Imagini cu dischete de Cobra

Aurel Ionescu

to RomanianHomeComputer

Va salut

dupa 2 zile de copieri dischete , ieri unele de 5 inchi , azi de 3 inchi , am aici 2 arhive :

https://drive.google.com/file/d/1EI-FWQRlvr4b05ypQXagvH0qpeRiqk2N/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1ezoWfEFd6mzNvCFteVSnMKe6Be8p74JB/view?usp=sharing

in ele sunt programele de DOS cu care am lucrat , Teledisk si IDM
ieri am copiat o discheta de 5 inchi , de CP/M Cobra la 860Kb , de la prietenul meu Geo ,
care , pe langa ca le-a pastrat si nu le-a aruncat  ( ca mine si ca altii ), a avut bunavointa extrema sa mi le dea sa le copiez , impreuna cu o unitate de 5 inchi , extrem de greu de gasit in conditii normale ( adica nu l-a preturile exorbitante la care se gasesc ) , discheta trasa acum 25-30 de ani
discheta a mers fara nici cea mai mica problema , fara nici o eroare de citire

o mica paranteza aici : nu acelasi lucru s-a intamplat la dischetele de Devil , care sunt in alta cutie , de alta marca , aici dischetele fac o galagie monstru , mi-e si frica sa le bag , sa nu stric unitatea floppy ; totusi , am reusit sa recuperez ceva utilitare , extrem de importante ( zic eu ) : program de copiere disc - disc , caseta - disc si disc - caseta ( programul FIU tragea doar de pe caseta pe disc , l-am folosit foarte bine pana acum ) ; un program DIP versiune 1.1 , fata de 1.0 , de pana acum , si un programator de eprom-uri pe Cobra , la care am schema , dar nu mai gaseam programul , pe care l-am avut facut acum 30 de ani , si pe care il voi face din nou

sa ma intorc de unde am deraiat
ieri m-am mai jucat cu cateva dischete de 5 facute de mine , dar am avut probleme fizice
cu ele , tot felul de erori , e destul de greu deoarece nu am multe cu care sa ma joc
multe din dischetele lui Geo sunt cu liste , pe astea trebuie sa le copiez , mai sunt destule din cele HD , pentru PC , si aici imi trebuiesc DD ( nu vrea de loc unitatea pe Cobra sa mearga cu HD , iar pe PC cu DD , pare sa fie o limitare impusa unitatilor de 5 , din ce am citit pe net )
azi am copiat dischete de 3 inchi , facute de mine direct pe Cobra , de CP/M si Devil
in arhiva de ieri exista un fisier citeste.txt , cu ceva explicatii despre imaginile din fiecare director in parte
in arhiva de azi , fisierul text il gasiti in fiecare director , ca sa fie clara situatia despre imaginile de acolo

concluzie
din toate dischetele trase cu IMD , adica dischete facute dupa imagini a unor dischete
perfect functionale pe Cobra , facute integral pe el , nu pe PC , nu a functionat aproape
nimic pe Cobra ; merg partial , sau deloc ; nu booteaza alea de CP/M , la CAT in Devil mai
arata cate ceva pe disk , dar nu se incarca corect nimic
la Teledisk s-a mai schimbat situatia : cel de 860K merge perfect , booteaza ( ma rog , pe
unitatea 2 , nu pe 0 , caci nu are LK.SYS modificat ) , din pacate a copiat doar 82 de piste , caci nu merge sa setezi 86 ( IDM-ul merge 86 , dar scoate numai balarii , se pare ) ; deci
pare sa sa descurce cu CP/M-ul , totusi ma astept ca imaginea IMG convertita cu utilitarul Cobrasov de convertire TD0-IMG sa nu se incarce in utilitarul de manipulare fisiere in imagini ( asta am patit si la dischetele de pe Cobrasov ) , deoarece au sistem generat pe ele ( merg convertite numai imagini care NU au generat sistem pe ele , din cate am vazut eu )
la dischetele de Devil , a inceput sa scartaie si teledisk-ul
si astea merg partial , nu integral , dar mai bine decat alea de IMD , care nu merg mai deloc ; se mai incarca cate ceva de pe disk , dar nu tot
ramane sa va mai jucati si voi cu ele , sa vedeti ce si cum

pentru domnul George
ieri m-am jucat putin cu Hcdisk-ul , versiunea de ieri ( cea din 9 , nu din 8 februarie )
eroarea aia urata care a-ti observat-o in poze am primit-o in continuare
dar , am vazut cand apare : nu la dischetele de Devil , cum imi aduceam eu aminte ,
ci la cele de CP/M de 5 inchi , la cele de 3 inchi NU apare , citeste fara probleme
sa dau amanunte : ieri am avut doar dischete de 5 inchi , cu sistem generat , bootabile
nu am avut si fara sistem generat
cum dadeam open a: , aparea eroarea ; la Devil nu s-a manifestat
azi am avut dischete de 3 inchi , cu sistem generat , si fara sistem
si mi le-a vazut pe amandoua , fara eroare ; nu am apucat sa fac nimic cu ele , dar vedeam continutul , adica numele fisierelor de pe disc
in arhiva de ieri , exista si o imagine de hcdisk ( dar nu garantez ca e chiar OK ) ,
vedeti fisierul citeste.txt ; in fisierul comenzi hcdisk , am trecut lista comenzilor date
( mi-am cam prins urechile in comenzi , cu ajutorul prietenului Adrian am mai miscat cate ceva , dar nu am mai apucat sa mai fac discheta dupa imaginea aia sa vad daca merge )
din ce vad eu , Hcdisk-ul ar putea fi ultima scapare in copiile de Devil , celelalte 2 nu
fac ce trebuie , posibil datorita formatarii atipice
nu stiu cum a facut la Cobrasov imaginile de Devil cu Teledisk , pentru ca la mine nu ies
m-ai trebuie sa ma mai joc cu ele

voi continua testele de copiere , cand am clarificat problema , voi posta aici imaginile scoase
stiu ca e mult de citit , dar am vrut sa fiu cat mai clar cu explicatiile
oricum , sigur am mai ratat cate ceva , scuze anticipat
toate cele bune !!!