Recuperare date caseta jocuri turbo

George Chirtoacă

to RomanianHomeComputer
Salut,

Am documentat in pagina de mai jos incercarea mea recenta de a recupera jocuri de pe o caseta veche, o compilatie de jocuri creata foarte frumos, cu incarcare turbo si compresie.
E o caseta cu 20 de jocuri, cumparata prin anii 90 din Tulcea, produsa de "Turbo Load Software".
Am fost fascinat de caseta asta cand eram tanar, si in sfarsit am reusit sa inteleg recent cum erau convertite acele jocuri.
Sper sa fie util pentru cine doreste sa recupereze date de pe casete audio.

https://sites.google.com/site/georgechirtoaca/documentation/digitizing-tapes?authuser=0

Attila-Mihaly Balazs

to romanianho...@googlegroups.com
Mersi mult pentru articolul detaliat!

Attila

--
Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la grupul „RomanianHomeComputer” din Grupuri Google.
Pentru a vă dezabona de la acest grup și pentru a nu mai primi e-mailuri de la acesta, trimiteți un e-mail la adresa romanianhomecomp...@googlegroups.com.

George Chirtoacă

to RomanianHomeComputer
Salut,

Am adaugat functionalitatea de a crea jocuri modificate cu incarcare turbo la viteza 6000 baud, aici https://github.com/0sAND1s/SpectrumGameCompressor .

Pentru asta a trebuit sa adaug la utilitarul HCDisk posibilitatea de a crea fisiere TZX cu blocuri turbo. Apoi, am gasit un turbo loader in utilitarul Z802TZX, pe care l-am inclus in cateva exemple de jocuri modificate sa se incarce cu viteza turbo, care se pot descarca de aici: https://github.com/0sAND1s/SpectrumGameCompressor/tree/main/output, fisierele TZX . Jocurile se incarca sub 1 minut, cu tot cu SCREEN$, fiind si comprimate foarte eficient. Sunt utile pentru cei cu Spectrum sau compatibile, fara disc, care pot incarca doar de pe semnal audio/caseta. Pe HC se incarca fara erori. Daca apare o eroare, se semnaleaza cu un border colorat si zgomot timp de o secunda, si se poate relua incarcarea. A ramas inclusa optiunea de 'cheat', ca la formatul TAP. Mesajul de inceput e afisat acum cu un font costumizat, preluat de la variantele modificate de 'Grig', cum se vede mai jos.

Astfel am reusit sa produc jocuri modificate, similare cu jocurile modificate de 'Grig', prezentate pe pagina de mai sus, dar cu compresie mult mai eficienta si cu viteza mult mai mare de incarcare. Si metoda de conversie de la original la forma finala e publicata. Planuiesc sa adaug conversia si pentru celelalte jocuri care acum sunt produse in format TAP.
Formatul TAP ramane util pentru conversie catre disc, fiind convertibil automat catre disc HC, Spectrum +3, TRDos, etc. Acelasi fisier TAP se poate incarca si via port caseta, deci e universal, dar dureaza de 4 ori mai mult decat varianta TZX cu turbo. De aceea mi s-a parut util sa se poata crea si varianta TZX cu incarcare turbo, pentru Spectrum-uri fara disc.

ScreenShot