[SbLUG] diacritice

Pop Iosif Florentin

to sb...@liste.sblug.ro
Buna,
Cum reusesc sa scriu cu diacritice in Ubuntu 10.04 LTS - Lucid Lynx?

Andrei Popescu

to sb...@liste.sblug.ro
On Lu, 14 feb 11, 23:47:25, Pop Iosif Florentin wrote:
> Buna,
> Cum reusesc sa scriu cu diacritice in Ubuntu 10.04 LTS - Lucid Lynx?

Aranjamentul implicit pentru română este „Romania - Programmers”, unde
caracterele cu diacritice se introduc folosind AltGr (sau Alt-dreapta).

Nu știu cum se configurează tastatura în Ubuntu, dar 'setxkbmap ro'
într-un terminal ar trebui să funcționeze până la repornirea sistemului
grafic (X).

Salutări,
Andrei
--
http://nuvreauspam.ro/posts/2010/neticheta-pe-mail/

signature.asc

Aurel Canciu

to Andrei Popescu, sb...@liste.sblug.ro
E destul de simplu:

Din meniul Gnome: System -> Preferences -> Keyboard (se va deschide o fereastră unde poți modifica diferite setări pentru tastatură), mergi pe tab-ul Layout și adaugi Româna. Apoi, ca să scrii cu diacritice urmează sfaturile lui Andrei.

AltGr + A = Ă
AltGr + S = Ș
AltGr + Q = Â
AltGr + I = Î
etc

2011/2/15 Andrei Popescu <andreim...@gmail.com>

Aurel CANCIU (Relu)
SbLUG Member
+40766621922

Sibiu Linux User Group
Website: www.sblug.ro

Fabian Badoi

to Aurel Canciu, sb...@liste.sblug.ro, Andrei Popescu
Din cate stiu in GTK (si in Gnome) daca ti apasat Ctrl+Shift si apesi U urmat de un cod unicode, iti pune simbolul care trebuie.