Întrebare privind o interfață de conversie semnal casetă (sine-square)

Adrian-Iulian Mitrofan-Bitca

to romanianho...@googlegroups.com
Pentru început, partea de design/concepere a schemelor electronice a mea e la nivel de amator. Dacă vreți să mă certați e OK... spuneți pe înțelesul meu ca să învăț și eu ceva.
În al doilea rând, rudimentara schemă de mai jos e rezultatul unui proces de încercări și erori pe care le-am efectuat împreună cu dezvoltatorul emulatorului pico-zxspectrum
Problema se pune în felul următor:
- avem un pico pi cu emulatorul de zx spectrum care procesează semnalul primit pe un pin(GPIO11) din următoarea interfață:
Schematic.png
- circuitul pe care l-am folosit este un βM358N (op-amp dual) care funcționează și la 3,3V (probabil în schema finală va fi unul din LM2904/LM258/LM358)
- fiindcă nu prea există casetofon (funcțional mă refer) iar casete nu mai zic (le-am dat acum 20 de ani și nu l-am mai văzut... mare greșeală), testarea am făcut-o cu wav-uri redate de pe telefon/PC și toate sunt încărcate cap-coadă atâta timp cât volumul este undeva peste 75%-80%
Până la momentul actual cu schema de mai sus am avut cele mai mari succese privind încărcarea wav-urilor (dump-uri ale câtorva casete publicate într-o vreme pe grup). De redarea din softuri de pe android/pc de genul playtzx nu mai spun pentru că acolo semnalul e mult mai curat(square) față de wav-uri(sine).

Întrebarea este: Poate fi îmbunătățită/optimizată schema de mai sus astfel încât să se poată micșora volumul din telefon/PC undeva pe la 50% și rezultatele să fie aceleași?

Mulțumesc anticipat!

--
Mitrofan-Bitca Adrian-Iulian

God is in each one of us. So that's why we have the power to create.

Adrian-Iulian Mitrofan-Bitca

to romanianho...@googlegroups.com
În cele din urmă am folosit cu succes varianta de mai jos cu un βM358N:
circuit-20221002-0237.jpg
Am încărcat casete multiple cu varianta asta și singurele rateuri pe care le-am avut au fost la casetele degradate.
Zgomotele de fond pe care le-am avut au fost în general cauzate de sursa de alimentare sau de sursa de semnal care au fost furnizate de PC în majoritatea testelor (multe interferențe).

Mar “Qxx”

to RomanianHomeComputer
Cea mai bună metodă până acum a fost cumpărarea unor dispozitive create pentru așa ceva:
https://www.facebook.com/photo?fbid=446284867200186&set=pcb.446293820532624
Producătorul se numește Piotr Bugaj.
Mult succes!