dezvoltare ZX Spectrum în Visual Studio 2022

Adi Gostin

Feb 26, 2024, 1:09:10 PMFeb 26
to RomanianHomeComputer
Salutare!

Am lucrat în ultimul timp la o extensie de Visual Studio 2022 (nu Visual Studio Code) care permite dezvoltarea pt. ZX Spectrum.

Îmi plăcea să lucrez în Visual Studio și când m-am apucat de proiectul ăsta estimam eu că pun la un loc 10-20 de clase de COM și fac un mediu de dezvoltare, cu debugger cu tot, în Visual Studio. Azi, adică MULTE clase de COM și 10000+ linii de cod mai târziu, m-am gândit să cer ajutor. Încep cu un mesaj pe grupul ăsta:

E cineva interesat de lucrat la așa ceva și vrea să contribuie?

Codul sursă și un screenshot se găsesc aici: https://github.com/adigostin/felix

Are 3 componente mari și late, separate aproape complet între ele: 1. Project System (ce vezi în Solution Explorer), 2. Debug Engine (debbuger, breakpoint-uri, stepping etc.) și 3. Simulator de ZX Spectrum 48K.

Lucruri de făcut sunt practic infinite. Partea de Debug Engine este - zic eu - destul de bine pusă la punct. La partea de Project System mai sunt multe de făcut. La simulator mai sunt multe corner case-uri care nu-s simulate corect (unele jocuri rulează, altele nu.) Limbajul folosit e C++ și aș vrea să rămână așa. Pentru Debug Engine și Project System trebuie cunoștințe de programare în Windows și COM. Simulatorul e C++ nativ.

Nu știu de vreun alt proiect asemănător - dezvoltare integrată în VS Pro. Ceva apropiat ar fi SpectNet IDE, insă îi lipsește piesa de rezistență care e engine-ul de debug care să funcționeze cu UI-ul de debug din VS.

Deci: e cineva interesat?

Numai bine,
Adi G.

George Chirtoacă

Feb 26, 2024, 1:22:32 PMFeb 26
to romanianho...@googlegroups.com
Salut! E interesant proiectul!
Chiar azi citeam de o varianta oarecum similara folosind VSCode și alte unelte integrate. Dar pentru Visual Studio nu am auzit.

Iti urez spor. Eu nu prea găsesc timp/chef nici pentru proiectele mele în perioada asta.

Reproduc textul relevant mai jos:

I configured Visual Studio Code with DeZog, Z80 macro Assembler and sjasmplus and verified I can debug code using the DeZog Simulator, and CSpect and ZEsarUX all fine.

Feb 26, 2024, 2:04:51 PMFeb 26
to RomanianHomeComputer
Versiuni cu VS Code sunt destule, versiuni stand-alone și mai multe. Mie personal mi-e greu să mă uit înspre VS Code după niște ani de lucrat în VS Pro.

Mircea Teletin

Feb 27, 2024, 8:32:43 AMFeb 27
to romanianho...@googlegroups.com
Promit sa trag un ochi cand am timp si vedem dupa aia daca porneste cheful de care zicea George mai sus sau nu :D

Mircea