HC91 cu tastatura MX Cherry, caps printate de proba

Mircea Teletin

to romanianho...@googlegroups.com
20201103_145150.jpg

Bogdan

to RomanianHomeComputer
foarte interesante proiectele tale!

unde ai produs pcb-ul? aveam in cap sa fac ceva similar dar exact pe formatul hc91, sa nu fie nevoie sa decupez carcasa, si sa printez niste adaptoare intre tastele mx cherry si capacele de taste originale de pe hc

Mircea Teletin

to romanianho...@googlegroups.com
Greu cu adaptoarele... am studiat un pic... trebuie duza mica precizie foarte mare...
PCB le-am facut la JLPCB in China. Sambata am comandat duminica erau gata facute si cu DHL (care aproape dubleaza costul) au venit foarte repede.

Mircea

--
Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la grupul „RomanianHomeComputer” din Grupuri Google.
Pentru a vă dezabona de la acest grup și pentru a nu mai primi e-mailuri de la acesta, trimiteți un e-mail la adresa romanianhomecomp...@googlegroups.com.

Bogdan

to RomanianHomeComputer
am comandat si eu cateva pcb-uri, sa vad acum cand ajung, n-am platit pt dhl :)

am vazut ca ai facut niste taste care arata decent, nu s-ar putea face un model care sa aiba jos "conectorul" pentru cherry si sus un paralelipiped care sa intre in tasta de la hc? eventual cu un mic gap pe mijloc, sa permita o oarecare flexibilitate... daca am timp, fac niste incercari si daca iese ceva rezonabil postez aici.

Mircea Teletin

to romanianho...@googlegroups.com
Ar fi fain sa facem niste modele printabile si sa le punem pe github langa PCB, sa fie kit complet. Initial asta am vrut dar s-au intamplat lucruri :-)
Eu am facut heirupist asa si intre timp mi-am reinstalat si computerul si nu le mai gasesc, trebuie sa-mi fac timp sa refac si PCB-ul (am pierdut si sursele tot din greseala, doar gerber-ul de pe github mai exista :-) ).
Ma gandesc sa fac PCB-ul modular cumva, array-ul de tastatura sa fie separat de electronica pentru ca pe Cobra aparent difera TAB si alte combinatii.

Pana una alta am avansat destul de tare cu sniffer-ul de bus incat sa pot lua ideea de acolo si face cu el un adaptor de la o tasatatura normala. Stiu ca sunt proiecte deja facute dar daca tot am ajuns pana aici ar fi fain sa pot introduce si functia asta. Practic ce-am facut eu poate decoda, citi si scrie orice port (8 sau 16 bit full decode), planul meu era sa emulez un FDC cu tot cu floppy si sa redirectez catre un SDCARD tot ca sa pot porni CP/M de pe HC91-urile pe care le am. Dar poate face practic tot, inclusiv tastatura sau chiar casetofon fara sa mergi la mufele existente.

Si sniffer-ul asta ar merge sa fie facut modular si sa il poti extinde fie cu tastatura fie cu SDCARD si orice altceva vrei...

Bogdan

to RomanianHomeComputer
mi-au venit si mie PCB-urile ieri, un motiv in plus sa incerc sa fac niste teste cu adaptoarele de taste. sa vad daca gasesc timp. tastele propriu zise nu le am, astept sa vina

extrem de interesanta ideea cu sniffer-ul, daca vrei si poti cred ca ar fi bine sa publici progresul pe masura ce avansezi

succes!

Mircea Teletin

to romanianho...@googlegroups.com
Momentan cam asa arata :D

20201203_222402.jpg
20201203_222407.jpg

Bogdan

to RomanianHomeComputer
salut! poti sa-mi spui si mie ce tranzistoare si diode ai folosit la tastatura? si ce e H1 pe cablaj? multumesc!

Mircea Teletin

to romanianho...@googlegroups.com
Tastatura trebuie alimentata, La H1 vin +5V si GND.
Atasez pozele cu tastatura HC2000/91 originala dupa care am facut reverse engineer la PCB-ul meu cat si poze cu tranzistorii montati pe primul exemplar (montat pe un HC91 acum).

20201024_115609.jpg
20201111_223402.jpg
20201111_223410.jpg
20201111_223426.jpg
20201024_115706.jpg
20201111_223435.jpg
20201111_224043.jpg

mircea....@gmail.com

to romanianho...@googlegroups.com

Iaca si modelele 3D printabile pentru keycaps: https://github.com/mteletin/hc2000/blob/main/HC2000.7z

E plate-ul de pe delta-ul de pe care printez chiar acum. Am exportat STL-ul din Cura.

Mircea