra andre sammenhænge og har generelt et godt indtryk af dem. p.t. er jeg ved at kigge Scaladays 2012 optagelsen igennem ;-)

Mvh,
/Simon

Steffen Egelund Jensen

unread,
May 3, 2012, 4:14:02 AM5/3/12
to scala-user-g...@googlegroups.com
Hej Simon

Så skal du huske at se den med Camel 2 på Akka, den er super.

Så hvor mange personer og hvor i landet? og hvor mange dage?

Hvis det har interesse vil jeg da gerne spørge min chef om det er noget vi kan stable på benene. Miracle underviser i forvejen i alt muligt og jeg gør alt hvad jeg kan for at overbevise folk om at Scala er måden hvorpå vi rykker fra masserne.

Jeg er inkarneret Scala-entusiast og vi har blandt andet et 24-7 kritisk elhandels system i produktion hvor backenden er skrevet i Scala. Det har kørt i snart 1,5 år. Foruden det har jeg lavet scala på android og andre scala projekter.

Der er så meget ved Scala man kan kaste sig over, så når det både er C# og Java folk er det vigtigt for mig at vide hvad i skal bruge Scala til og hvilke systemer i skal bygge.

Ring evt 53747269 eller email sej [at] miracleas.dk hvis du vil snakke mere direkte.

Her er lidt links der kan hjælpe jer i gang

Jakob Bendsen

unread,
May 3, 2012, 9:35:21 AM5/3/12
to scala-user-g...@googlegroups.com
Hej Simon et al.

I vores butik, Lund&Bendsen, har vi tidligere overvejet at lancere dette Scala-kursus:  https://www.lundogbendsen.dk/undervisning/beskrivelse/LB2921/Programmering+med+Scala. Vi har været lidt tilbageholdende, da vi ikke har fornemmet nogen efterspørgsel, men det er måske ved ændre sig, hvad der jo ville være dejligt, da Scala er et fedt sprog, som fortjener større udbredelse i Danmark.

Du er velkommen til at ringe til os for en nærmere snak - 33861861.

/jakob

Steffen Egelund Jensen

unread,
May 3, 2012, 3:36:25 PM5/3/12
to scala-user-g...@googlegroups.com
Hej  Jakob

Fedt at i udbyder Scala! Jeg håber i får succes med det for efter at have brugt scala siden 2009 er det lidt deprimerende at Java stadig anses af de fleste for værende godt nok.

Det virker til på jeres hjemmeside at i har ambitionerne i orden, men med hensyn til jeres program, har jeg et par kommentarer, som i måske kan bruge til at gøre kurset lidt mere spændende.

Først og fremmest vil jeg nok anvende Play Framework 2 i stedet for Lift. Eftersom det er det TypeSafe står inde for. Dernæst er rene Scala actors vist anset som værende en uddøende race, det er også derfor at Jonas Boner med hans Akka er gået ind i TypeSafe som CTO.

Til Simon så er jeg ansat i Miracles århus afdeling. Så afhængig af hvor de befinder sig kan det være A eller B.

God weekend
Steffen


On Thursday, May 3, 2012 3:35:21 PM UTC+2, jakob bendsen wrote:
Hej Simon et al.

I vores butik, Lund&Bendsen, har vi tidligere overvejet at lancere dette Scala-kursus:  https://www.lundogbendsen.dk/undervisning/beskrivelse/LB2921/Programmering+med+Scala. Vi har været lidt tilbageholdende, da vi ikke har fornemmet nogen efterspørgsel, men det er måske ved ændre sig, hvad der jo ville være dejligt, da Scala er et fedt sprog, som fortjener større udbredelse i Danmark.

Du er velkommen til at ringe til os for en nærmere snak - 33861861.

/jakob

Den 3. maj 2012 10.14 skrev Steffen Egelund Jensen
Hej Simon

Mads Hartmann Jensen

unread,
May 4, 2012, 9:16:59 AM5/4/12
to scala-user-g...@googlegroups.com

Først og fremmest vil jeg nok anvende Play Framework 2 i stedet for Lift. Eftersom det er det TypeSafe står inde for. Dernæst er rene Scala actors vist anset som værende en uddøende race, det er også derfor at Jonas Boner med hans Akka er gået ind i TypeSafe som CTO. 

Så vidt jeg ved så er Scala actors 'deprecated' i Scala 2.10: http://www.scala-lang.org/node/12396 
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages