Suprafaței sau suprafeței?

Strainu

to diacr...@googlegroups.com, ros...@googlegroups.com
Care din variante e corectă? Eu știam că a doua, dar spellerul îmi
spune că prima.

Numai bine,
Strainu

Strainu

to diacr...@googlegroups.com, ros...@googlegroups.com
În data de 11 februarie 2011, 10:00, Iosif Fettich <ifet...@gmail.com> a scris:
> [...]

> Nu am văzut/auzit niciodată prima variantă.
>
> DEX-ul spune ca și mine:
>
> SUPRAFÁȚĂ ~éțe f. 1) Partea de deasupra a unui corp. ~ața Pământului. La
> ~ața apei. ◊ La ~ a) în partea exterioară; b) fără a pătrunde în esența
> lucrurilor; în mod superficial. De ~ care este lipsit de profunzime;
> superficial. 2) fig. Partea de dinafară a unui lucru; aparență; exterior. 3)
> Figură geometrică formată prin deplasarea unei linii; arie. ~ arabilă. ~ața
> unui triunghi. ◊ ~ de recepție teritoriu pe care își adună apele un bazin,
> un râu, un lac sau o mare. [G.-D. suprafeței] /supra- + față

Deci e o greșeală în speller, după cum mă așteptam. Cum pot determina
ce versiune de speller are Firefox? Aș vrea să știu dacă a fost
rezolvată problema în versiunile mai noi.

Multumesc,
Strainu

Strainu

to diacr...@googlegroups.com, ros...@googlegroups.com
În data de 11 februarie 2011, 13:06, Iosif Fettich <ifet...@gmail.com> a scris:
> Bună ziua,

> Nu știu cum se află versiunea de speller/corector integrată în Firefox;
> poate greșesc, dar am senzația că problema nu ar trebui să fie acolo, ci în
> dicționarele care îi sint puse la dispoziție.
>
> Asta e o informație care la mine, Firefox 3.6.13 pe Fedora 14, se află via
>
> Tools -> Add-ons -> Extensions
>
> și-mi afișează în listă
>
> Romanian spelling dictionary 1.10
> [...]
>
> În versiunea asta se pare că e ok, "suprafeței" trece, suprafaței e marcat
> [...]

Da, așa este, e o problemă de dicționare. Eu am descărcat FF în română
și avea dicționarul integrat (nu apare la "Suplimente") De atunci s-a
mai actualizat de n ori (tot 3.6.13 am și eu), dar probabil
dicționarul nu s-a actualizat. Intrând în directorul în care e
instalat Firefox, văd în fișierul ro.aff linia "word list version
3.3-test5", ceea ce îmi sugerează că sunt cu multe versiuni în urmă.
Voi instala deci extensia, ca să beneficiez și eu de actualizări.
Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri.

Iosif Fettich

to ros...@googlegroups.com, diacr...@googlegroups.com
Bună ziua,