Hej!
Sappo, den gamla kämpen och min trogne följeslagare sen maj 1996, har nu somnat in och gått vidare till hundhimlen. Om jag känner honom rätt – och det bör jag ju göra efter alla dessa år – så står han säkert och skallmarkerar däruppe vid någon figurant. Han blev drygt 13 år och förutom räddningen så tränade vi och tävlade i både lydnad, spår och sök. Han var även utställningschampion och det är honom domarna ser i utställningskompendiet när det gäller hur en Entlebucher Sennenhund ska se ut. Vi tränade också vallning under en tid på 90-talet. Han hade många järn i elden. Men framför allt gillade han räddningssöket. Jag tror han gick i sin pappas fotspår som ju var räddningshund i Finland. Vi hade väldigt kul ihop på alla träningar, funktionskontroller, läger och övningar vi var på tillsammans och det hann bli en hel del under åren på en massa olika ställen i Sverige och Danmark. Det roligaste Sappo visste var att sparka boll. Då hade han en tennisboll i käften och den andre lirade vi med. Han kunde konsten att även skälla med boll i käften. Jag kommer att hedra hans minne genom att vara fortsatt aktiv inom räddningen och fortsätta tillhöra Sennenhundklubben. Tack för alla dessa år, Sappo!
Hälsningar
Hasse
<27.2-7.3.jpg><Sappo m Husse.jpg><En man och hans hund.jpg><Sappo i grushögen.jpg><SAPPO.jpg>
-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Sardogs-...@googlegroups.com [mailto:Sardogs-...@googlegroups.com] För Anna Lindblom Talomaa
Skickat: den 13 mars 2009 04:25
Till: Sardogs-...@googlegroups.com
Ämne: [Rh-Stockholm] Re: Sappo