Re: Urmatorul Proiect: HC-85 sau Cobra?

radiomanV

to RomanianHomeComputer
Parerea mea Cobra,  pentru ca este deja documentatia existenta pe cobrasov. Dar ceva versiune mai noua cu memorii mai moderne cel putin 4164 sau SRAM nu cu de alea cu trei tensiuni (4116).

On Wednesday, January 12, 2022 at 8:10:51 PM UTC+2 valentin wrote:
Asa cum am mai mentionat, ambele calculatoare imi trezesc nostalgii: HC-85 pentru ca a fost primul meu calculator, Cobra pentru ca a fost calculatorul pe care as fi vrut sa il construiesc dar nu am reusit niciodata.

Am doua variante: pentru Cobra exista fisierele Gerber si pot comanda cate placi am nevoie, pentru HC-85 sansele de o placa noua sunt zero, dar as putea sa cumpar un HC nefunctional si sa incerc sa il repar sau sa scot toate piesele si sa le inlocuiesc cu piese noi.

Inteleg ca sunt mai multe posibilitati, hardware si software, de a dezvolta Cobra decat HC-85 (cand eram mic imi doream sa invat CP/M), dar HC-85 este mai stabil. Este corect ce am inteles pana aici? Care ar fi recomandarile comunitatii?

Numai bine,

Valentin

valentin

to RomanianHomeComputer
Multumesc,

Sigur memorii cu o singura tensiune, si la HC-85 as fi folosit 4164 (sau 4564?), asa cum a avut si HC-ul pe care l-am avut acum 35 de ani. Daca ma hitarasca la Cobra, voi alege versiunea 3.17

        Scor
=====================
Cobra vs HC-85: 1 - 0

radiomanV

to RomanianHomeComputer
Super. Vezi totusi pe la memorii ce pui ca sunt 4464-uri cu refresh pe 7 biti si cu refresh pe 8 biti. La Cobra sunt doua sectiuni de memorie una video (cu acces dublu CPU/Controler video) si una de sistem (cu acces doar CPU).
Pentru cea de sistem ar trebui in mod normal cu refresh pe 7 biti pentru ca registrul R al procesorului se incrementeaza pe 7 biti (128 adrese) iar RAS-ul memoriei de sistem conform schemei este /MREQ. Nu stiu exact daca merg direct pe placa alea cu 8 bit refresh (gen TMS4164). Alea de la Mostek MK4564, MMN-urile noastre si cred ca si alea Rusesti gen RU6 is pe 7 biti.
Din ce stiu la Cobra sunt mai sensibile la timpul de acces al tipului de memorii folosite si mai trebuie jonglate cu niste capacitoare in functie de tipul de memorii.

Aleodor-Daniel Ioan

to romanianho...@googlegroups.com
Recomandarea mea este urmatoarea: HC-85 este mai stabil si mai usor de construit; insa nu-i asa de intreresant si nu ruleaza CPM. Va recomand sa construiti HC-90/91 daca se poate. E diferenta esentiala intre ele si HC-85, n-o sa va para rau.

--
Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la grupul „RomanianHomeComputer” din Grupuri Google.
Pentru a vă dezabona de la acest grup și pentru a nu mai primi e-mailuri de la acesta, trimiteți un e-mail la adresa romanianhomecomp...@googlegroups.com.

Mircea Teletin

to romanianho...@googlegroups.com
Sau HC2000 cu IF1 direct... vazusem pe undeva si o schema completa modernizata, nu mai stiu unde. Daca ne adunam mai multi putem comanda de undeva cablajul in grup sa iasa mai ieftin.

radiomanV

to RomanianHomeComputer
Problema este daca exista gerberele la pcb-ul HC-2000 pe undeva? a facut cineva reverse la pcb? sau la orice alt HC (inclusiv HC-85).

radiomanV

to RomanianHomeComputer
Chiar ma intrebam odata ce s-a intamplat cu toate arhivele ICE-FELIX-ului, cu proiecte, softuri si toate cele? mai exista? in patrimoniul cui se mai afla? se pot accesa?

lgr...@gmail.com

to RomanianHomeComputer
Candva, nu mai stiu exact anul, dar abia aparuse grupul yahoo; am luat legatura cu cei de la ICE Felix (inca mai existau) pentru a vedea daca mai au pcb-uri facute sau daca mai pot face (hc91-2000 sau cobra); mi-au raspuns ca nu au nimic in stoc si puteau executa doar pcb-uri de cobra; bineinteles pretul a fost descurajant, includea costul matritelor si minim 5 pcb-uri daca imi aduc bine aminte; am presupus ca nu mai aveau nici un fel de documentatie, matrite, etc ori nu erau interesati de asa ceva, desi raspunsul la e-mail-ul meu a fost destul de bine detaliat...

Aleodor-Daniel Ioan

to romanianho...@googlegroups.com
Da. Si eu am incarcat sa iau legatura cu ei, cautam o schema de IF1. Mi-au raspuns exact in acelasi fel.

Sigur mai au PCB-urile sau le mai are inginerul proiectant... daca mai traieste.

La ICE Felix raspundea cineva de la relatii cu clentii, care nu voia sa-si bata capul. Asa e si la firme moderne mai serioase.

Nicolae Muntean

to RomanianHomeComputer
ACUM SUNT GERBERE DE HC2000
ff8b6b3f-9876-4d91-9459-6087391ec4b5.jfif