Ruby on Rails Početnik

Ognjen Raketic

to Ruby Srbija
Pozdrav drugari,

Moje ime je Ognjen Raketić, po struci sam master inženjer menadžmenta, ali oblast mog interesovanja je Ruby on Rails, te je to razlog zašto se javljam ovde

Početkom novembra sam počeo sa AppAcademy kursom, na koji svakodnevno odvajam između 3 i 4h, odnosno 20 i 30h nedeljno, pored mog trenutnog posla i učenja nemačkog jezika. Iako sam zaposlen puno radno vreme i student doktorskih studija na FTN-u, pronalazim vreme za svoju pasiju (Ruby programski jezik). Nadam se da ću uspeti da održim tempo učenja sa 20 - 30h nedeljno i da ću u narednih mesec ili dva već imati 2 applikacije u svom portfoliju (U planu mi je šah i iks oks).

Ukoliko Vam je potrebna osoba željna uvajanja novih znanja i dokazivanja, stojim na raspolaganju.

Svako dobro,
Ognjen Raketić

Иван Бишевац

to rubys...@googlegroups.com
Доста времена улажеш, и верујем да ће се исплатити.
Подели своје пројекте овде када будеш радио, можда може неко да ти да повратну информацију.

Ognjen Raketic

to rubys...@googlegroups.com
def is_valid_name(str)
parts = str.split(" ")
if parts.length < 2
false
end
parts.each do |part|
unless is_capitalized(part)
false
end
end
true
end

def is_capitalized(word)
if word[0] == word[0].upcase && word[1..-1] == word[1..-1].downcase
true
else
false
end
end

puts is_valid_name("Kush Patel") # => true
puts is_valid_name("DanieL") # => false
puts is_valid_name("Robert Downey Jr") # => true
puts is_valid_name("ROBERT DOWNEY JR") # => false
Vraca mi sve true, ne znam gde sam pogresio? Pokusavam da shvatim logiku ovoga, jer deluje mi da je kod ispravan, tj. vraca  mi sve true

Огњен Ракетић,
Студент докторских студија из области индустријског инжењерства на ФТН у Новом Саду,
---
Ognjen Raketić,
PhD student in Industrial Engineering at FTS Novi Sad

Ivan Lucev

to rubys...@googlegroups.com
Pozdrav Ognjene,

drago mi je da učiš Ruby i da ti se svidja :)
Problem koji imaš s ovim rešenjem je zato što ne vraćaš false vrednost, već metoda is_valid_name na kraju uvek vrati true. Da bi vratio false u slučajevima kad su zadovoljeni uslovi (jedna reč ili nije reč s prvim velikim slovom) treba eksplicitno vratiti false s return ili drugi način da spremiš u neku varijablu koju na kraju onda vraćaš.
Možda može i metoda is_capitalized da se pojednostavi, nešto ovog tipa, ako sam dobro shvatio nameru:

def is_capitalized(word)

  word == word.downcase.capitalize

end

Ognjen Raketic

to rubys...@googlegroups.com
Pozdrav Ivane,

Hvala ti na odgovoru, shvatio sam problem resavajuci drugi zadatak, jeste taj sto sam zaboravio da stavim return ispred false i true. :) ali dobro, aha efekat je bio zacudjujuc :D uglavnom, Ruby mi se veoma dopada, cim odvajam konstantno najmanje 2 sata dnevno radnim danima :), dok vikendom i 7 do 8 :) (kako dozvoli vreme). Sve je pocelo kao hobi, sad vec mogu sebe da zamislim i kao nekog ko bi se bavio razvojem weba u rubiju :).

[...]

You received this message because you are subscribed to a topic in the Google Groups "Ruby Srbija" group.
To view this discussion on the web visit https://groups.google.com/d/msgid/rubysrbija/CABOFUs%3Dv4H89ju75vNGUuq8rK-_PPKVrxPbGDR7bYPXy7hMXAQ%40mail.gmail.com.

Bilek Mirko

to rubys...@googlegroups.com
Dovoljno je da stavis:
def is_capitalized(word)
word == word.capitalize
end

Bilek Mirko

to rubys...@googlegroups.com
Tj, pravilnije bi bilo:
def capitalized?(word)
word == word.capitalize
end

Ognjen Raketic

to Ruby Srbija
Pozdrav Mirko,

hvala ti, na ovom savetu. Shvatam da imam još mnogo da učim, ali vreme je na mojoj strani, a nadam se da ću u nekom skorijem vremenu biti dovoljno dobar za makar mini app, kako bih sebi lakše prokrčio put u IT.

Ovo što si ti uradio razlikuje majstora od početnika.

Lep pozdrav,
Ogi