CPH Scala Oktober

40 views
Skip to first unread message

Mads Hartmann Jensen

unread,
Sep 7, 2013, 4:08:17 AM9/7/13
to scala-user-g...@googlegroups.com
Hej,

Det næste CPH Scala event bliver d. 8/11.

Vi prøver denne gang at gøre eventet tilgængeligt for Scala nybegyndere så alle kan følge med. De konkrete emner vælger vi her de næste par dage.

Vi håber på at et introduktions-event vil hjælpe os med at finde nogle flere Scala enthusiaster frem fra deres gemmesteder. 


MVH,
Mads

Mads Hartmann Jensen

unread,
Sep 7, 2013, 8:40:55 AM9/7/13
to scala-user-g...@googlegroups.com
Hov, eventet er d. 8. oktober. Altså 08/10, ikke 08/11.

Carsten Elton Sørensen

unread,
Sep 9, 2013, 3:00:23 AM9/9/13
to scala-user-g...@googlegroups.com
Tak for sidst, det var nogle rigtigt fine emner der blev præsenteret.

Bagefter snakkede vi jo lidt om hvilke emner der ville være gode til intro næste gang. Jeg tror ikke dette kom på banen, men jeg vil gerne holde et oplæg om hvordan man bruger Scala sammen med Java. Det vil være en ret praktisk tilgang, krydret med Android-kode, og vil omhandle Pimp My Library, JavaConversions og et par eksempler på traits og Option i praksis.

Hvis det altså har interesse?

Mvh,
Carsten Elton Sørensen

Jan Krag

unread,
Sep 9, 2013, 3:18:27 AM9/9/13
to scala-user-g...@googlegroups.com, scala-user-g...@googlegroups.com
Helt bestemt. Lyder som et super oplæg til et "intro møde".
/Jan

Sent from my iPhone
--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Scala User Group-Denmark" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to scala-user-group-d...@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

Søren Mathiasen

unread,
Sep 9, 2013, 3:20:07 AM9/9/13
to <scala-user-group-denmark@googlegroups.com>
Syntes det lyder som en god ide.

Tænkte på om vi skulle have et indslag hver gang omkring nye libraries. Det skal ikke være noget vildt bare sige navnet og hvad det bruges til, eller noget i den stil. Lidt som "This week in Scala", hvis der
er nogen af jer som læser det.

On 09/09/2013, at 09.00, Carsten Elton Sørensen <cso...@gmail.com>
 wrote:
Tak for sidst, det var nogle rigtigt fine emner der blev præsenteret.
--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Scala User Group-Denmark" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to scala-user-group-d...@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.


Med venlig hilsen / Best regards


SØREN MATHIASEN 
MOBIL: +45 4161 5667 
E-MAIL: SO...@SCHANTZ.COM


SCHANTZ A/S 
KIGKURREN 10 
DK-2300 København S
TLF. +45 3332 1984 
FAX +45 3332 1919 
WWW.SCHANTZ.COM





Steffen Egelund Jensen

unread,
Sep 9, 2013, 4:01:24 AM9/9/13
to scala-user-g...@googlegroups.com
Hej

Kom til kun at svare Mads, så nu prøver jeg igen :-)

Inden i planlægger for meget i forbindelse med Oktober mødet kan i jo overveje om en fællestur til Århus har interesse? 

Vi har spurgt Graham Tackley fra The Guardian om han har lyst til at komme og tale Scala til vores næste Meetup i forbindelse med hans GOTO deltagelse. 

Trifork står for arrangementet og i kan læse mere om eventet samt tilmelde jer her: 

Det kunne være super hyggeligt at mødes...

Mvh og god dag
Steffen Egelund Jensen

Carsten Elton Sørensen

unread,
Oct 6, 2013, 5:47:25 AM10/6/13
to scala-user-g...@googlegroups.com
Hvordan ser det ud med tilmeldingerne? Er det lykkedes nogen at rekruttere andre, som har lyst til Scala-intro? Hvis vi ikke får nogle nye med, er det måske bedre at kigge på nogle andre emner.

- Carsten
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to scala-user-group-denmark+unsub...@googlegroups.com.

Mads Hartmann Jensen

unread,
Oct 6, 2013, 6:42:46 AM10/6/13
to scala-user-g...@googlegroups.com
Hej Carsten,

jeg har desværre ikke fået rekrutteret nogle. Jeg endte med at have for mange andre ting jeg lige skulle tage mig af :) Umiddelbart ser det ikke ud til at der er sket så meget inde på eventet så måske vi skulle rykke intro-eventet til november? Jeg arbejdet hos ISSUU nu og tror sagtens jeg kunne lokke nogle af mine nye medarbejdere med til et Scala intro event.

/Mads

Søren Mathiasen

unread,
Oct 6, 2013, 7:12:51 AM10/6/13
to <scala-user-group-denmark@googlegroups.com>
Jeg må altså også tilstå jeg ikke har rykket særligt meget på det :(

Jeg hælder også mod at rykke det lidt, og så give det lidt energi.
Vi har også lige fået 20 nye kollegaer i Schantz, hvor nogen af dem måske gerne vil med :)

On 06/10/2013, at 12.42, Mads Hartmann Jensen <mad...@gmail.com>
 wrote:
Hej Carsten,

jeg har desværre ikke fået rekrutteret nogle. Jeg endte med at have for mange andre ting jeg lige skulle tage mig af :) Umiddelbart ser det ikke ud til at der er sket så meget inde på eventet så måske vi skulle rykke intro-eventet til november? Jeg arbejdet hos ISSUU nu og tror sagtens jeg kunne lokke nogle af mine nye medarbejdere med til et Scala intro event.

/Mads

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Scala User Group-Denmark" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to scala-user-group-d...@googlegroups.com.

For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

Jan Krag

unread,
Oct 6, 2013, 7:17:27 AM10/6/13
to scala-user-g...@googlegroups.com
Jeg må vist komme med samme svar.
Har vist ikke haft overskud til at gøre så meget reklame, så jeg stemmer også for at rykke intro-eventet til November.

Men jeg synes da vi skal holde fast i vores kadence og holde et normalt (læs: muligvis mere nørdet) møde i oktober :-)

Hilsen Jan


2013/10/6 Søren Mathiasen <so...@schantz.com>



--
Jan Krag
Twitter: @jankrag

Mads Hartmann Jensen

unread,
Oct 6, 2013, 9:53:58 AM10/6/13
to scala-user-g...@googlegroups.com
Lyder til at de fleste er med på at rykke intro-eventet til november.

Skal vi holde fast på oktober dato'en (nu på tirsdag) og finde på noget at lave der?

Søren Mathiasen

unread,
Oct 7, 2013, 4:10:42 AM10/7/13
to <scala-user-group-denmark@googlegroups.com>
Jeg må desværre nok melde fra til på tirsdag :o(

Men det betyder jo ikke at det skal aflyses :o)

/Søren

On 06/10/2013, at 15.53, Mads Hartmann Jensen <mad...@gmail.com>
 wrote:
Lyder til at de fleste er med på at rykke intro-eventet til november.

Skal vi holde fast på oktober dato'en (nu på tirsdag) og finde på noget at lave der?
--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Scala User Group-Denmark" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to scala-user-group-d...@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

Mads Hartmann Jensen

unread,
Oct 7, 2013, 11:43:36 AM10/7/13
to scala-user-g...@googlegroups.com
Jeg er lidt i samme båd. Er der nogle der er friske på et meetup af en eller anden art eller skal vi aflyse mødet i morgen og finde en anden dag? 

Carsten Elton Sørensen

unread,
Oct 7, 2013, 1:10:48 PM10/7/13
to scala-user-g...@googlegroups.com
Jeg er sådan set frisk nok, men det lyder lidt til, at ingen rigtigt er i stand til at nå at finde på noget fornuftigt at vise? Jeg har da et par ideer, men det kræver nok lidt mere forberedelse. Jeg er jo ret ny i kredsen, så jeg ved ikke rigtigt hvad I andre ellers går og bruger Scala til i det daglige, så det kunne måske være en indgangsvinkel - at vi snakkede lidt om hvad vi rent praktisk har anvendt sproget til på det sidste? Det kræver i hvert fald ikke så megen forberedelse ;)

- Carsten

Jan Krag

unread,
Oct 7, 2013, 2:00:04 PM10/7/13
to scala-user-g...@googlegroups.com
Jeg kan nok heller i nå at forberede det store, så det kan højst blive repeats af en af de to foredrag jeg har holdt for nyligt, og hvis det overhovedet giver mening, så er det jo nok bedre til "intro-mødet" i november.
Men jeg er da frisk på at mødes - vi kan jo eventuelt lave det om til et cafe-hygge meetup i stedet, ligesom vi mødtes på Mikkeler tidligere på sommeren. 
En anden mulighed, var at se f.eks. et eller flere gode foredrag fra f.eks. Scala-days eller Devoxx, på storskærm, med efterfølgende debat. Jeg skulle nok kunne manifestere et par forslag, og mon ikke jeg kunne få Schantz til at lægge hus til igen?

Alternativt kan vi jo aflyse hvis ikke der er den store stemning for det. 

Sig frem, dem der eventuelt er friske...

Hilsen Jan


2013/10/7 Carsten Elton Sørensen <cso...@gmail.com>

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Scala User Group-Denmark" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to scala-user-group-d...@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

Carsten Elton Sørensen

unread,
Oct 8, 2013, 4:02:21 AM10/8/13
to scala-user-g...@googlegroups.com
On Monday, October 7, 2013 8:00:04 PM UTC+2, Jan Krag wrote:
En anden mulighed, var at se f.eks. et eller flere gode foredrag fra f.eks. Scala-days eller Devoxx, på storskærm, med efterfølgende debat. Jeg skulle nok kunne manifestere et par forslag, og mon ikke jeg kunne få Schantz til at lægge hus til igen?

Det synes jeg er en rigtig god ide! Den er jeg helt frisk på.

- Carsten

Jan Krag

unread,
Oct 8, 2013, 9:53:00 AM10/8/13
to scala-user-g...@googlegroups.com
Der der, ud over Carsten, ikke har været nogen som helst respons fra eventuelle deltagere til i aften, har vi besluttet at aflyse mødet. Mads har sendt meldingen ud på Twitter @CPHScala.
Så må vi se om vi alle i fællesskab kan gøre lidt mere reklame for det planlagte "begynder-venlige" møde der blev flyttet til november.

Hilsen Jan


--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Scala User Group-Denmark" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to scala-user-group-d...@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages