Nowy Ranking Miejscowosci, ale stare watpliwosci

Patryk Pulikowski

Oct 16, 2008, 3:55:48 AM10/16/08
to sarm...@googlegroups.com
Jakub hr. Bakonyi napisał(a):

> Ministerstwo Spraw Wewnętrznych informuje, iż w dniu dzisiejszym
> wydało nowy Ranking Miejscowości.

Panie Ministrze, niezmiernie ciesze sie, ze w najnowszym rankingu Fer awansowal. To kolejny skok. Niemniej nie obejdzie sie bez polemiki.

//3 punkty - za każdy opis, wraz ze zdjęciem lub ilustracją, zabytku widniejącego w Sarmackiej Antologii Zabytków; opis powyżej 6 zdań; maksymalnie 30 punktów;//

http://mdn.sarmacja.org/antologia/zabytek.php?prowincja=&miasto=&numer=85
http://mdn.sarmacja.org/antologia/zabytek.php?prowincja=&miasto=&numer=87
http://mdn.sarmacja.org/antologia/zabytek.php?prowincja=&miasto=&numer=88

Jesli dobrze licze 3x3=9, a nie 3...
Poza tym nie wiem dlaczego nie zostaly uwzglednione dwa kolejne (zglaszane przeze mnie w tym samym czasie) zabytki.

Kolejna sprawa to lokalizacja miasta w Sarmacji.
I znow dostalismy 0 punktow, choc uwazam, ze mapa zamieszczona w tym miejscu: http://fer.sarmacja.org/omiescie.php jest wystarczajaca, by trafic bez najmniejszych problemow do naszego pieknego miasta.

No i nakoniec kwestia newsow. Uwazam, ze zaslugujemy na 12 punktow, bo

//od 4 do 12 punktów - za rubrykę z informacjami o bieżących wydarzeniach, pod warunkiem, że ostatnio opublikowana informacja opatrzona jest datą nie starszą niż 2 tygodnie wstecz (4 punkty za informacje przeciętne, 8 punktów za informacje obszerne i dobre jakościowo, 12 punktów za informacje obszerne, dobre jakościowo i z opcjami dodatkowymi, takimi jak komentowanie, ocenianie itp.);//

Skoro dostalismy 8, to widocznie ktos pisze calkiem dobre newsy;)
W takim razie idzmy dalej. Wg mnie zpais rozporzadzenia nie jest precyzyjny, bo co ma znaczyc "itp."?!
Mamy mozliwosc komentowania newsow, a jako inne dodatkowe, ktore traktuje jako "itp", komentujacy ma mozliwosc wpisania adresy swej strony i podania adresu e-mail.

Prosze o odpowiedz na watpliwosci wyrazone przeze mnie w niniejszym pismie.

Patryk bnt Pulikowski
Zastepca Burmistrza Feru
pat...@op.pl
tel. 669401053
GG:5684404

Oct 16, 2008, 4:30:56 AM10/16/08
to Patryk Pulikowski
Witaj Patryk,

W Twoim liście datowanym 16 października 2008 (09:55:48) można przeczytać:

> Mamy mozliwosc komentowania newsow,

i niektóre SĄ KOMENTOWANE a nie olane :)

Wielki Mistrz Zakonu Feniksa
senator Tomasz "Avatar" mar. Chojnacki
Wielki Cenzor Galerii Złotych Cytatów

"Sarmacki Naród nie zginie
Póki choć w jednych żyłach
Krew Chojnackich płynie"

.....oooO...............
....(.....).....Oooo...
.....\..(......(.....)....
.......\_)......)../......
................(_/.......
...BYŁEM ..............
.......... TU ........

Avril Levengothon

Oct 16, 2008, 9:51:09 AM10/16/08
to sarm...@googlegroups.com
Patryk Pulikowski pisze:

> Panie Ministrze, niezmiernie ciesze sie, ze w najnowszym rankingu Fer awansowal. To kolejny skok. Niemniej nie obejdzie sie bez polemiki.

Jako iż ranking sporządzałem ja, pozwolę sobie odpowiedzieć na poniższe
pytania.

> [...]
> Poza tym nie wiem dlaczego nie zostaly uwzglednione dwa kolejne (zglaszane przeze mnie w tym samym czasie) zabytki.

A kiedy te zabytki zostały dodane? Ja ranking robiłem w niedziele i
dokładnie spis zabytków sprawdziłem, jeżeli zostały one dodane w
późniejszym terminie to przykro mi, ale nie zostały uwzględnione i będą
brane pod uwagę dopiero w kolejnym rankingu.

> Kolejna sprawa to lokalizacja miasta w Sarmacji.
> [...]
Tu właśnie jest pewna nieprecyzyjność bo z jednej strony można było by
to uznać, jednakże sporządzam ranking już od dobrych 11 miesięcy i jak
ktoś mógł zauważyć, lub jak wielokrotnie pisałem jest to lokalizacja
miasta w Sarmacji jako TK, KK i Prowincji, czyli całości tej która jest
zamieszona np pod tym adresem: http://sarmacja.org/strona,sektory

> [...]
>
> Prosze o odpowiedz na watpliwosci wyrazone przeze mnie w niniejszym pismie.

Owszem komentowanie jest itp, jednakże uznałem że newsy są minimalnie za
krótkie jak na 12pkt, do tego kwalifikuje się Almera, która jednak je
utraciła z powodu ich nieaktualności.
--
Avril baron Levengothon

Oct 16, 2008, 9:59:51 AM10/16/08
to Avril Levengothon
Witaj Avril,

W Twoim liście datowanym 16 października 2008 (15:51:09) można przeczytać:

> jednakże uznałem że newsy są minimalnie za
> krótkie jak na 12pkt

powiem tak:

optyka Pana Ministra mnie g*** (czytaj: guzik) obchodzi, skoro nie ma
przepisów wykonawczych aby ja zrozumiec.

Skoro poprawiany został zapis o rankingu, nalezało posiedziec 5 minut
dłużej i pomysleć, a nie znowu to samo zrobić na pałę, szczegolnie ze
przy poprzednim rankingu juz zwracano uwagę na niedopracowanie
przepisu jako takiego.

ponadto proszę o odpowiedz kto imiennie zasiadał w grupie oceniającej "ładność
www".

> Oceny estetyki i czytelności stron internetowych miejscowości, o
> której mowa w ust. 2 pkt 18 dokonuje społeczna komisja, powoływana doraźnie przez Ministra

Patryk Pulikowski

Oct 16, 2008, 10:12:44 AM10/16/08
to sarm...@googlegroups.com

Avril Levengothon napisał(a):

> [...]
> późniejszym terminie to przykro mi, ale nie zostały uwzględnione i będą
> brane pod uwagę dopiero w kolejnym rankingu.

Coz, nie zapisuje tego typu dzialan. Musze jednak chyba kupic notes...
Moge podjrzewac, ze byly zglaszane jakies 2 tygodnie temu. Sprawdze w domu archiwum rozmow z Avatarem i bede mogl podac bardziej dokladny termin.

> Tu właśnie jest pewna nieprecyzyjność bo z jednej strony można było by

> to uznać, jednakże sporządzam ranking już od dobrych 11 miesięcy []

Moglem przeoczyc, wszak wrocilem do KS (po dluzszej nieobecnosci) kilkanascie tygodni temu.
W takim razie cofam wczesniejszy zarzut. Nie ukrywam jednak, ze robie to niechetnie.

[]
> Owszem komentowanie jest itp, jednakże uznałem że newsy są minimalnie za
> krótkie jak na 12pkt

W takim razie bede pisac jedno zdanie po kilka razy przerabiajac je na wszelkie mozliwe sposoby. Prosze mi uwierzyc - naprawde potrafie z trzech zdan zrobic niezly (objetosciowo) material i w sumie nienajgorszy merytorycznie.

Oct 16, 2008, 10:10:15 AM10/16/08
to Avril Levengothon
Witaj Avril,

Zapytanie senatorskie skierowane do Ministra Spraw Wewnętrznych

wlasnie stwierdzam szczyt beszczelnosci.

kilka dni temu kiedy oglaszano
http://prawo.sarmacja.org/akt,3043.html byly i fizycznie istniały
wszystkie artykuły i punkty

w art. 2. obecnie niektóre są skreslone.

o ile pamietam, a nie mam sklerozy, znikl zapis o dodatkowych
miejscach kontaktów, m.in do FC, za co Santa Ana dostala 15 chyba
punktów zas pozostałe 3 gellonskie miejscowosci zero.

pytam panie ministrze, któż jest taki mocny imiennie z członków rzadu ze
skresla sobie wedle woli zapisy rozporzadzen, tworzac automatycznie
tekst jednolity bez informowania mieszkanców.
Nawet Xięciu takie działanie nie wypada po prostu, więc go nawet o to
nie podejrzewam.

Jakub Bakonyi

Oct 16, 2008, 3:30:30 PM10/16/08
to sarm...@googlegroups.com
W dniu 16 października 2008 09:55 użytkownik Patryk Pulikowski
<pat...@op.pl> napisał:

> [...]
> Mamy mozliwosc komentowania newsow, a jako inne dodatkowe, ktore traktuje jako "itp", komentujacy ma mozliwosc wpisania adresy swej strony i podania adresu e-mail.

To wszystko się mieść w możliwości komentowania. Proszę sobie porównać
do newsów, jakie ma Nadzieja. TO zasługuje na 12 pkt. :)

(-) Jakub hr. Bakonyi,
Minister Spraw Wewnętrznych.

Oct 16, 2008, 3:36:42 PM10/16/08
to Jakub Bakonyi
Witam!

W liście datowanym 16 października 2008 (21:30:30) napisano:

> To wszystko się mieść w możliwości komentowania. Proszę sobie porównać
> do newsów, jakie ma Nadzieja. TO zasługuje na 12 pkt. :)

skoro cos jest punktowane nie interesuje mnie indywidualny odbiór
przez Pana Ministra.

to nie tance na lodzie

[...]

Daniel Łukasz

Oct 16, 2008, 3:37:54 PM10/16/08
to sarm...@googlegroups.com
Jakub Bakonyi pisze:

> To wszystko się mieść w możliwości komentowania. Proszę sobie porównać
> do newsów, jakie ma Nadzieja. TO zasługuje na 12 pkt. :)

Moim skromnym zdaniem ciężko porównywać wiadomości publikowane przez
władze Feru, do tych opracowanych przez Panią Sołtys. Należy wziąć pod
uwagę częstotliwość ukazywania się nowych aktualności (która w Ferze
jest większa), ale również ich objętość i wartość merytoryczną (nie
ulega wątpliwościom - przynajmniej tym wizualnym - że Pani Sołtys raczy
nas dłuższymi "newsami"; merytoryki nie chciałbym dokładnie porównywać,
sądzę jednak, że jest ona wyrównana w obu przypadkach).

Myślę, że w ostateczności za kryterium podstawowe można wziąć czas
potrzebny na opracowanie tekstów, a za kryterium dodatkowe podstawić
poziom językowy oraz inne niuanse/sprawy mniejszej wagi/zależne od
odczucia ministra (niewłaściwe skreślić).

Z serdecznymi pozdrowieniami,

--
(-) Daniel Łukasz.

Jakub Bakonyi

Oct 16, 2008, 3:46:17 PM10/16/08
to sarm...@googlegroups.com
W dniu 16 października 2008 16:10 użytkownik Avatar
<tomasz.ch...@gmail.com> napisał:

Szanowny Panie!

Nikt sobie nie skreśla niczego bezprawnie. Jako, że mam do tego prawo
- tym rozporządzeniem http://prawo.sarmacja.org/akt,3052.html -
zmieniłem rozp. o Rankingu Miejscowości. Pańska interpelacja jest
zatem bezprzedmiotowa.

Oct 16, 2008, 3:47:29 PM10/16/08
to Daniel Łukasz
Witam!

W liście datowanym 16 października 2008 (21:37:54) napisano:

> zależne od
> odczucia ministra (niewłaściwe skreślić).

to skreslic

Patryk Pulikowski

Oct 16, 2008, 3:52:17 PM10/16/08
to sarm...@googlegroups.com

Jakub hr. Bakonyi napisał(a):

> To wszystko się mieść w możliwości komentowania.

Tymczasem wg mnie to akurat miesci sie w "itp".

> Proszę sobie porównać do newsów, jakie ma Nadzieja. TO zasługuje na 12 pkt. :)

Niewatpliwie zasluguje na 12 pkt. Ale jako felietn, bo choc tworstwo Pani Soltys ladnym jest, to newsami w scislym rozumieniu tego terminu jest niekoniecznie. To bardziej felietony.

Jakub Bakonyi

Oct 16, 2008, 3:57:21 PM10/16/08
to sarm...@googlegroups.com
W dniu 16 października 2008 15:59 użytkownik Avatar
<tomasz.ch...@gmail.com> napisał:

> [...]
> dłużej i pomysleć, a nie znowu to samo zrobić na pałę, szczegolnie ze
> przy poprzednim rankingu juz zwracano uwagę na niedopracowanie

Słucham? Następnym razem proszę się DOBRZE zastanowić nad tym, co Pan
pisze. Ile razy trzeba mówić, że to się samo NIE robi?! Punktacja w
przypadkach, kiedy istnieje parę wariantów, zależy WYŁĄCZNIE od
osobistego wrażenia sporządzającego. W tej kwestii nie ma nic do
komentowania.

> ponadto proszę o odpowiedz kto imiennie zasiadał w grupie oceniającej "ładność
> www".

W komisji tej, z mocy mojej decyzji, zasiadałem ja i Pan Podsekretarz.

Jakub Bakonyi

Oct 16, 2008, 3:58:14 PM10/16/08
to sarm...@googlegroups.com
W dniu 16 października 2008 21:36 użytkownik Avatar
<tomasz.ch...@gmail.com> napisał:

> skoro cos jest punktowane nie interesuje mnie indywidualny odbiór
> przez Pana Ministra.

Jakub Bakonyi

Oct 16, 2008, 3:59:29 PM10/16/08
<tomasz.ch...@gmail.com> napisał:

> skoro cos jest punktowane nie interesuje mnie indywidualny odbiór
> przez Pana Ministra.

Skoro coś jest punktowane, to liczy się TYLKO indywidualny odbiór
Ministra. Na tym to wszystko polega. I innej opcji nie ma.

Jakub Bakonyi

Oct 16, 2008, 4:03:53 PM10/16/08
to sarm...@googlegroups.com
W dniu 16 października 2008 21:52 użytkownik Patryk Pulikowski
<pat...@op.pl> napisał:

> Tymczasem wg mnie to akurat miesci sie w "itp".

Proszę się ze swej łaski nie czepiać. To, co jest w nawiasach zostało
umieszczone w tym rozporządzeniu z dobrej woli, jako przykłady. To się
w itp. nie mieści. Bo na dobry system komentowania składa się dobra
metoda identyfikacji. Bez niego komentowanie nie byłoby w ogóle brane
pod uwagę jako ta opcja.

Maciej 'Smugg' Żmuda

Oct 17, 2008, 8:23:38 AM10/17/08
to sarm...@googlegroups.com
Jakub Bakonyi pisze:
> Bo na dobry system komentowania składa się dobra
> metoda identyfikacji. Bez niego komentowanie nie byłoby w ogóle brane
> pod uwagę jako ta opcja.

A gdzie to jest napisane ? I jaka wedlug Ministra jest ta dobra metoda
identyfikacji ?

Jako burmistrz uwazam ze w komisji oceniajacej pownni byc
przedstawiciele z kazdej prowincji a nie Flip i Flap (Minister +
podsekretarz)

--
pzdr
S.

Ojek

Oct 17, 2008, 8:37:33 AM10/17/08
to sarm...@googlegroups.com
Maciej 'Smugg' Żmuda <sm...@ulisses.biz> napisał(a):

> Jako burmistrz uwazam ze w komisji oceniajacej pownni byc
> przedstawiciele z kazdej prowincji a nie Flip i Flap (Minister +
> podsekretarz)

Swego czasu komisja składała się z przedstawiciela każdej prowincji.
Odeszło się od tej metody, bo ciężko było znaleźć chętnych (sic!).
Przy ocenianiu stron w rankingu poprzedzającym ten uchylony pomagałem ja, z
własnej nieprzymuszonej woli - wykazałem odrobinę inicjatywy obywatelskiej.
Czemu Wy tak nie zrobicie, tylko krytykujecie? Wiecie ile zajmuje
przygotowanie takiego rankingu? Ja na miejscu Avrila już dawno pieprznąłbym
(BS-A6190) wszystkim o ziemię i się wypiął. Dlatego wielki szacun dla niego,
że dalej robi swoje.

--
Ojek

Patryk Pulikowski

Oct 17, 2008, 8:46:19 AM10/17/08
to sarm...@googlegroups.com

Ojek napisał(a):

> Swego czasu komisja składała się z przedstawiciela każdej prowincji.
> Odeszło się od tej metody, bo ciężko było znaleźć chętnych (sic!).

Skoro nie bylo chetnych, to strata danej prowincji.

> Czemu Wy tak nie zrobicie, tylko krytykujecie?

Przeprowadzamy wrecz frontalny, skomasowany atak. Bo jestesmy silami wrogimi i przeciwnymi ladowi i stabilizacji.
A moze gdyby byla taka propozycja, to tym razem znalezliby sie chetni? Jednak jakos nigdzie nie wyczytalem nawet slowa o tym. A zapewniam, ze Gellonia wystawilaby swego przedastwiciela.

> Dlatego wielki szacun dla niego,
> że dalej robi swoje.

Ale owszem, co nie znaczy chyba, ze nie mozna zglosic swoich watpliwosci? No chyba, ze nie mozna, to zamykam dziub...

Oct 17, 2008, 8:51:08 AM10/17/08
to Ojek
Witaj Ojek,

W Twoim liście datowanym 17 października 2008 (14:37:33) można przeczytać:

> Przy ocenianiu stron w rankingu poprzedzającym ten uchylony pomagałem ja, z
> własnej nieprzymuszonej woli - wykazałem odrobinę inicjatywy obywatelskiej.
> Czemu Wy tak nie zrobicie, tylko krytykujecie?

bo data rankingu to tzw. TAJNE DANE i nie mamy uprawnien do jej
poznania - proste.
nie jesteśmy "kolesiami" rzadzacych aby to po prostu wiedzieć.
Coż pozostaje? Obywatelsko narzekac.

[...]

Ojek

Oct 17, 2008, 8:58:52 AM10/17/08
to sarm...@googlegroups.com
Avatar <tomasz.ch...@gmail.com> napisał(a):

> bo data rankingu to tzw. TAJNE DANE i nie mamy uprawnien do jej
> poznania - proste.
> nie jesteśmy "kolesiami" rzadzacych aby to po prostu wiedzieć.
> Coż pozostaje? Obywatelsko narzekac.

A numer GG do Avrila jest ściśle ukrywany i nie ma ŻADNEGO sposobu, żeby
się z nim skontaktować. Mhm. Bujać to my, nie nas.

--
Ojek

Oct 17, 2008, 9:02:59 AM10/17/08
to Ojek
Witaj Ojek,

W Twoim liście datowanym 17 października 2008 (14:58:52) można przeczytać:

> A numer GG do Avrila jest ściśle ukrywany i nie ma ŻADNEGO sposobu, żeby
> się z nim skontaktować.

nie bede zajmowac czasu Ministrowi rozpraszając codziennym pytaniem
o date rankingu, bo i tak patrzac na jakosc rankingu jest
wystarcxzająco mało skupiony. to by bylo nie fair

Patryk Pulikowski

Oct 17, 2008, 9:08:54 AM10/17/08
to sarm...@googlegroups.com

Avatar napisał(a):

> [...]
> o date rankingu, bo i tak patrzac na jakosc rankingu jest
> wystarcxzająco mało skupiony. to by bylo nie fair

To ja jeszcze dorzuce taki cytat sprzed liklu dni:

//
> Tertio: Kiedy następny?

Nie mogę ujawnić tej informacji. :)

(-) Jakub hr. Bakonyi,
Minister Spraw Wewnętrznych.

//

Buju, buju, buju...

Avril Levengothon

Oct 17, 2008, 12:24:26 PM10/17/08
to sarm...@googlegroups.com
Avatar pisze:

> [...]
> poznania - proste.
> nie jesteśmy "kolesiami" rzadzacych aby to po prostu wiedzieć.

Data rankingu jest specjalnie tajna żeby nie było że miejscowości
specjalnie np dodają newsy czy inne bo ranking przychodzi. Dlatego też
jest to informacja tajna żeby było na spontan wtedy kiedy nikt się nie
spodziewa.

--
Avril baron Levengothon

Avril Levengothon

Oct 17, 2008, 12:24:34 PM10/17/08
to sarm...@googlegroups.com
Ojek pisze:
Taka ciekawostka: zrobienie takiego rankingu to około 3,5 godziny non
stop siedzenia i liczenia, więc oczywiste jest że w końcu
moge się gdzieś pomylić. Robie ranking od 11 miesięcy i mam go już
powoli dosyć dlatego zmieniam prace. Dziekuje ci Ojku za miłe słowo
rzadko mi je ktoś mówi, a szkoda.

--
Avril baron Levengothon

Piotr Koscinski

Oct 17, 2008, 12:27:54 PM10/17/08
to sarm...@googlegroups.com

On 2008-10-17, at 18:24, Avril Levengothon wrote:

> [...]
> moge się gdzieś pomylić. Robie ranking od 11 miesięcy i mam go już
> powoli dosyć dlatego zmieniam prace. Dziekuje ci Ojku za miłe słowo

Żeby nie być krytykowanym, najlepiej nie robić NIC!!!
Ja mogę tylko pogratulować aktywności. I zgłosić taką oto sugestię:
- zaprosić przedstawicieli prowincji do współpracy,
- niech ci przedstawiciele sprawdzają "swoje" miejscowości,
- jak nie zrobią tego = ich strata.
I już.
Pozdrowienia,

--

diuk Piotr Kościński
Przewodniczący Sądu Najwyższego

Oct 17, 2008, 12:27:51 PM10/17/08
to Avril Levengothon
Witam!

W liście datowanym 17 października 2008 (18:24:26) napisano:

> [...]
> specjalnie np dodają newsy czy inne bo ranking przychodzi. Dlatego też
> jest to informacja tajna żeby było na spontan wtedy kiedy nikt się nie

nom. dlatego tez słowa ojka o GG do ministra mozna traktowac jako
"kolesiostwo". niektórzy równiejsi mają dostep :P

[...]

Maciej 'Smugg' Żmuda

Oct 17, 2008, 2:14:32 PM10/17/08
to sarm...@googlegroups.com
Avril Levengothon pisze:

> [...]
> moge się gdzieś pomylić. Robie ranking od 11 miesięcy i mam go już
> powoli dosyć dlatego zmieniam prace. Dziekuje ci Ojku za miłe słowo
Avril powinienes sie cieszyc ze ktos o tobie pamietam i szanuje twoja
prace, mimo ze zdarzaja sie slowa krytyki. To i tak lepiej niz sie
narobic a wszyscy o tym zapomna albo nawet nie beda wiedziec ze
cokolwiek zrobiles (o! dziala, pewnie samo sie naprawilo)....

--
pzdr
S.

Bratumił kaw Nowak

Oct 18, 2008, 3:52:14 AM10/18/08
to Księstwo Sarmacji
Witam

On 17 Paź, 18:24, Avril Levengothon <levengot...@gmail.com> wrote:

> Taka ciekawostka: zrobienie takiego rankingu to około 3,5 godziny non
> stop siedzenia i liczenia, więc oczywiste jest że w końcu
> moge się gdzieś pomylić

Ma racje.
Raz byłem w komisji oceniające miejscowość.
I to jest naprawdę wyczerpujące i wkurzające.
Więc należy dziękować Panu Avrilowi i jak panu MSW Jakubowi Bakonyi za
ciężką pracę.

--
szer. Bratumił bnt Nowak
Komendant GNKS

Yaraeh Alejandro bnt Kami-Chojnacki-Euskadi

Oct 18, 2008, 5:12:12 AM10/18/08
to sarm...@googlegroups.com
Bratumił kaw Nowak pisze:

Szkoda tylko, że jest to fuszerka.
Oczekuję poprawienia rankingu.

--
Yaraeh Kami-Chojnacki-Euskadi
Na urlopie...

Łukasz Nowicki

Oct 18, 2008, 5:35:09 AM10/18/08
to sarm...@googlegroups.com

Witam.
Kto personalnie (do kogo można zwrócić się bezpośrednio) odpowiada za
uaktualnianie informacji o mieszkańcach?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

--
Gen. Korony Łukasz diuk Prawda-Nowicki
Ojciec Założyciel Księstwa Sarmacji

Kwazi

Oct 18, 2008, 8:35:22 AM10/18/08
to Księstwo Sarmacji
On 18 Paź, 11:35, Łukasz Nowicki <ja...@post.pl> wrote:
> Witam.
> Kto personalnie (do kogo można zwrócić się bezpośrednio) odpowiada za
> uaktualnianie informacji o mieszkańcach?
> Z góry dziękuję za odpowiedź.

A o jakiego typu informacje chodzi i gdzie one występują :D ?
--
Kwazi

Łukasz Nowicki

Oct 18, 2008, 8:55:37 AM10/18/08
to sarm...@googlegroups.com
From: sarm...@googlegroups.com [mailto:sarm...@googlegroups.com] On Behalf
Of Kwazi

> A o jakiego typu informacje chodzi i gdzie one występują :D ?

Chodzi o tabelę S2_mieszkancy o ile pamiętam, i informacje o tytule :)

Kwazi

Oct 18, 2008, 8:59:05 AM10/18/08
to Księstwo Sarmacji
On 18 Paź, 14:55, Łukasz Nowicki <ja...@post.pl> wrote:
> From: sarm...@googlegroups.com [mailto:sarm...@googlegroups.com] On Behalf
> Of Kwazi

> Chodzi o tabelę S2_mieszkancy o ile pamiętam, i informacje o tytule :)

W czasach gdy byłem Prezesem PASI do tego typu poprawek w bazie danych
wyznaczyłem hr. Bakonyi :D
--
Kwazi

Patryk Pulikowski

Oct 18, 2008, 6:27:24 PM10/18/08
to sarm...@googlegroups.com

Yaraeh Kami-Chojnacki-Euskadi napisał(a):

> Szkoda tylko, że jest to fuszerka.
> Oczekuję poprawienia rankingu.

Alez owszem - ciezka praca, ciezka praca.
I wykoujmy ja, (chocby) ze wzglegu na zjeby (swiadome) poprawnie.
Po pierwsze podpisuje sie po slowami diuka Koscinskiego - kto nic nie robi, nie bedzie opieprzany.
Jesli jest - wierze, ze bez zlosliwosci, personalnych wycieczek. Po prostu... To sie stara i chwala mu za to (choc stawiajmy sobie dalej idace zadania, niz nieopieprzanie...)

Moge zagwarantowac, ze wszelkie komentarze ze strony wladz Feru byly i sa tylko i wylacznie merytoryczne. Bez zadnych uszczypliwosci.

I (wyjatkowo i z ogromna przyjemnoscia)podpisze sie pod slowami Yaraeha, w kwestii rankingu - fuszerka... Kolejny raz.

Jakub Bakonyi

Oct 20, 2008, 1:15:54 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com
W dniu 18 października 2008 11:12 użytkownik Yaraeh Alejandro bnt
Kami-Chojnacki-Euskadi <yar...@gmail.com> napisał:

> Szkoda tylko, że jest to fuszerka.
> Oczekuję poprawienia rankingu.

ZAMILCZ.

Maciej 'Smugg' Żmuda

Oct 20, 2008, 1:33:04 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com
Jakub Bakonyi pisze:

> ZAMILCZ.
Chamstwo wychodzi z pana ministra...

--
pzdr
S.

Jakub Bakonyi

Oct 20, 2008, 2:12:46 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com
W dniu 20 października 2008 19:33 użytkownik Maciej 'Smugg' Żmuda
<sm...@ulisses.biz> napisał:

> Chamstwo wychodzi z pana ministra...

Chamstwo? Chyba jednak nie ze mnie...

(-) Jakub hr. Bakonyi,
MSW.

Patryk Pulikowski

Oct 20, 2008, 2:18:10 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com

Jakub hr. Bakonyi napisał(a):

> Chamstwo? Chyba jednak nie ze mnie...

Jest pan ministrem. To do czegos zobowiazuje. Jak nie darze nadmierna sympatia Yaraeha, to w tej kwestii bede bronic. Nie jest pan zwyklym obywatelem Ksiestwa, a reprezentuje wladze. Tym bardziej nalezaloby chocby z minimum szacunku podchodzic do obywatel. Nawet gdyby oni w ten sam sposob nie podchodzili.
Bo zawsze moze pan uslyszec, niczym prezydent Kaczynski w Lublinie: spieprzaj, dziadu!

Ojek

Oct 20, 2008, 2:25:41 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com
Patryk Pulikowski <pat...@op.pl> napisał(a):

> Tym bardziej nalezaloby
> chocby z minimum szacunku podchodzic do obywatel.

Tak samo jak z odrobiną szacunku wypadałoby podchodzić do pracy ministra.
Nie mówię akurat o Tobie, bo Twoje uwagi w znacznej części są merytoryczne.
Denerwuje mnie jednak coś w stylu "ja na pewno bym zrobił to lepiej, ale mi
się nie chce"

--
Ojek.

Patryk Pulikowski

Oct 20, 2008, 2:34:39 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com

Ojek napisał(a):

> Tak samo jak z odrobiną szacunku wypadałoby podchodzić do pracy ministra.

Roznica jest taka, ze obejmujac okreslony urzad trzeba sie liczyc z tym, ze uwagi co do pracy moga byc na bardzo ronym poziomie.
A minister niezlaeznie od sytuacji powinien trzymac poziom. (A w niektorych przypadkach wypadaloby takze trzymac pion:P)

Patryk bnt Pulikowski

Maciej 'Smugg' Żmuda

Oct 20, 2008, 3:37:03 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com
Ojek pisze:
> się nie chce".

A przytoczysz mi gdzie ktos napisal "ja na pewno bym zrobił to lepiej,
ale mi się nie chce"? Chociaz by w przenosni. W calym tym watku byly
uwagi i krytyka owocow wspolpracy Ministra i Podsekretarza (F&F
company) . Nikt nie napisal ze zrobilby to lepiej , Nikt nawet nie
wspomnial ze wogole by sie tym zajal. Na szacunek trzeba sobie zasluzyc,
nikt nie bedzie szanowal osoby ani jej pracy skoro robi to na odpierdol,
byleby bylo. Nikt go nie zmuszal zeby zostal ministem to byla jego
dobrowolna decyzja. Skoro juz piastuje taki urzad to niech robi to
nalezycie. To minister jest dla obywateli a nie obywatele dla ministra.

PS: Ojek a ty od kiedy jestes rycerzem broniacym jego swiatobliwosci
ministra?

PS2: nie rozumiem jak MSW ktorego krytykuje kilku Naczelnikow i w
ktorego pracy mozna znalesc jakiekolwiek uchybienia moze sobie wpisac w
plakacie wyborczym "Doskonaly Minister Spraw Wewnetrznych", przeciez to
jakis absurd.

--
S.

Piotr Mikołaj

Oct 20, 2008, 3:47:28 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com
From: "Maciej 'Smugg' Żmuda" <sm...@ulisses.biz>

> [...]
> ktorego pracy mozna znalesc jakiekolwiek uchybienia moze
> sobie wpisac w
> plakacie wyborczym "Doskonaly Minister Spraw

Nie "sobie wpisać", ja wpisałem.

Po pierwsze - MSW nie zajmuje się, jak mogłoby się wydawać,
wyłącznie rankingami.

Po drugie - jako urzędnik drugiej linii widzę na bieżąco
wkład pracy i zaangażowanie.

Po trzecie - wypadki przy pracy (bo za taki uznaję ostatni
ranking) się zwyczajnie zdarzają.

Nadmieniam ponadto, że nieaktywnego urzędnika można co
najwyżej wylać. Zaangażowany zaś naprawi się sam. I
kanonicznie - tylko ten nie popełnia błędów, kto nikt nie
robi.

W służbie sarmackiej Ojczyźnie,

--
(-) sen. płk Piotr Mikołaj
http://bip.sarmacja.org/ . http://prawo.sarmacja.org/

Ojek

Oct 20, 2008, 3:48:07 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com
Maciej 'Smugg' Żmuda <sm...@ulisses.biz> napisał(a):

> Blablabla (...)

Syriusz nie działa. Nie działa tajemnicze zapytanie Show4, zdrowie w
profilach spada jak chce, nagle jest na poziomie 100% Tylko, że PASI
skrytykować nie można, bo wtedy jest wielkie biadolenie, że niewiadomoile
się robi. Może dlatego sobie to przełożyłem na dyskusję o rankingu.

> PS: Ojek a ty od kiedy jestes rycerzem broniacym jego swiatobliwosci
> ministra?

Jacieżpierdolękurwamać (BS-A6190)
Bronię osób, które coś robią i CHCĄ coś robić, ale zewsząd im się dostaje
po twarzy. EOT z mojej strony, bo nic więcej do powiedzenia nie mam na ten
temat. Po prostu miałem okazję zobaczyć minę Avrila, gdy wspomniałem o
rankingu, w jego obecności.

--
Ojek

Piotr Mikołaj

Oct 20, 2008, 3:49:16 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com
From: "Ojek" <bartosz.m...@hot.pl>

> Jacieżpierdolękurwamać (BS-A6190)

Senatora nie można. I znowu będzie debata nad uchyleniem
immunitetu...

Piotr Mikołaj

Oct 20, 2008, 3:54:49 PM10/20/08
to Księstwo Sarmacji
On 20 Paź, 21:49, "Piotr Mikołaj" <jkw.piotr.miko...@gmail.com> wrote:

> Senatora nie można. I znowu będzie debata nad uchyleniem
> immunitetu...

Przepraszam najmocniej, lecz nie wygwiazdkowałem, gdyż jestem
niewyspany.

Ojek

Oct 20, 2008, 3:55:15 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com
"Piotr Mikołaj" <jkw.piot...@gmail.com> napisał(a):

> Senatora nie można. I znowu będzie debata nad uchyleniem
> immunitetu...

A WKM zacytował bez gwiazdek. I będzie druga!

"Czy wiesz, że prawie połowa (bo aż ok. 40% senatorów) przeklina w
miejscach publicznych?"

--
sen. vT-Mackiewicz

Ojek

Oct 20, 2008, 3:56:46 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com
"Ojek" <bartosz.m...@hot.pl> napisał(a):

> A WKM zacytował bez gwiazdek. I będzie druga!

'W' mi się obróciło i wyszło 'M', przepraszam.

--
Ojek

Leperr

Oct 20, 2008, 3:58:53 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com
W dniu 20 października 2008 21:55 użytkownik Ojek
<bartosz.m...@hot.pl> napisał:

> "Czy wiesz, że prawie połowa (bo aż ok. 40% senatorów) przeklina w
> miejscach publicznych?"
Do egzaminu w IES z tym!

--
HL

Wiktor Szpunar

Oct 20, 2008, 4:11:16 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com
From: "Ojek" <bartosz.m...@hot.pl>

> 'W' mi się obróciło i wyszło 'M', przepraszam.

A propos: BIP jest na pierwszym miejscu w Google pod haslem
"mość". :-)

--
Wiktor

Maciej 'Smugg' Żmuda

Oct 20, 2008, 4:12:02 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com
Piotr Mikołaj pisze:

> Nie "sobie wpisać", ja wpisałem.

O pardon, niemniej nadal jest to absurdem....

> Po pierwsze - MSW nie zajmuje się, jak mogłoby się wydawać,
> wyłącznie rankingami.

Taa od czasu do czasu wysmaruje pozew....

> Po drugie - jako urzędnik drugiej linii widzę na bieżąco
> wkład pracy i zaangażowanie.

Niewatpie w to, szkoda ze tylko niektorych....

> Po trzecie - wypadki przy pracy (bo za taki uznaję ostatni
> ranking) się zwyczajnie zdarzają.

Precyzujac, przedostani ranking tez byl zjebany, bo nikt nie raczyl
poinformowac burmistrzow ze teraz korzysta sie z antologii(w kwesti
zabytkow)

> Nadmieniam ponadto, że nieaktywnego urzędnika można co
> najwyżej wylać.
Do mnie pijesz ? :) Masz racje, mozna wylac ale czasami po powrocie
angazuje sie bardziej niz ten aktywny :)

> kanonicznie - tylko ten nie popełnia błędów, kto nikt nie
> robi
Staly kontrargument :)

--
S.

Piotr Mikołaj

Oct 20, 2008, 4:17:53 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com
From: "Maciej 'Smugg' Żmuda" <sm...@ulisses.biz>

> O pardon, niemniej nadal jest to absurdem....

Że wpisałem? Co najwyżej inną interpretacją. :-)

> Taa od czasu do czasu wysmaruje pozew....

To nie jest takie nic.

> Niewatpie w to, szkoda ze tylko niektorych....

A kogo pominąłem? :-)

> Precyzujac, przedostani ranking tez byl z***any, bo nikt

> nie raczyl
> poinformowac burmistrzow ze teraz korzysta sie z
> antologii(w kwesti
> zabytkow)

I dlatego powstał BIP. Cytując samego siebie ze strony
głównej: "Bezpośrednią inspiracją do powstania Biuletynu
Informacji Publicznej był dla jego twórcy burdel związany z
ogłaszaniem rankingu miejscowości, a by być ścisłym - brak
dostępnej na stronach rządowych informacji odnośnie tego, w
jakich przypadkach miejscowość otrzymuje punkty w rankingu
miejscowości za opublikowane na jej stronach internetowych
opisy zabytków".

> Do mnie pijesz ? :) Masz racje, mozna wylac ale czasami po
> powrocie
> angazuje sie bardziej niz ten aktywny :)

Owszem, i chwała mu za to. A pisałem abstrakcyjnie. :-)

> Staly kontrargument :)

Bo dobry. :-)

Leperr

Oct 20, 2008, 4:21:20 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com
W dniu 20 października 2008 22:12 użytkownik Maciej 'Smugg' Żmuda
<sm...@ulisses.biz> napisał:

> Precyzujac, przedostani ranking tez byl zjebany, bo nikt nie raczyl
> poinformowac burmistrzow ze teraz korzysta sie z antologii(w kwesti
> zabytkow)
Antologia od chwili powstania była oficjalnym rejestrem zabytków.
Informowałem o tym, kiedy zakończyliśmy prace nad jej tworzeniem. A tu
widzę zdziwko, że została uwzględniona...

--
HL
Pomysłodawca

Piotr Mikołaj

Oct 20, 2008, 4:24:37 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com
From: "Leperr" <lepe...@gmail.com>

> [...]
> Informowałem o tym, kiedy zakończyliśmy prace nad jej
> tworzeniem. A tu
> widzę zdziwko, że została uwzględniona...

Na stronach MDN był odsyłacz do starego rejestru zabytków -
wyraźniejszy, niż do Antologii. Do Antologii nie
przeniesiono już wpisanych do rejestru zabytków.
Rozporządzenie milczało odnośnie tego, który rejestr jest
ważny. Będę się upierał, że zdziwienie (eufemizm) było na
miejscu. :-)

Maciej 'Smugg' Żmuda

Oct 20, 2008, 4:28:04 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com
Ojek pisze:

> [...]
> skrytykować nie można, bo wtedy jest wielkie biadolenie, że niewiadomoile
> się robi. Może dlatego sobie to przełożyłem na dyskusję o rankingu.

To sie kurwa zdecyduj, jak zdrowie spada to zle bo zniecheca nowych
mieszkancow. Jak wszyscy maja 100% i 7 dni wyzywnia oraz blokade crona
to tez niedobrze. Ja nie czuje sie w obowiazku czegokolwiek naprawiac,
nie jestem powiazany z zadnymi wladzami to co robie, robie tylko i
wylacznie w ramach mojego REALNEGO wolnego czasu. Wyobraz sobie ze
jest kilka osob niezwiaznych z PASI ktore staraja sie cos robic. A co do
PASI, nie oszukujmy sie i powiedzmy sobie szczerze i prosto w oczy bez
Kwaziego ta organizjacja nie istnieje. On wszystko robil i pisal. Wiec
prosze Spoleczenstwa nie spodziewajcie sie ze PASI cokolwiek dla was
zrobi albo cokolwiek naprawi.

--
S.

Leperr

Oct 20, 2008, 4:31:10 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com
W dniu 20 października 2008 22:24 użytkownik Piotr Mikołaj
<jkw.piot...@gmail.com> napisał:

> [...]
> Rozporządzenie milczało odnośnie tego, który rejestr jest
> ważny. Będę się upierał, że zdziwienie (eufemizm) było na
Nie starczyło mi kadencji na przeniesienie. Zresztą wcale mi się to
nie uśmiechało, szczerze mówiąc;]
Ale się starałem...

--
HL

Patryk Pulikowski

Oct 20, 2008, 4:42:52 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com

Piotr Mikołaj napisał(a):

> Nie "sobie wpisać", ja wpisałem.

Dobrze wiedziec, bo chyba nie bylo na plakacie autora?:>

> Po drugie - jako urzędnik drugiej linii widzę na bieżąco
> wkład pracy i zaangażowanie.

Wydaje mi sie, ze odbiegamy od tematu... Zaczelo sie (dla przypomnienia), od tego, ze pan ministre raczyl rzec do obywatela, ze to, co ten mowi, lub jak sie zachowuje, jest chamstwem. (Vide: "spieprzaj, dziadu"). Nie przypominam sobie, zeby w KS krytyka rzadzacych byla zakazana? I dalej:

> Po trzecie - wypadki przy pracy (bo za taki uznaję ostatni
> ranking) się zwyczajnie zdarzają.

To chyba nie podlega zadnej dyskusji. Normalna sprawa. Ale (z mojej slabowitej pamieci wynika, ze) to juz 3, taki ranking z rzedu, gdzie powaznie sa kwestonionowane oceny. Nie przez jednostki...

> kanonicznie - tylko ten nie popełnia błędów, kto nikt nie

> robi.

Tez wg mnie racja, choc niekoniecznie kanonicznie, a ze zwyklej, swieckiej kwestii;)
Niemniej, ja nigdy nie plakalem i nie wyzywalem tych, ktorzy - dla przykladu - moje pisarstwo w BS skrytykowali. Nie nazywalem ich (albo ich zachowania) chamami (chamskim). Wiem doskonale, ze to co pisalem nie zawsze kazdemu moze pasowac, nie kazdemu moze sie podobac i tyle. Wiec tym bardziej pan minister powinien przytrzymac zuchwe przed takimi uwagami...
Pisza tekst np. do BS rysykuje tym, ze pisze dla publicznosci, w publicznym miejscu i moge dostac mnostwo zjeb. I biore to na siebie i nie focham sie, ze ktos cos burknie. Wg mnie analogiczna sytuacja (angazuje sie w jakies dzialania, to musze miec swiadomosc tego, ze przede wszystkim bede krytykowany, a jesli sie zdarzy jakis plus, to jest bonusem, niejako przy okazji).

Karolina Sobieszek

Oct 20, 2008, 4:49:00 PM10/20/08
[...]
Ja jakoś jako burmistrz miasta nie miałam problemów ze zrozumieniem tego ;P Zdaje mi się nawet, że gdzieś to ogłaszano... Ale głowy nie dam uciąć.
Karolina bar. Sobieszek
Gwardzista GNKS, RedNacz BS, etc.

Bratumił kaw Nowak

Oct 20, 2008, 4:53:15 PM10/20/08
to Księstwo Sarmacji
Witam

On 20 Paź, 21:55, "Ojek" <bartosz.mackiew...@hot.pl> wrote:

> A WKM zacytował bez gwiazdek. I będzie druga!

Raczej nie bo obecna debata nad uchyleniem immunitetu Pana senatora
mar. Chojnackiego pokazuje że na 90% nie uchylą.Chyba że mylę.
Bo senatorowie są nietykalni i nie będzie możliwości uchylenia
immunitetu senatora.(takie jest moje zdanie)

Nie będę męczył siebie i moich ludzi aby zajęli sprawą która nie
będzie miała skutku.

--
szer. Bratumił bnt Nowak
Komendant GNKS

Patryk Pulikowski

Oct 20, 2008, 4:57:49 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com

Karolina bar. Sobieszek napisał(a):

> Ja jakoś jako burmistrz miasta nie miałam problemów ze zrozumieniem tego ;P

Jesli mnie pamiec nie myli, to kwesta Antologii zostala podjeta po tym, jak z naszej (ferskiej) strony splynely watpliwosci, co do (nie)umieszczenia zabytkow grodu Feniksa.
Arvil jak najbardziej wytlumaczyl to, niemniej skoro nie jedna (ja) osoba nie spotkala sie wczesniej w ta interpretacja, to moze jednak bylo cos na rzeczy. Choc nie bede sie przy tej kwestii bardzo upierac...

Patryk Pulikowski

Oct 20, 2008, 4:59:53 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com

Bratumił bnt Nowak napisał(a):

> Nie będę męczył siebie i moich ludzi aby zajęli sprawą która nie
> będzie miała skutku.

Niedopelnienie obowiazkow?:>

Ojek

Oct 20, 2008, 5:03:47 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com
Bratumił kaw Nowak <bratum...@gmail.com> napisał(a):

> [...]
> Bo senatorowie są nietykalni i nie będzie możliwości uchylenia
> immunitetu senatora.(takie jest moje zdanie)

Zawsze zostaje te 10% szans. Poza tym co to za zasada, że są ludzie
nietykalni! Jeśli ktoś łamie przepisy, to nie powinno być równych i
równiejszych.

Żądam natychmiastowego uchylenia mojego imuniuniu. Chcę świecić przykładem,
chcę być autorytetem niemoralnym! Chyba, że mandat mogę zapłacić
dobrowolnie, tak od siebie - jako dotację dla GNKS. Wtedy, w sprawie o
korupcję imuniuniu zostałoby mi odebrane nie w 90, ale w 96,5%!

> Nie będę męczył siebie i moich ludzi aby zajęli sprawą która nie
> będzie miała skutku.

Próbować zawsze trzeba. No chyba, że brakuje Ci jaj.

--
Ojek

Piotr Mikołaj

Oct 20, 2008, 5:04:58 PM10/20/08
to sarm...@googlegroups.com
From: "Patryk Pulikowski" <pat...@op.pl>

> Dobrze wiedziec, bo chyba nie bylo na plakacie autora?:>

"SzU: płk JKW Piotr Mikołaj"

> [...]
> chamstwem. (Vide: "spieprzaj, dziadu"). Nie przypominam
> sobie, zeby w KS krytyka rzadzacych byla zakazana? I

Bo też i nie odnosiłem się do meritum. Inkryminowane
zachowanie MSW wobec obywatela sarmackiego oceniam
jednoznacznie nagannie. Co nie zmienia wszak tego, że
inaczej oceniam jego pracę. Nie bądźmy totalistami.

> To chyba nie podlega zadnej dyskusji. Normalna sprawa. Ale
> (z mojej slabowitej pamieci wynika, ze) to juz 3, taki
> ranking z rzedu, gdzie powaznie sa kwestonionowane oceny.

Ale za każdym razem inna. ;-)

Serio zaś: sprawa niejednoznaczności rejestru zabytków
została wyjaśniona. Jeżeli nie prawnie, to przynajmniej
faktycznie (w urzędowych miejscach jest odsyłacz do jedynie
słusznej Antologii). Następny błąd wynikał, jeżeli pamiętam,
ze złego wyczucia czasu, czyli obliczenia punktów zbyt długo
przed opublikowaniem rankingu.

> Niemniej, ja nigdy nie plakalem i nie wyzywalem tych (...)

Co do dalszej części się zgadzam, więc nie będę się
rozwodził ani unieważniał.

Ojek

Oct 20, 2008, 5:08:18 PM10/20/08
> [...]

> jak z naszej (ferskiej) strony splynely watpliwosci, co do
> (nie)umieszczenia zabytkow grodu Feniksa.

O tym, że przerzucamy się na Antologię informował MDN vT-Leszczyński.
Wtedyto naczelnicy miejscowości, poproszeni o uzupełnianie opisów zabytków,
kontakt w sprawie ich przenoszenia, etc. nie mieli nic przeciwko. Jej
uzupełnianie kontynuowali kolejni MDN - Skarbnikow i vT-Mackiewicz. Wtedy
problemów też nikt nie miał. Mieli nagle, gdy zaczęli robić przekręty z
rankingiem.

--
Ojek

Leperr