conectare FDD de 5.25 la PC modern

Adi Gostin

to RomanianHomeComputer
Salutare,

Am un HC-91 cu FDD de 5.25", iar mare parte din dischete încă mai merg după 20+ ani.

Caut o opțiune pentru a copia pe PC ce e pe dischete. Am încercat asta de două ori în trecut cu calculatoare mai vechi care aveau controller pe placa de bază, dar n-am reușit. (Unul nu putea sub nicio formă să lucreze cu FDD-ul meu de 40 de pista, celălal nu mai țin minte de ce n-a mers.)

Există vreo metodă încercată de voi pentru a conecta drive-ul meu de 5.25" cu 40 de piste la un PC modern și a CITI ȘI SCRIE dischetele?  Ca software aș folosi de exemplu HCDisk al lui George Chirtoacă.

Mulțumesc pt. ajutor,
Adi G.

George Chirtoaca

to romanianho...@googlegroups.com
Salut,
Eu am conectat unitate floppy 5.25 la un calculator cu procesor
Core2Duo, care are controller de floppy si are in BIOS optiunea de
unitate tip 5.25, si a functionat cu HCDisk. Poate gasesti la cineva
de imprumut un calculator vechi. Eu am pastrat unul doar pentru asa
ceva.

Alta varianta este folosirea unui cablu serial intre HC si PC modern,
eventual cu un adaptor serial-USB pentru PC, cu HCDisk pe PC si HCCmd
pe HC. HCCmd poatre trimite blocurile de date de pe floppy catre PC
prin seriala, la viteza 19200 baud, iar HCDisk le scrie pe o imagine
de disc pe PC, folosind comanda 'copyfs from COM1' de exemplu. Pentru
HC, mufa DB9 pentru seriala are pinii in alta ordine decat la PC,
trebuie modificat cablul. HCCmd il poti trimite catre HC prin seriala
sau prin sunet.

Alta varianta este sa conectezi la HC un emulator de floppy Gotek ca
drive 2, si apoi sa copiezi dischetele cu HCCmd de pe drive 1 pe drive
2. Gotek merge cu imagini de dischete stocate pe stick USB, dar
trebuie actualizat firmware-ul lui la FlashFloppy, folosind un adaptor
USB-serial TTL.

Se gasesc aici utilitarele: https://github.com/0sAND1s .
> --
> Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la grupul „RomanianHomeComputer” din Grupuri Google.
> Pentru a vă dezabona de la acest grup și pentru a nu mai primi e-mailuri de la acesta, trimiteți un e-mail la adresa romanianhomecomp...@googlegroups.com.
> Pentru a vizualiza această discuție pe web, accesați https://groups.google.com/d/msgid/romanianhomecomputer/593d0df1-4e33-4c6d-9c11-991ce5fb42a4n%40googlegroups.com.

Bogdan Marcu

to romanianho...@googlegroups.com
Daca vrei le pot digitaliza eu din 5.25 in format teledisk
Sent from my iPhone

On 25 Nov 2023, at 12:23, Adi Gostin <adig...@gmail.com> wrote:

Salutare,

Adi Gostin

to RomanianHomeComputer
Salut George, salut Bogdan,

Informația cheie din răspunsurile voastre este "are in BIOS optiunea de unitate tip 5.25". Eu n-am avut niciodată așa ceva, am avut doar calculatoare care aveau opțiunile "3.5" 1.44MB" sau "None". Posibil ca asta să fi fost problema la mine. Caut chiar acum pe OLX calculatoare vechi care să aibă opțiunea asta.

Am uitat să precizez dischetele care mă interesează cel mai mult sunt de CP/M. (Odată ce am descoperit utilitarele din CP/M, n-am mai putut să mă întorc la GENS și Zeus.) Deci opțiunile care funcționează doar în modul ZX Spectrum nu prea mă ajută.

Bogdan, le poți digitaliza și pe cele în format CP/M?

Mulțumesc mult pt. răspunsuri.
--Adi G.

George Chirtoaca

to romanianho...@googlegroups.com
A, pe CP/M e si mai simplu! Poti folosi o unitate floppy pe USB cu HCDisk.
> Pentru a vizualiza această discuție pe web, accesați https://groups.google.com/d/msgid/romanianhomecomputer/17ed37c4-b0a6-4ed4-99b5-9cebb5cff332n%40googlegroups.com.

George Chirtoaca

to romanianho...@googlegroups.com
Pardon, mi-am dat seama ca unitatile pe USB sunt doar de 3.5 inci, nu
si de 5.25.
Ramane solutia cu un PC vechi. Le pot digitiza si eu, in format DSK
sau RAW. Stau in Bucuresti.

În sâm., 25 nov. 2023 la 17:38, George Chirtoaca
<george.c...@gmail.com> a scris:

Bogdan Marcu

to romanianho...@googlegroups.com
Da pot sa digitalizez orice disk, eu am un 286 cu care le fac
Sent from my iPhone

> On 25 Nov 2023, at 18:21, George Chirtoaca <george.c...@gmail.com> wrote:
>
> Pardon, mi-am dat seama ca unitatile pe USB sunt doar de 3.5 inci, nu
> Pentru a vizualiza această discuție pe web, accesați https://groups.google.com/d/msgid/romanianhomecomputer/CAOO8k5BwoeYe6EQ-LYAOppfeJ22RJ%2Br%2B13-00VPDp6K%2BScdipA%40mail.gmail.com.

Adrian-Iulian Mitrofan-Bitca

to romanianho...@googlegroups.com
Salutare!
Dacă vrei să ai un sistem care să te ajute la lucru cu ambele tipuri de dischete, recomand o placă de bază pe care am folosit-o eu: Gigabyte GA-8IPE1000-G sau alta din aceeași gamă GA-8IPE1000 (găsești pe OLX sigur câteva modele de genul ăsta)
Placa este din ultimele care suportau două unități de floppy pe aceeași pamblică. Am instalat 3 sisteme de operare pe un SSD conectat pe SATA: MS-DOS, Knoppix-ul de pe cobrasov.com și Windows 7.
Dacă reușești să extragi datele de pe dischete cu HCDisk sau cu Teledisk, urcă-le undeva și partajează-le cu noi. Personal încă mai caut software dezvoltat în România și chiar am avut surprize plăcute să mai găsesc.
Dacă ai casete care conțin astfel de software, chiar te rog să mă contactezi. De urcat le voi urca tot pe https://z80-romania.ro/ .
Spor la construit!

--
Mitrofan-Bitca Adrian-Iulian

God is in each one of us. So that's why we have the power to create.

Adi Gostin

to RomanianHomeComputer

Salut Adrian. Daca zici că ți-a mers ție cu placa asta, o să o caut exact pe asta. Momentan edoar un vânzător pe OLX care vinde una "impecabilă defectă" (așa scrie în anunț). Merci pt. răspuns.

Adi Gostin

to RomanianHomeComputer
Bogdan, mulțumesc, dar i le duc lui George până la urmă. (Mă ajută f. mult că stă într-un loc din București unde eu ajung  oricum.)