Buna ziua la toata lumea,

Nicolae Muntean

to RomanianHomeComputer
In urma cu mai bine de 5 ani dupa ce am terminat de ralizat cam tot ce era pe COBRASOV.COM l-am contactast pe unul din cei ce participasera la nasterea COBRA
si anume SORIN CISMAS. In  situl COBRASOV la sectiunea ISTORIE este prezentat
computerul TURBO SPECTRUM - COBRA2 unde este si o poza a singurului exemplar
ramas. Sorin a fost entuziasmat si el de propunerea mea de a reinvia COBRA2.
Dupa multa munca la un nivel profesionist s-a nascut WWW.COBRASOV.ORG, un site
unde toti iubitorii de calculatoare din anii 80 isi pot construii si acest nou renascut.
Eu personal am realizat un exemplar care functioneaza foarte bine , iar in momentul de fata astept al doilea set de placi unde am pus si un codor de pal, neavand un monitor care sa se sincronizeze pe 15 khz.

SPOR LA TREABA

Multe multumiri pentru efortul depus de SORIN.

Bogdan Marcu

to romanianho...@googlegroups.com
Felicitari! Ma bucur sa mai vad oameni capabili care mai reusesc sa isi faca timp si pentru proiecte de genul asta!

Bogdan Marcu

Sent from my iPhone

--
Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la grupul „RomanianHomeComputer” din Grupuri Google.
Pentru a vă dezabona de la acest grup și pentru a nu mai primi e-mailuri de la acesta, trimiteți un e-mail la adresa romanianhomecomp...@googlegroups.com.

George Chirtoacă

to RomanianHomeComputer
Felicitari! Imi dau seama cata munca si pasiune implica un asemenea proiect.

Marius Mihaica

to RomanianHomeComputer
Salut,

Deja am primit de la JLCPCB placile si pentru TS si am inceput sa le populez.
Am insa ceva ce nu am gasit. Nu stiu tipul de jack-uri audio folosite in design-ul PCB-ului si placa arata prea frumos ca sa fac improvizatii cu altele care au un pinout diferit.
Ma poate ajuta cineva cu informatia asta?

Seara buna,
  Marius

Nicolae Muntean

to romanianho...@googlegroups.com
Salut !
Fisierele au fost create de Sorin Cismas , el a achizitionat componentele din SUA.
Contacteaza-l la in...@cobrasov.org si poate iti da codul componentei.

[...]

Marius Mihaica

to RomanianHomeComputer
OK, merci!

Nicolae Muntean

to romanianho...@googlegroups.com

Nicolae Muntean

to romanianho...@googlegroups.com
IMG_20221108_191513.jpg

Marius Mihaica

to RomanianHomeComputer
Le-am mai vazut pe alea. Nu se potrivesc. Le gasesti si pe Aliexpress, si ep alte site-uri...
Am scotocit si pe Mouser, pe TME, pe Farnell... deja de 3 zile numai dupa nenorocirile alea sap...
O sa ii scriu lui Sorin (si daca nu te deranjeaza, o sa zic ca tu mi-ai dat ideea :-) )

Nicolae Muntean

to romanianho...@googlegroups.com
La rugamintea mea Sorin a refacut proiectul si a creat situl unde a pus mailul de contatct pentru cine doreste informatii.E posibil sa raspunda un pic mai greu el lucraza la Apple si are foarte mult de lucru. Din cate stiu eu el a achizitionat de pe JAMECO.
in cateva zile imi vin placile modificate pentru codor pal cu AD724 si placa de tastatura plus tzxduino.
Daca ai probleme cu pornirea ma poti contacta . 0722355336

Marius Mihaica

to RomanianHomeComputer
La ce-ai facut poza? Ca link-ul pe care mi l-ai dat ma trimite la o pagina unde sunt mai multe tipuri, da' nici unul nu pare a avea pinout-ul asta din poza

Nicolae Muntean

to romanianho...@googlegroups.com
Scuze de calitate dar la Mac cu Win nu am găsit sa fac PrintScreen
IMG_20221108_192154.jpg
IMG_20221108_192220.jpg

Marius Mihaica

to RomanianHomeComputer
OK

Marius Mihaica

to RomanianHomeComputer
Da; pe layout-ul asta vad ca sunt jack-uri "uzuale" (p'astea le gasesti peste tot). Pentru video complex vad ca are iesire pe RCA. Pe mine partea asta nu ma intereseaza prea mult; pe partea de iesire spre TV folosesc (la fel si la Spectrum-uri si la QL) RGBtoHDMI adapter, asa ca D-Sub-ul ala e perfect.
Mai interesant este ca apare si layout-ul de tastatura. Vad ca e diferit de CoBra. Mai am niste placi de tastatura de la el si speram sa pot folosi una din ele.

Marius Mihaica

to RomanianHomeComputer
BTW, si su tot pe Mac lucrez, iar Windoze-ele  il rulez in VMWare.
PrintScreen-urile, direct din OS, cand/daca am nevoie le fac cu Snapshot-ul din OSX
Screen Shot 2022-11-08 at 07.41.17 PM.png

Nicolae Muntean

to romanianho...@googlegroups.com
Omul are pcb-ul de pe site, cel din poza este modificat de mine si cand va fi gata verificat il pun aici.
Proiectul este free asa ca puteti modifica pcb-ul avand sursa pe site.

Marius Mihaica

to RomanianHomeComputer

Salut!

Din pct. meu de vedere problema tipului jack-urilor audio de pe gerberele publicate deja (inițial) pe cobrasov.org este, destul de probabil, închisă.
Am instalat DipTrace-ul și m-am uitat în PCB Layout, Component Editor și Pattern Editor.
Pt. versiunea de gerbere pusă acum pe site, în PCB Layout se poate vedea ca jack-urile audio sunt într-o librărie pentru Turbo Spectrum și acolo la pattern-ul lor nu este asociat vre-un producător, cod, etc.
În Component Editor și Pattern Editor, în librăriile standard, jack-uri audio cu layout-ul acesta al pinilor nu există (asta nu înseamnă că o astfel de componenta nu există pe la vre-un producător, ci doar că nu este publicată în librăriile curente).
Bottom line, lucrul bun este că până la urmă, așa cum sunt folosite, e nevoie doar de 2 contacte (ring - la masă și tip - semnal) deci se pot găsi niște jack-uri lunguiețe de la CUI sau Switchcraft (la o prima vedere, cele mai bune par a fi unele din cele pentru montare SMD la care trebuie îndoite pad-urile ca sa intre în găurile PCB-ului).
Deci, dacă vreți sa lucrați versiunea asta de PCB și ca și mine, vreți ca totul nu numai sa funcționeze dar să și arate perfect, e bine să aveți în minte această mică problemă. Altfel, mai bine așteptați noile fișiere sau refaceți-le pe acestea (înainte de a le da în lucru, cum am făcut eu :-( )

Btw, pentru cine este interesat de DipTrace: în mod uzual, eu lucrez cu KiCAD-ul; DipTrace-ul mi s-a părut intuitiv și cu o curba de învățare foarte rapida (nu ia deloc mult ca cineva sa se miște relativ ușor și sa utilizeze funcțiile de baza).
Șmecheria este ca varianta freeware este limitată la PCB-uri cu 2 layere și 300 de pini (suficient, după mine, pentru utilizatori de tip hobby)

Marius

sekto...@gmail.com

to romanianho...@googlegroups.com

SVP

to RomanianHomeComputer
Buna ziua.

Marius Mihaica

to RomanianHomeComputer
Intr-adevar, cred ca acestea sunt!
N-am masurat totate cotele in patternul din DipTrace, dar pe cele pe care le-am masurat (dimensiuni exterioare, distante intre pini (pe lungime) ), valorile sunt OK.
Excelenta informatie!
Merci.

Marius

Sorin Cismas

to RomanianHomeComputer
Buna,
Sunt Sorin Cismas.  Ma bucur ca exista interes pentru aceasta varianta de CoBra.  Incerc sa raspund la intrebarile care le-am vazut.
DipTrace are o multime de componente, dar a fost greu sa gasesc de ce aveam nevoie.  De aceea am creat librariile pentru componentele care le-am folosit. Acestea sunt pe site (https://cobrasov.org/download/), Components si Patterns.
Am 50 de cablaje din care am folosit 3, deci mi-au ramas 47.  Dau 45 din ele cu placere pentru cine are nevoie.  Problema este transportul dar se poate rezolva.  Componente am cumparat in special de la Jameco.  Audio Jack am luat de la Digi-Key (https://www.digikey.com/en/products/detail/adam-tech/ASJ-200-B-HT/9831600).  Circuitele digitale sunt vechi, manufacturate in anii 80, si din pacate unele nu functioneaza cum trebuie.  Din fericire, am o plaga Augat pe care le-am incercat inainte sa le lipesc.  Am gasit doua 74LS04, un 74LS193 si 8 memorii 64Kx1 defecte.  Primele doua placi au functionat din prima.  Pe a treia a trebuit sa schimb o memorie care nu a mai functionat dupa ce am lipit-o.

Bogdan Marcu

to romanianho...@googlegroups.com
Sunt si eu interesat de placi daca aveti.

Sent from my iPhone

On 12 Nov 2022, at 22:44, Sorin Cismas <sci...@gmail.com> wrote:

Buna,

Nicolae Muntean

to romanianho...@googlegroups.com
In cateva zile vor sosi placile si componentele, inainte de a venii  mos craciun.

Fecioru Ovidiu

to romanianho...@googlegroups.com
Ma intereseaza și pe mine placa/ plăcile pentru varianta de COBRA propusa .
Cât costă?

Marius Mihaica

to RomanianHomeComputer
Salut, Nicule,
(scuze pentru familiarism; sper ca nu te deranjeaza!)

Poti sa imi dai si mie gerberele pentru tastatura asta?
IMG_20221108_192220.jpeg
Eu, sunt destul de aproape de finalizare, insa singura tastatura este cea pe care o am de la CoBra iar aia are dimensiunile diferite (este mai mare).
Mi-ar placea sa am una care sa se suprapuna cu placa de TS.

Btw, dupa ce am luat legatura cu Sorin si mi-a dat codurile de la jack-uri, problema s-a rezolvat - le-am comandat de pe Digi-Key.

Merci!

Toate cele bune,
  Marius

Nicolae Muntean

to romanianho...@googlegroups.com
Salut,
Am atasat proiectul tastaturii deoarece trebuie sa asezi butoanele de la space, enter, caps
functie de ce capace ai, eu inca le astept si cred ca la enter este gresit adica cel de sus trebuieste rotit
(am pus capac pe doua butoane(....
Mai are un tzx duino daca ai nevoie iti dau si proiectul Arduino, trebuie doar ca pe
placa de baza sa unesti pin 20 de la mufa de tastatura cu TI - INTRARE AUDIO.
In cazul in care nu ai DIPTRACE imi spui cum sa asez tastele si iti trimit gerber

TASTATURA V19.rar
WhatsApp Image 2022-11-18 at 14.49.01.jpeg

Nicolae Muntean

to romanianho...@googlegroups.com
TASTATURA.PNG
TASTATURA PCB JOS.png
TASTATURA PCB TOT.png

Nicolae Muntean

to romanianho...@googlegroups.com
3D TASTATURA + TZX DUINO.png
3D TURBO SPECTRUM.png
CASDUINO 1.15.1 TS.rar

Marius Mihaica

to RomanianHomeComputer
Salut,

Merci!
No problem, ma uit si le rezolv; am si DipTrace si KiCad.
Da, trimite-mi si proiectul de Arduino.

Marius

Nicolae Muntean

to romanianho...@googlegroups.com
WhatsApp Image 2022-11-18 at 14.58.40 (1).jpeg
WhatsApp Image 2022-11-18 at 14.58.40.jpeg
WhatsApp Image 2022-11-18 at 14.58.40 (2).jpeg
WhatsApp Image 2022-11-18 at 14.58.40 (3).jpeg

Nicolae Muntean

to romanianho...@googlegroups.com
Cu placere

Marius Mihaica

to RomanianHomeComputer
Am mai modificat-o dupa cum vreau eu tastele si am dat-o in lucru la JLCPCB.
Screen Shot 2022-11-18 at 10.17.31 PM.png
Merci pentru ajutor!

Marius

Adrian-Iulian Mitrofan-Bitca

to romanianho...@googlegroups.com
Bună seara!
Avem vreun update privind acele PCB-uri? M-am înscris și eu la 4 bucăți la domnul Sorin Cismas, 2 pentru mine și altele 2 pentru un amic care tocmai m-a întrebat dacă știu ceva de ele. Întreb și eu regulamentar la rândul meu.
Mulțumesc anticipat!

Nicolae Muntean

to romanianho...@googlegroups.com
Buna seara,

Asteptam componentele ...  De unde sunteti?
 ma puteti contacta la 0722355536

Nicolae Muntean

to romanianho...@googlegroups.com
Buna seara

Va anunt cu mare bucurie ca astazi am primit majoritatea componentelor
pentru realizarea calculatorului TURBO SPECTRUM, am deja PCB . Mai sunt cateva
componente de primit, in mare parte conenctica, si voi fi gata sa le trimit
catre cei ce si-au exprimat dorinta pe COBRASOV.ORG. Epromurile vor fi programate.

În lun., 17 oct. 2022 la 08:07, Nicolae Muntean <djn...@gmail.com> a scris:

WhatsApp Image 2022-12-19 at 18.25.02.jpeg

Nicolae Muntean

to romanianho...@googlegroups.com
BUNA SEARA SI UN CALDUROS LA MULTI ANI LA TOATA LUMEA.

Dupa cum am promis am realizat o placa cu CASDUINO SI TASTATURA USB
Placa are dimensiunea Turbo Spectrum si se monteaza peste acesta cu inaltatoare.
Despre casduino nu am multe atentionari decat sa fiti atenti ca unii producatori de oled
au pin 1 din stanga la GND unii la VCC ASA CA FITI FOARTE ATENTI LA ACEST ASPECT!!!!
Functioneaza fara problele fiind nesesar un strap la turbo spectrum pentru a duce semnalul audio la TI.
Am avut neplacerea sa constat ca unele NANO V3.0 nu au vazut cardul SD, l-am inlocuit si a fost ok,
de aceea va sugerez sa testati mai intai asesta pe un BREADBOARD de test.

Despre tastatura usb :
1 - funcționează cu MT 8808 DAR SI CU MT 8816 ATAT DIP CAT SI PLCC fiind necesar modificarea
     selecției de IC din config.h
2- am constatat ca unele tastaturi usb nu funcționează , eu am testat una cherry care este ok
3- funcționează si cu COBRA avand 48 taste doar ca esc este mutat pe tasta home
  Pentru cei ce aveti v3.16,3.17 de pe COBRASOV.COM si aveti romul SYSTEM  care are  implementat CPM
 pentru acces se tastează :
 F10 PENTRU SISTEM FLOPPY A
 F 9  PENTRU SISTEM FLOPPY B
 F 8 PENTRU SISTEM FLOPPY C
 F 7 PENTRU SISTEM FLOPPY D
4 Are implementate tastele de ștergere si săgețile
proiectul PCB este realizat cu DIPTRACE.
ÎN PARTEA STANGA AM REALIZAT 4 GĂURI PENTRU CEI CE AU gbs 8200
 Softul pentru aceasta este liber pe situl
eu am modificat doar fisierul target
tastatura usb.rar

Nicolae Muntean

to RomanianHomeComputer
Salut!
Astazi au sosit si ultimele componente pentru kitul TURBO SPECTRUM.
Va rog sa ma contactati pentru a lamurii procedura de expediere pentru cei care ati
cerut kitul pe www.cobrasov.org
Tel 0722355536

Rosu Marcell

to RomanianHomeComputer

M-am alaturat si eu celor care "sufera de microbul" COBRA.

Cu deosebita placere,

Marcell

PS.

am dat peste un link din .... 2017 ultima postare , pare interesant - stiti ceva mai multe despre el - cobra 3000 ?

Aurel Ionescu

to RomanianHomeComputer
Buna seara si multe salutari

ma numesc Aurel din Constanta , si ma alatur si eu domnului Marcell si a celor de aici
am prins curaj sa ma prezint si eu , de mult urmaream acest minunat forum
ca sa nu va rapesc prea mult timp cu prezentarile , va rog sa cititi aici , unde postez de ceva vreme despre Cobra :
nu aveti nevoie de cont pentru a citi , este la liber ( din cate stiam eu )
pe scurt postez aici doar ultimile chestii prezentate pe larg acolo ( de atunci am mai avansat cu anumite treburi ,
dar nu am mai reusit sa le pun cap la cap si sa le prezint , le voi pune in curand doar aici , nu si acolo )
- placa cu toate modificarile pe care le-am facut pana acum pe bucatele : extensie 80K RAM pentru CP/M , cip de sunet AY3-8910
sau Yamaha YM2149F ( asta merge mai bine , nu mai blocheaza incarcarea CP/M ca AY-ul ) , EPROM 27512 cu 4 interpretoare BASIC ,
NMI si adresare memorie EPROM ( cele 4 basic-uri ) cu un numarator ( asta nu a mers multumitor , am revenit momentan la adresarea din 8255 )
- aici este o galerie cu poze din timpul lucrarilor mele la acest proiect : https://postimg.cc/gallery/7TLjy5f
- iar aici este ultimul filmulet cu un joc pe Cobra , care are si sunet de 128K : https://www.youtube.com/watch?v=Am8DEmQjfEw
sunt mai multe pe elforum
pentru amanunte , cine vrea , este rugat sa ma contacteze , aici , pe elforum , sau la tel 0745452496 sau 0783075578
nu am suficiente cuvinte de multumire prietenului meu Bogdan , pe care unii de aici il cunoasteti deja , pentru ajutorul lui , in acest domeniu
mult respect celor ca dumneavostra , care au tinut steagul sus in acest domeniu , chiar daca au trecut atatia ani de cand s-au inventat si s-au
folosit aceste calculatoare ( spre rusinea mea , am renuntat de mult sa fiu alaturi de dvs , doar de vreun 1 de zile mi s-a redeschis cheful de a
ma juca din nou cu asa ceva )
ce sa mai zic ? nu mai zic nimic , va rog doar sa cititi : Nebunia numita Cobra

multe salutari inca o data si toate cele bune

George Chirtoacă

to romanianho...@googlegroups.com
Felicitări pentru proiect!
Eu vreau sa va întreb de o eroare a programului HCDisk pe care am văzut-o în poze. Cu ce fel de dischete apare? Poate o rezolv.

to romanianho...@googlegroups.com
Mii de multumiri pentru programul dvs
unul din motivele pentru care am postat si eu aici , este ca sa vorbesc mai direct cu dvs , sa ma ajuta-ti cu hcdisk-ul
din aduceri aminte , pentru ca s-a intamplat cam acum vreo 2 luni , o sa incerc sa va dau ceva amanunte
o sa mai incerc , posibil maine , la servici ( in limita timpului disponibil ) , niste teste , ca sa fie mai clar , daca nu voi reveni cat mai repede cu amanuntele
deci , treaba am facut-o la servici pe un PC cu floppy pe placa de baza , prima conditie , cea mai importanta
windows 7 , ultima versiune de hcdisk , doar ce aparuse de la dvs o versiune noua ( eroare din pozele mele apare si cu o versiune mai veche de hcdisk ,
nu doar cu ultima )
pana la acea eroare , mai lucrasem un pic cu hcdisk-ul , si remarcasem ca nu citeste corect structura fisierelor de dischete Cobra format CP/M
acestea fiind copii dupa cele de la Cobrasov , sau chiar facute direct de mine pe Cobra ( adica formatate , generat sistem , copiat fisiere , testate )
hcdisk-ul citea discheta , sau chiar imaginile , facute de Cobrasov , sau de mine , chiar cu hcdisk-ul , dar numele fisierul nu aparea
parca erau doar semne de intrebare , sau aparea pe ici pe colo cate un nume cu jocurile de pe discheta
repet , din ce imi aduc aminte , parca daca faceam cu hcdisk-ul imagine la o discheta , si copiam acea imagine pe o alta discheta , acea discheta mrgea pe Cobra
erorile din poze apar , parca , la dischetele de Devil , basic-ul Cobrei cu discul
nu le citea deloc, acestea fiin perfect functionale pe Cobra , unde au fost facute de mine
maine o sa incerc sa refac testele respective , apoi sa va dau imaginile cu care m-am jucat
pentru dischete , in general , am folosit imagini de la Cobrasov , din care am facut dischete cu utilitarele de la Cobrasov ( inca o data mii de multumiri
pentru munca titanica dusa si aratata acolo )  sau facute dupa dischetele mele , direct pe Cobra
ca programe de facut imagini am folosit teledisk-ul , si am mai gasit unul care se descurca la facut la imagini de dischete , care se cheama IMD
din pacate , este tot de DOS , si face imagini doar pentru el
cel putin cele de teledisk se pot tranforma in img cu utilitarele de la Cobrasov
voi reveni cu alte informatii cat pot de repede , cand voi reface testele
ca intrebare pentru dvs ( si pentru toti ceilalti care ma pot ajuta )
problema este : am de copiat vreo 40-50 de dischete de 5 inchi , posibil toate 720Kb , majoritatea de CP/M , cateva de Devil ( apar in pozele de pe elforum )
am unitate functionala , atat pe PC , cat si pe Cobra ( din jumperii unitatii am pacalit-o sa mearga si pe Cobra )
am copiat primele 10 dischete cu jocuri pe Cobra , de pe unitate mare pe unitate mica , joc cu joc , cu NC-ul ( adica cu 2 unitati conectate simultan pe Cobra )
ideea e ca vreau sa fac imagini pe PC a acelor dischete , ca sa am acele imagini ( pe care o sa le pun si aici , bineinteles )
si nu reusesc sa fac aceste imagini pe PC , nu vrea nici teledisk-ul nici IMD-ul
am incercat sa pacalesc pc-ul i-am zis ca am discheta de 3 inchi 720kb , sau de 5 inchi 1.2Mb , dar degeaba
am setat unitatea ca la Cobra , sa mearga cu 300 RPM , dar degeaba
va rog ceva idei , ca sa reusesc sa fac imagini , nu sa copiez acele dischete joc cu joc
oricum , cand ajung sa alea de devil , am incurcat-o oricum
nu stie sa mearga cu 2 unitati , va trebui sa m ajog cu semnale de READY de la unitati , sa mearga pe rand , cea care citeste de 5 inchi , apoi cea care scrie de 3 inchi
dar mai am pana acolo , voi vedea atunci ce fac
pot sa fac copii dupa alea de 3 inchi , alea facute joc cu joc dupa cele de 5 , dar ... nu e acelasi lucru
a , pana si aici apare o problema , care apare si la dischetele CP/M cu jocuri de la Cobrasov
daca discheta are pe ea sistem generat , telediskul face imagine , daca faci discheta dupa acea imagine , merge perfect , inclusiv se incarca sistemul , dar...
acea imaginea nu se poate incarca in utilitarele lui Cobrasov , pentru a putea modifica jocurile din acea imagine
daca discheta NU are sistem generat pe ea , atunci se poate incarca in utilitarele Cobrasov
din acest motiv ( cred eu ) , imaginile cu jocuri CP/M de la Cobrasov nu sunt bootabile
daca generezi sistem pe ele , devin bootabile , asa am facut eu , numai ca ai nevoie de modificarea de 80 de caractere mai departe ( pe care eu inca nu am facut-o )
deci , problema pe scurt este cum fac imagine 720 kb pe pc , ca apoi sa ard acea imagine pe discheta de 3 inchi
am scris cam multe aici , sigur am ratat amanunte , posibil importante , dar sper sa tinem legatura in continuare

Nicolae Muntean

to romanianho...@googlegroups.com
Pentru a crea dischete Dl Sava Cristian a creat o imagine Linux cu care puteți crea pt Cobra orice discheta este ultima opțiune din SOFTWARE adică LINIX CD.
Eu am proiectul pentru 3.16, 3.17 numai că este în Linux GSCHEM,
daca cineva are și vrea să partajeze cu noi o schemă completa Cobra in format DIPTRACE, vreau sa realizez o Cobra cmos pe o singura placa, eventual cu mai multe opțiuni gen tastatura USB și altele.
Va multumesc.

George Chirtoacă

to RomanianHomeComputer
Salut,

Am adaugat un workaround la programul HCDisk pentru a putea deschide imaginile CP/M Cobra, in imagini TD0.
Problema era geometria de disc non-standard, pentru protectie la copiere, cu un sector/pista pentru primele 2 piste de pe fiecare fata. Mai era o problema cu ID-ul de sector pe aceleasi piste, care era 32.
Pentru imaginile cu mai mult de 80 de piste, care nu sunt recunoscute de HCDisk din cauza pistelor in plus, se poate forta formatul CPM 3,25" cu comanda "open games22.td0 -t 4" de exemplu.

Aurel Ionescu

to RomanianHomeComputer
Salutari
nu am reusit sa fac nimic astazi la servici , maine sper sa rezolv problema
la fix vine noua dvs versiune , sa ma joc maine cu ea
mii de multumiri inca o data pentru program
a-ti incercat si ceva dischete de Devil ? ca acolo apareau erorile alea din pozele mele , din ce imi aduc eu aminte
maine verific si treaba asta

George Chirtoacă

to RomanianHomeComputer
Salut,
Am rezolvat problema cu intercalarea sectoarelor hardware pentru formatul CoBra Devil. Formatarea sau copierea cu formatare a unui disc va crea sectoarele in ordinea corespunzatoare, pentru dischete fizice sau imagini DSK, care pot memora acest detaliu. Nu am cum sa testez pe o CoBra, dar din testele cu samdisk.exe arata OK.
Imaginile cu format Devil mergeau si pana acum la citire cu HCDisk, eu nu am vazut probleme cu imaginile de pe cobrasov.com. Dar la scriere, daca erau probleme din cauza intercalarii sectoarelor, acum ar trebui sa fie OK.
Pentru copiere imagine de disc pe o discheta se foloseste comanda "copydisk A:" sau "copydisk A: -f" pentru formatare in timpul copierii.

Binarul nou e tot acolo: https://github.com/0sAND1s/HCDisk/raw/master/Release/HCDisk2.exe .

Adrian-Iulian Mitrofan-Bitca

to romanianho...@googlegroups.com
Ziua bună!
Am și eu o rugăminte legată de crearea imaginilor de dischete:
Se poate introduce o secțiune ca în momentul în care întâlnește o eroare de citire a unei porțiuni defecte, să întrebe dacă se dorește a fi înlocuită cu null sau un model de genul 'HCDISK2'? Adică un model care să poată fi recunoscut de utilitar la momentul extragerii datelor din imagine.
Printre dischetele recuperate de pe ici pe colo, se mai găsesc și cu probleme... măcar să recuperăm ce se poate recupera.
Altfel, pot face un backup cu teledisk pe altă dischetă dar dacă fac imagine cu HCDisk2 la acea dischetă, iese într-o eroare de genul file not found.
Mulțumesc!

--
Mitrofan-Bitca Adrian-Iulian

God is in each one of us. So that's why we have the power to create.

George Chirtoacă

to RomanianHomeComputer
Salut,
Am adaugat modificarea pentru a continua citirea unei dischete chiar daca apar erori. Acum se raporteaza progresul pentru citire/formatare discheta, si daca apar erori.

Adrian-Iulian Mitrofan-Bitca

to romanianho...@googlegroups.com
Cum am ajuns acasă, m-am înfipt în problemă.
Cred că poate ar mai fi nevoie de o jurnalizare a erorilor?
Am atașat și niște fotografii cu sectoarele defecte din diferitele aplicații pe lângă imaginile de floppy disc făcute cu IMD, Teledisk și HCDisk2. Sper să ajute.
Urmează să fac teste pentru a identifica ce merge și ce nu.
Mulțumesc!
Foarte util programul în procesul de recuperare.

BASIC_ER.IMD
BASIC_ER.TD0
BASIC-ER.zip
BASIC_ER-IMD_1_18.jpeg
BASIC_ER-Teledisk_2_23.jpeg
BASIC-ER.png

Adrian-Iulian Mitrofan-Bitca

to romanianho...@googlegroups.com
Bună ziua!

Pot spune că după utilizarea ultimei versiuni publicată pe 14.02.2023, am reușit să extrag ceea ce par a fi date valide de pe discheta originală.
Cum știu asta?
Aveam copiată o imagine cu versiunea veche, din care am extras datele cu "tapexp".
Am utilizat versiunea nouă și am copiat o nouă imagine, din care am extras datele cu aceeași comandă.
Am comparat cele două fișiere tap rezultate și am identificat un bloc diferit.
Fiind bloc de tip imagine (mare noroc), am comparat cele două imagini și am constatat că ultimul export are toate liniile unde ar trebui să fie.

În altă ordine de idei, am încercat să încarc aceste imagini în emulatorul Fuse modificat pentru HC-2000. Nu am avut prea mult succes.
Există vreo metodă prin care se pot modifica imaginile dischetelor create cu HCDisk2 pentru a le încărca în acel emulator?

George Chirtoacă

to romanianho...@googlegroups.com
Salut,

Imaginile de disc salvate in format dsk sunt recunoscute de emulatorul Fuse.
Dacă sunt discuri cu erori cred ca pot apărea probleme și în citirea imaginilor.

to RomanianHomeComputer

Nicolae Muntean

to RomanianHomeComputer

irinase...@yahoo.com

to RomanianHomeComputer
Buna seara. Mai sunt disponibile kituri de cobra 2 contra cost, eventual si o tastatura( nu pe USB) ?

Nicolae Muntean

to romanianho...@googlegroups.com
Suna ma la 077025

Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la un subiect din grupul „RomanianHomeComputer” din Grupuri Google.
Pentru a vă dezabona de la acest grup și de la toate subiectele din acesta, trimiteți un e-mail la adresa romanianhomecomp...@googlegroups.com.
Pentru a vizualiza această discuție pe web, accesați https://groups.google.com/d/msgid/romanianhomecomputer/16d36040-32b3-4e9c-baee-505b3f08828fn%40googlegroups.com.

Nicolae Muntean

to romanianho...@googlegroups.com
scuze 0722355536

Nicolae Muntean

to romanianho...@googlegroups.com
Buna seara la toata lumea,

Am reusit sa finalizez modificare la Turbo Spectrum pentru a incarca
OPU si DEVIL din Eprom astfel"
Tasta O = OPUS

Nicolae Muntean

to romanianho...@googlegroups.com
Buna seara,

Am reusit sa finalizez accesul la mai multe sisteme de operare din eprom
pentru TURBO SPECTRUM si anume

TASTA    O = OPUS 4.0
               D = DEVIL's 13
               C = BASIC 1987 ITC BRASOV ( aici mai lucrez poate reusesc ceva cu CP/M,
                                                                    Turbo Spectrum este un pic diferit la acces
                                                                       ram - rom si nu vreau sa modific mai mult
                                                                     pentru ca eu am vrut sa fie ca originalul si acum e altfel.... )
orice alta tasta incarca BASIC 1982
Pentru aceasta aveti nevoie de un eprom sau eeprom de 64 kb si doua modificari pe placa de baza:
1 = se teie legatura dintre pin 28 si pin27  la eprom ( un pic mai greu ca este deasupra, adica sub soclu)
si se duce pin 27 la Q7/F5 74LS377
2 = se izoleaza pin 1 de la plus taind si inainte si dupa el iar apoi refaceti traseul de plus catre pin 28
      pin 1 se duce la  Q3/F5 - TAPE OUT
Este bine a se face aceasta dupa pornirea initiala cu boot normal.

Pentru DEVIL se foloseste o interfata de CoBra 1 care se conecteaza la extensia Turbo Spectrum  semnal semnal
(momentan eu am facut un cablu avand la capete o mufa  2x15 si una 3x32 mama)
Mai sunt necesare 2 semnale care nu se regasess pe extensie si anume
 TRG3 DE LA INTERFATA SE DUCE PE PIN 2/G3 /PVS
 POR LDE A INTERFATA  SE DUCE PE PIN 1 SW RESET

Daupa accesul DEVIL cu tasta D se tasteaza CS+SS SI SE INTRA IN MOD E IAR APOI SS+9  SI ENTER
Apare comanda CAT  si dupa ENTER va citi discul DEVIL.
( este bine ca inainte daca aveti COBRA1 sa testati ca functioneaza interfata, cablul si discketa)
Pentru a construii discuri devil se foloseste un PC cu unitate de 3,5 ( nu merge cu usb) si de preferat XP.
Utilitarul este liber pe net SAMDISK iar imaginile pe COBRASOV.COM sectiuna SOFTWARE / DEVIL
In viitor voi posta si gerberul pentru un adaptor de la IF la Turbo Spectrum.
Momentan la mine funcționează si am feedback ok de la un utilizator din Canada.
Daca aveti idei despre ce alt sistem sa avem in pozitia C lasati aici o veste.
Nu cunosc cine a construit DEVIL , stiu ca este Roman  sI vreau sa ii  MULTUMESC
pentru acet BASIC MINUNAT.
In timp ce scriu un alt utilizator din IAȘI mi-a trimis o poza ca functioneaza ....
 Spor la treaba si contactati-ma la 0722355536 pentru orice nelamurure...

Seara buna

TS_4_OS.bin

Laurentiu Petre

to romanianho...@googlegroups.com
Super, d-abia astept sa ma apuc si eu de lucru la al meu!

Pentru EPROMUL de 64k, exista vreun bin creat, sau macar intre ce adrese intra fiecare SO (1982 Sinclair, OPUS, DEVIL, ITC Bv), ca sa-l putem compila si arde noi pe programator?

Multumim,

Laurentiu

Laurentiu Petre

to romanianho...@googlegroups.com
Pff, scuze, acum am vazut atasamentul! My bad!

Nicolae Muntean

to romanianho...@googlegroups.com
continuare...
Am oprit momentan cercetarea pentru CP/M tip CoBra deoarece
CoBra accesa bancuri de 16 k si atunci se putea realiza configuratia
ceruta de sistemul de operare CP/M Brasov. La Turbo Spectrum nu este
acces si configuratie memorie , doar /SM - spectrum mode unde prima jumatate ram
se roteste cu a doua.Aceasta deoarece nu vreau sa modific hardware TS. Pentru CP/M avem Cobra.