Scala arrangment i Århus 30 juni - Scala og den virkelige verden.

6 views
Skip to first unread message

Steffen Egelund Jensen

unread,
Jun 8, 2011, 3:28:11 AM6/8/11
to Scala User Group-Denmark, aag...@gmail.com
Hej Alle

Så har javagruppen igen gjort hvad de kunne for at stable et fedt
Scala arrangment på benene og så i selve Århus.

Hvis det har interesse, skal i skynde jer at melde jer til.

Programmet ser således ud:

Tid: Kl 1300 - 1900, 30. juni, 2011
Sted: Miracle as, Jægergaardsgade 122, Aarhus C
Opsætning af computer
HUSK at medbringe din Laptop.
Vi distribuerer en opsætning på et USB stik til selve arrangementet
som indeholder en installer til
Windows
Linux*
som er baseret på Eclipse 3.5.2 og Scala IDE for Eclipse.

Hvis man ikke kan vente, eller selv vil installere, skal man gøre
følgende:
Download og installér Eclipse 3.5.2 (IKKE 3.6!)
Installér Scala IDE for Eclipse via update-manageren og følgende URL:
http://download.scala-ide.org/update-current-35
Download den korrekte installer til Scala 2.8.0 fra http://www.scala-lang.org/downloads
Sæt variablen SCALA_HOME til at pege på Scala installationen
Tilføj SCALA_HOME/bin til din system PATH
Lidt læsning
Sådan skriver du HelloWorld
http://www.scala-lang.org/node/166

The busy Java developers guide to Scala:ttp://www.ibm.com/
developerworks/java/library/j-scala01228.html
Plan for dagen
1300 - 1430: Intro til Scala: det ligner jo Java, men så er der de
fede ting
1450 - 1535: Fra virkelighedens verden - Maconomys erfaringer med
Scala (Maconomy)
1535 - 1600: Buzz & matchmaking
1600 - 1800: Scala CodeJam
1800 - 1830: Den store finale
1830 - 1900: Debriefing med pizza & øl
Scala Code Jam
Vi skal arbejde i teams, som konkurrerer mod hinanden om at skrive den
mest Scala-agtige kode.
Der er fantastisk Scala-merchandise på højkant.

Steffen Egelund Jensen

unread,
Jun 8, 2011, 4:24:13 AM6/8/11
to Scala User Group-Denmark
Link til det rigtige program + tilmelding på javagruppens side:
http://home.javagruppen.dk/

On Jun 8, 9:28 am, Steffen Egelund Jensen <sejen...@gmail.com> wrote:
> Hej Alle
>
> Så har javagruppen igen gjort hvad de kunne for at stable et fedt
> Scala arrangment på benene og så i selve Århus.
>
> Hvis det har interesse, skal i skynde jer at melde jer til.
>
> Programmet ser således ud:
>
> Tid: Kl 1300 - 1900,  30. juni, 2011
> Sted: Miracle as, Jægergaardsgade 122, Aarhus C
> Opsætning af computer
> HUSK at medbringe din Laptop.
> Vi distribuerer en opsætning på et USB stik til selve arrangementet
> som indeholder en installer til
> Windows
> Linux*
> som er baseret på Eclipse 3.5.2 og Scala IDE for Eclipse.
>
> Hvis man ikke kan vente, eller selv vil installere, skal man gøre
> følgende:
> Download og installér  Eclipse 3.5.2 (IKKE 3.6!)
> Installér Scala IDE for Eclipse via update-manageren og følgende URL:http://download.scala-ide.org/update-current-35
> Download den korrekte installer til Scala 2.8.0 frahttp://www.scala-lang.org/downloads
> Sæt variablen SCALA_HOME til at pege på Scala installationen
> Tilføj SCALA_HOME/bin til din system PATH
> Lidt læsning
> Sådan skriver du HelloWorldhttp://www.scala-lang.org/node/166

Bjarne H. Nielsen

unread,
Jun 8, 2011, 5:15:56 AM6/8/11
to scala-user-g...@googlegroups.com
Mand, bad timing: der er jeg med den store af mine drenge på Island ... han er med et brassband, som skal på turne. Hvis du lover ikke at fortælle ham det, så lyder dit arrangement til være det mest spændende! :-)

Mvh. Bjarne

René Vangsgaard

unread,
Jun 9, 2011, 8:22:05 AM6/9/11
to scala-user-g...@googlegroups.com
Vi er to tilmeldte fra Mobilethink.

Søren Markert og René

2011/6/8 Steffen Egelund Jensen <seje...@gmail.com>

René Vangsgaard

unread,
Jun 9, 2011, 9:18:10 AM6/9/11
to Scala User Group-Denmark
Her kører vi Eclipse 3.6 med Scala 2.9.0. IDE-integration er ikke
optimal. Har I nogen erfaring med om den foreslåede konfiguration
(Eclipse 3.5.2 og Scala 2.8.0) er bedre?

Hilsen René

On Jun 8, 9:28 am, Steffen Egelund Jensen <sejen...@gmail.com> wrote:
> Hej Alle
>
> Så har javagruppen igen gjort hvad de kunne for at stable et fedt
> Scala arrangment på benene og så i selve Århus.
>
> Hvis det har interesse, skal i skynde jer at melde jer til.
>
> Programmet ser således ud:
>
> Tid: Kl 1300 - 1900,  30. juni, 2011
> Sted: Miracle as, Jægergaardsgade 122, Aarhus C
> Opsætning af computer
> HUSK at medbringe din Laptop.
> Vi distribuerer en opsætning på et USB stik til selve arrangementet
> som indeholder en installer til
> Windows
> Linux*
> som er baseret på Eclipse 3.5.2 og Scala IDE for Eclipse.
>
> Hvis man ikke kan vente, eller selv vil installere, skal man gøre
> følgende:
> Download og installér  Eclipse 3.5.2 (IKKE 3.6!)
> Installér Scala IDE for Eclipse via update-manageren og følgende URL:http://download.scala-ide.org/update-current-35
> Download den korrekte installer til Scala 2.8.0 frahttp://www.scala-lang.org/downloads
> Sæt variablen SCALA_HOME til at pege på Scala installationen
> Tilføj SCALA_HOME/bin til din system PATH
> Lidt læsning
> Sådan skriver du HelloWorldhttp://www.scala-lang.org/node/166
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages