Reparatie HC91 cu IF1 + unitate floppy

Radu Paraschivescu

to RomanianHomeComputer
Salutari tuturor,

Relativ recent am (re)descoperit, in niste cutii de carton prafuite, intr-un dulap in care nu s-a mai uitat nimeni de cel putin 10 ani, batranul HC91, calculatorul copilariei mele, cu tot cu unitatea de floppy de 5.25".

Impreuna cu calculatorul am gasit si colectia de dischete, care in mod miraculos inca functionau - toate! - si am reusit sa recuperez integral datele de pe ele cu ajutorul lui Mihai Gaitos si al utilitarului HC Disk al lui George Chirtoaca.

Asta era anul trecut. Acum as vrea sa ma ocup si de calculatorul propriu-zis. Dupa atata amar de vreme, bineinteles ca nu am curaj sa-l bag in priza sa vad daca mai merge. Banuiesc ca trebuie schimbate condensatoarele,  plus transformatorul, plus cateva taste "busite" inca din '95, plus... cine stie ce altceva.

Din nefericire, eu nu ma pricep suficient de bine sa ma incumetez la o asemenea operatie si caut pe cineva care sa-l repare.  Sunt constient de faptul ca probabil sa ma coste mai mult decat "face," dar cred ca pe acest grup nu e nevoie sa explic valoarea sentimentala :)

Daca va intereseaza personal acest proiect, sau cunoasteti pe cineva, va rog sa imi lasati aici un raspuns. (sau un mail pe adresa personala)

Multumesc,
Radu

Ovidiu George PANTEA (Ovi PANTEA)

to RomanianHomeComputer
Salut Radu,

Mă bucur să aud că ți-ai regăsit jucăria din tinerețe.

Cât privește repunerea în funcțiune, nu ar trebui să fie probleme mari. HC91 au fost făcute cu multe piese occidentale deși se mai găsesc în ele rătăcite și câte un chip sovietic sau românesc din vechile stocuri.

Transformatorul are un condensator care poate trebuie schimbat și poate are siguranța este arsă. Pune-l în priză și pune urechea pe el să simți că „bâzâie”.

Apoi poți încerca cu încredere să alimentezi HC-ul și să vezi dacă „scoate” ceva pe un TV vechi. Cele moderne, dacă mai au tuner analog, sunt tare sensibile și nu e sigur că vor găsi vreun canal pe care să se sincronizeze „civilizat”.
Dacă totuși nu ai pe ce să vezi imaginea, o simplă apăsare a tastelor îți poate confirma că funcționează prin micile pocnituri auzite în difuzor.

În caz că nu dă niciun semn, pot să te ajut cu reparația. Am și taste de schimb din dezmembrări.

Mult succes,
Ovidiu
tel/Whatsapp 0740 680 548

Radu Paraschivescu

to RomanianHomeComputer

Salut Ovidiu,

Multumesc pentru raspuns!

In ordine, o sa incerc un "smoke test" cand am un weekend liber, sper sa nu pocneasca nimic 😅

Revin cu update!
Radu

Adrian-Iulian Mitrofan-Bitca

to romanianho...@googlegroups.com
Bună seara!
Acele imagini de dischete, aveți cum să le împărtășiți și nouă?
Poate mai găsim ceva softuri românești uitate printre ele...
Mulțumesc!

--
Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la grupul „RomanianHomeComputer” din Grupuri Google.
Pentru a vă dezabona de la acest grup și pentru a nu mai primi e-mailuri de la acesta, trimiteți un e-mail la adresa romanianhomecomp...@googlegroups.com.

--
Mitrofan-Bitca Adrian-Iulian

God is in each one of us. So that's why we have the power to create.

Radu Paraschivescu

to romanianho...@googlegroups.com
Buna seara,

Scuze pentru raspunsul intarziat, abia acum am avut timp sa trec prin ele si sa le selectez doar pe cele fara continut compromitator 😁 (adica prostioare scrise de mine la 10-11 ani!)
Din pacate, majoritatea sunt cu jocuri straine. E un joc romanesc pe una dintre ele (Cuvintele Vrajite) si tin minte ca mai era pe undeva un soft romanesc care iti calcula "biortimul" 😄
In rest, cred ca nu gasiti nimic interesant din punctul asta de vedere, dar le atasez oricum.

Radu

Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la un subiect din grupul „RomanianHomeComputer” din Grupuri Google.
Pentru a vă dezabona de la acest grup și de la toate subiectele din acesta, trimiteți un e-mail la adresa romanianhomecomp...@googlegroups.com.
Pentru a vizualiza această discuție pe web, accesați https://groups.google.com/d/msgid/romanianhomecomputer/CABbN7_qY77474T9-cDX5x2JhcCHMugdRFskiauTHua_mU0gEyQ%40mail.gmail.com.
HCdisks.zip

Adrian-Iulian Mitrofan-Bitca