یه مشکل در مورد شعرهای با مصرع پنجم.

F0ruD

to Saaghar
یه مشکل کوچیک وجود داره و اون هم شعرهایی هستن که ترجیع بند دارن، برای
نمونه افسانه نیما.

این شعرها باید اینطوری نوشته بشن :
مصرع اول [فاصله مصرع] مصرع دوم
مصرع سوم [فاصله مصرع] مصرع چهارم
مصرع پنجم
مصرع ششم

در حقیقت هر مصرع باید تو یه سطر نمایش داده بشه. البته مصرع ششم در خیلی
از موارد مثل همین افسانه نیما وجود نداره.
من برنامه رو تو ویندوز با mingw کامپایل کردم و هیچ مشکلی وجود نداره
ولی تو لینوکس
آرچ ۶۴ بیتی - نمیدونم فقط مشکل آرچه یا کسی تو دیستروهای دیگه هم مشکل
داشته یا نه - مشکلی به این صورت پیش میاد :

http://irupload.ir/images/ysph47sr4gbw9zibqgu.png

این کاملا رندومه، دفعه بعد یه سطر دیگه ممکنه درست نمایش داده نشه.

نسخه QT هم آرچ و هم نسخه ویندوز که چک کردم ۴.۷ بود.

ممنون
فرود

Seyyed Razi Alavizadeh

to saa...@googlegroups.com
احتمالا به Qt-4.6.2 روی Arch دسترسی ندارید که با اون آزمایش کنید؟
رو ویندوز ۶۴ بیت تست کردید؟

2011/1/9 F0ruD <fzero...@gmail.com>

Alavizadeh,Sayed Razi
My Blog: http://www.pojh.co.cc (وبلاگ من)
Saaghar: http://www.pojh.co.cc/saaghar (نرم‌افزار شعر)

Seyyed Razi Alavizadeh

to saa...@googlegroups.com
جناب فرود لطفا فایلی که ضمیمه کردم را در پروژه جایگزین و کامپایل کنید فکر کنم مشکل‌تان را حل کند.
خبر بدید ببینیم مشکل حل می‌شه یا نه.
ممنون.

2011/1/10 Seyyed Razi Alavizadeh <s.r.ala...@gmail.com>
SaagharWidget.cpp

F0ruD

to Saaghar
بله مشکل به نظر میاد حل شده باشه.
فقط اینکه چرا پچ نمیذارید و اصل فایل رو ضمیمه میکنید؟
اونجوری بهتر نیست؟

F0ruD

to Saaghar
من فعلا این پچ رو به پکیج آرچ اضافه کردم تا نسخه بعدی :)

Seyyed Razi Alavizadeh

to saa...@googlegroups.com
چون تغییرات نهایی نبود و هدف فقط تست بوسیله شما بود پچ نفرستادم، ولی در کل درست میگید اونجوری بهتره :)
بخاطر آپدیت بسته Arch هم باز ممنونم.

F0ruD

to Saaghar
راستی یه مشکل هم با فایل ریسورس هست تو ویندوز و mingw
فایل ریسورس شما، با mingw کامپایل نمیشه و من مجبور شدم قسمت Version
Information رو حذف کنم.
علاوه بر اون خط
QTPLUGIN += qsqlite
باعث مشکل در کامپایل میشد.
شما خودتون مگه با این کامپایلر کامپایل نمیکنید؟

-- تا وقتی نسخه آزاد یه کامپایلر میتونه کارتونو راه بندازه استفاده از
کامپایلر هایی مثل msvc یه جورایی ....

On Jan 10, 12:19 am, Seyyed Razi Alavizadeh <s.r.alaviza...@gmail.com>
wrote:

> [...]

> این کاملا رندومه، دفعه بعد یه سطر دیگه ممکنه درست نمایش داده نشه.
>
> نسخه QT هم آرچ و هم نسخه ویندوز که چک کردم ۴.۷ بود.

Ali Sharifi

to saa...@googlegroups.com
سلام
آیا برای جستجو در ساغر استفاده از سورهای منطقی مانند "و" و "یا" هست؟
با احترام

2011/1/10 Seyyed Razi Alavizadeh <s.r.ala...@gmail.com>
چون تغییرات نهایی نبود و هدف فقط تست بوسیله شما بود پچ نفرستادم، ولی در کل درست میگید اونجوری بهتره :)

Javad

to saa...@googlegroups.com
سلام
من روی فدورا چنین مشکلی ندارم.
نسخه کیوتی هم ۴.۷ است.
موفق باشید

Seyyed Razi Alavizadeh

to saa...@googlegroups.com

2011/1/11 Ali Sharifi <shari...@gmail.com>

سلام
آیا برای جستجو در ساغر استفاده از سورهای منطقی مانند "و" و "یا" هست؟
با احترام

با سلام
خیر فعلا جستجو شکل کاملا ساده‌ای دارد.

Seyyed Razi Alavizadeh

to saa...@googlegroups.com

2011/1/10 F0ruD <fzero...@gmail.com>

راستی یه مشکل هم با فایل ریسورس هست تو ویندوز و mingw
فایل ریسورس شما، با mingw کامپایل نمیشه و من مجبور شدم قسمت Version
Information رو حذف کنم.

این‌ها  اطلاعات ورژن هستند که در فایل exe قرار می‌گیرند، عجیبه که mingw تشخیصشون نمی‌ده!
علاوه بر اون خط
QTPLUGIN += qsqlite
باعث مشکل در کامپایل میشد.

استفاده QTPLUGIN += qsqlite برای لینک کردن افزونه qsqlite است و بستگی به نوع Configure کیوت دارد.

شما خودتون مگه با این کامپایلر کامپایل نمیکنید؟
خیر، همونطور که حدس زدید من با msvc کامپایل می‌کنم.

 -- تا وقتی نسخه آزاد یه کامپایلر میتونه کارتونو راه بندازه استفاده از
کامپایلر هایی مثل msvc یه جورایی ....
نمی‌دونم «یه جورایی ...» منظورتون چیه!
من چرا از msvc استفاده می‌کنم؟ چندتا دلیل داره،
۱- سرعت کامپایل در msvc بسیار بالاتره نسبت به mingw
۲- فایل اجرایی توسط msvc از حجم کمتر و سرعت بالاتری برخورداره!*
۳- دباگ، راحت‌تر و سریعتر (IDE قوی)
*دلیل مهم برای من دلیل دومی است.

در کل به نظر من نباید با تعصب برخورد کنیم، اصولا وقتی خود ویندوز آزاد نیست! چرا روی کامپایلر این‌قدر حساس باشیم اون هم کامپایلری که کارایی برنامه رو میاره پایین! البته اشتباه برداشت نکنید همین کامپایلر گنو در لینوکس فوق‌العاده است، و اگر مقایسه کنید می‌بینید کارایی نرم‌افزارهای برمبنای کیوت که روی لینوکس کامپایل شده‌اند بطور محسوسی نسبت به کارایی همان نرم‌افزار که در ویندوز و با msvc کامپایل شده است، بالاتر است.
و در آخر اینکه، این بحث بیشتر سلیقه‌ای است و بهتر است اینجا ادامه‌اش ندیم، خواستید به نظرم بهتره خارج از اینجا بحث کنیم.

Ali Sharifi

to saa...@googlegroups.com
ممنون