HC Commander 1.0

George Chirtoacă

to RomanianHomeComputer
Salut!
Am finalizat programul HC Commander 1.0. Este un fel de Norton Commander pentru calculatoarele HC cu floppy disc. Functionalitatile noi sunt:
- accesare ambele unitati floppy, A: si B:
- copiere, redenumire, stergere, modificare atribute pentru fisiere
- formatare si copiere eficienta dischete.

Codul sursa in assembler, binarul si documentatia sunt aici: https://github.com/0sAND1s/HCCmd .

Sarbatori fericite!

HCCmd.png

Mihai Borza

to RomanianHomeComputer
Multumiri si de apreciat efortul tau. Arata foarte interesant.

                     Un Paste Fericit tuturor.

George Chirtoacă

to RomanianHomeComputer
Am actualizat HC Commander: viteza de copiere fisiere si copiere discuri e mult mai buna acum, deoarece se face buffering, in loc sa se transfere cate un sector pe rand, se transfera in bucati de max. 15 KB.

Nicolae Muntean

to RomanianHomeComputer
SALUT
Dle George puteti genera bios de cp/m pentru hardware specific?
inca nu ma pricep la asta eventual va spun in cateva cuvinte:
interfata cobra
unitate 3,5
64k ram
poate fi cu video la 4000 sau la c000

Va multumesc,
Nicolae Muntean 0722355536

George Chirtoacă

to romanianho...@googlegroups.com
Salut, nu am mai generat BIOS pentru CP/M, nu stiu daca m-as descurca.
Cred ca se poate decompila bios-ul existent de cp/m Cobra pentru adaptare la alt hardware.
Pentru ce hardware doriti bios-ul?

to romanianho...@googlegroups.com
Salut
Pentru COBRA 2 - WWW.COBRASOV.ORG, diferenta este ca pagineaza doar cate 32k,
nu are 80 de caractere iar bootul de cobra 64 are problema ca biosul este construit pt discuri de 8"
Cu Boot de cobra 64k modificat pentru a seta ok porturile ajunge sa acceseze discul si ramane acolo,
cred ca trebuie inlocuita definitia unitatii de discde la 8" la 3.5
Cu o interfata de Cobra  atasata  acestuia functioneaza DEVIL foarte ok
Dint tot ce am citit nu am gasit nimic legat de paginarea ramului, si chiar daca
as compila un bios pentru acasta ar mai fi problema scrierii pe disk.
Am sa mai studiez problema si poate reusesc

Multumesc de raspuns

George Chirtoacă

to RomanianHomeComputer
Salut!
Am adaugat la HC Commander functionalitate de copiere sistem de fisiere BASIC prin cablu serial, intre HC si PC.
Daca dischetele de HC format CP/M se pot accesa pe PC cu o unitate floppy pe USB, cele format HC BASIC nu puteau fi accesate la fel.
Acum insa e posibil sa se acceseze dischetele HC BASIC cu un PC fara unitate floppy, prin cablu serial. Se pot transfera dischetele HC la PC si PC la HC.
Pentru asta am adaugat la programul HCDisk comanda 'copyfs', care copiaza in discul curent ce trimite HC Commander sau invers, din discul curent catre HC Commander.
Comanda noua functioneaza si cu 2 discuri, nu doar prin port serial, fiind mai eficienta decat copierea intregului disc cu comanda 'copydisk', dar nu copiaza pistele de boot.
Copierea e eficienta: daca un disc e pe jumatate alocat, se transfera doar jumatate de disc, nu tot discul. Transferul unui disc plin dureaza aproximativ 6 minute.
Viteza pe seriala e 19200 BAUD. Am folosit rutinele de seriala pentru HC dezvoltate de Mihai Gaitos, de aici: http://hawk.ro/stories/hc/hc_serial_ro.html . Multumesc lui Mihai pentru contributie!
Cele 2 programe se pot gasi cu surse si binare aici:

George Chirtoacă

to RomanianHomeComputer
Salut,
Am adaugat la programul HC Commander functionalitatea de copiere fisiere de pe o discheta pe alta folosind o singura unitate floppy, pentru cei cu o singura unitate floppy la HC, in loc de 2, adica majoritatea cred. Cred ca programul DIP de la ICE Felix facea ceva similar. Fisierul sursa se citeste in RAM, cat incape, apoi se asteapta schimbarea discului si se scrie din RAM pe discul destinatie, si tot asa pana se termina fisierul.
Am mai redus mult timpii de acces la floppy, acum programul e mai rapid la scriere/citire disc.
Urmeaza sa implementez si copiere de fisiere prin port serial, de la/catre PC. Ar fi la viteza 19200 baud, mai rapid decat cu comenzile din BASIC.
https://github.com/0sAND1s/HCCmd

George Chirtoacă

to RomanianHomeComputer
Salut,
Am facut multe modificari la programul HC Commander:
1. Adaugat copiere fisiere intre port serial si disc, la 19200 BAUD, deci mult mai rapid decat cu comenzile din BASIC  care suporta maxim 4800/9600 BAUD.
2. Adaugat copiere disc cu un singur drive floppy, prin alternarea discurilor sursa/destinatie.
3. Am schimbat tema in dark mode, cu contrast sporit, pentru a se vedea mai bine si pe monitoare alb/negru. Am adaugat border sus/jos.
4. Am pus setul de taste QAOPM echivalent cursorului, pentru HC-uri cu tastaturi fara taste dedicate de cursor.
5. Am gasit o metoda de a folosi aprox 30KB RAM liber, pentru a face buffering mai mare, pentru a minimiza numarul de schimburi de dischete sursa/destinatie la copiere.

Sper sa fie util, ca a fost mult de munca.
Multumesc pentru feedback dl Aleodor Ioan Daniel.

Adrian-Iulian Mitrofan-Bitca

to romanianho...@googlegroups.com
Mulțumim pentru munca depusă.
Sunt convins că va fi util.

--
Mitrofan-Bitca Adrian-Iulian

God is in each one of us. So that's why we have the power to create.

George Chirtoacă

to RomanianHomeComputer
Salut,
Am adaugat 2 imbunatatiri la programul HC Commander:
1. Acum se pot copia fisiere marcate ca read-only.
2. Copierea fisierelor cu configuratie single disk drive nu mai necesita prima operatie de schimbare dischete sursa/destinatie. Deci pentru fisiere de max 30KB, copierea se face cu o singura operatie de schimb dischete, in loc de 2.

Ovidiu George PANTEA (Ovi PANTEA)

to RomanianHomeComputer
Salut,

Felicitări pentru muncă!
Eventual poți pune 2, 3 screenshoturi pe github să fie mai atractiv.

Spor în continuare!
Ovidiu