Agon Light

Cosmin Halmagi

to romanianho...@googlegroups.com
Mi-am luat de curand acest calculator 8 bit cu procesor compatibil z80 (versiunea Agon Light 2 de la Olimex).
Ruleaza BBC Basic si CP/M, are output VGA, tastatura pe USB, card microSD.

Dezavantajul e ca I/O e putin cu latenta (se simte mai ales in jocuri la taste), dar pentru a rula CP/M in hardware mi se pare foarte tare.
M-am gandit ca poate ar prezenta interes pentru grup, eu o sa incerc sa scriu ceva software pentru el.

Cateva poze:
IMG_20230908_201147262.jpg
IMG_20230908_200839991.jpg

Mircea Teletin

to romanianho...@googlegroups.com
Ma uit si eu la Agon Light 2 de ceva vreme...
Sunt curios cum e gestionat video-ul... are un ESP32 pe el, prespun ca ala se ocupa de VGA cu nu FabGL library ceva pe el, intrebarea e daca ai un soi de "API" prin care accesezi pixelii/ecranul sau daca poti face smecherii direct in RAM precum pe un HC/Spectrum... n-am prea gasit nimic edificator prin documentatie, trebuie sapat mai adanc.
Nu prea ma intereseaza BASIC-ul, mai mult CP/M-ul m-ar interesa.

--
Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la grupul „RomanianHomeComputer” din Grupuri Google.
Pentru a vă dezabona de la acest grup și pentru a nu mai primi e-mailuri de la acesta, trimiteți un e-mail la adresa romanianhomecomp...@googlegroups.com.

Cosmin Halmagi

to RomanianHomeComputer
ESP32 se ocupa de video, audio, tastatura si SD card. Intr-adevar are un firmware bazat pe FabGL. Comunicarea intre eZ80 si ESP32 se face pe seriala (UART0) la 1152000 baud.
Nu poti modifica direct memoria video, poti sa trimit un bitmap/sprite pe seriala, si apoi sa-l plasezi pe ecran, sau poti trimite comenzi gen "plot" "line" "circle" "triangle".
Nu stiu daca comenzile de grafica merg si in modul CP/M, s-ar putea ca in modul CP/M seriala sa functioneze ca un terminal text gen VT100, nu stiu sigur.

Oricum teoretic si firmware-ul ESP32 e open source si se poate modifica.

Cosmin Halmagi

to romanianho...@googlegroups.com
Mica completare, in modul CP/M funcționează că terminal gen VT100 extins dar funcțiile grafice sunt disponibile prin coduri escape custom, nu trebuie chemat un API anume. Mi se pare o soluție decentă.

IMG_20230908_201147262.jpg
IMG_20230908_200839991.jpg

Mircea Teletin

to romanianho...@googlegroups.com
Destul de smecher atunci! Fain ca au folosit un eZ80 (am si eu vreo 2 pe acasa dar n-am apucat sa fac nimic inca cu ele). Parca parca m-ai convins sa comand si eu unul :-)