Actualizare ROM - Aleodor Ioan

George Chirtoacă

Feb 22, 2024, 1:51:32 AMFeb 22
to RomanianHomeComputer
Salut,

Am primit urmatoarele actualizari de la dl. Aleodor-Daniel Ioan:

"Am portat OPUS 4.0 pentru HC-uri. Acum functioneaza bine toate meniurile. Daca s-a instalat RAM pe extensie, se intoarce in BASIC pastrand memoria intacta.
Cu aceatsa ocazie am mai facut si cateva mici corectii in ROM-ul "basic rom" modificat de mine, precum si la partea BASIC a programelor de scriere FLASH.
Nu sunt schimbari majore, ci doar eliminarea unor bug-uri, asa ca va rog sa le inlocuiti pe site pe cele vechi cu versiunile atasate si sa anuntati pe forum inlocuirea."

Fisierele sunt aici

- opus rom
- basic rom
- FLWRBAS
- FLWRCPM.
- OPUSX - "Atasez si un program nou BASIC de incarcat "opus rom" in RAM-ul de pe extensie."

George Chirtoacă

Feb 26, 2024, 10:08:41 AMFeb 26
to RomanianHomeComputer
Am primit mai multe actualizari de la dl Aleodor, descrise mai jos, si le-am pus aici https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1SOsfid6uTnmhqzoAYRSvUXQ5gG_juncm .

Atasez aici din nou toate ROM-urile pe care le detin, impreuna cu documentatia modificarilor recent actualizata:

"basic rom" = ultima versiune a ROM-ului BASIC modificat recent (include lansarea in executie a OPUS-ului din NMI);
"cpm720 rom" = ROM-ul CP/M modificat anterior pentru unitati de 720K/360K (am avut dar am pierdut ROM-ul CP/M de 360K);
"opus rom" = ultima versiune a ROM-ului OPUS 4.0 portat pe HC-uri (versiunea anterioara nu functioneaza bine !);
"ext640 rom" = ROM-ul original IF1 de extensie pentru unitati de 720K/360K;
"ext320 rom" = ROM-ul original IF1 de extensie pentru unitati de 360K;
"tims rom" = ROM-ul original de TIM-S;
"cobrab rom" = ROM-ul original de boot COBRA;
"cobra rom" = ROM-ul original de BASIC COBRA (adaugat nou !);
"diag 56 rom" = ROM-ul original de test de pe site-ul RETROLEUM;

De asemenea, atasez aici din nou toate programele care le-am facut pentru modificarile din ghiduri:

"FLWRBAS" = program BASIC de scriere a sectiunii BASIC din FLASH-ul de pe placa de baza;
"flwrbas cod" = partea de cod masina de scriere a sectiunii BASIC din FLASH-ul de pe placa de baza;
"FLWRCPM" = program BASIC de scriere a sectiunii CP/M din FLASH-ul de pe placa de baza;
"flwrcpm cod" = partea de cod masina de scriere a sectiunii CP/M din FLASH-ul de pe placa de baza;
"EEWRPG1" = program BASIC de scriere a sectiunii secundare din EEPROM-ul de pe extensie;
"eewrpg1 cod" = partea de cod masina de scriere a sectiunii secundare din EEPROM-ul de pe extensie;
"OPUSX" = program BASIC care incarca "opus rom" in SRAM-ul de pe extensie (contine inclus si codul masina);
"TESTROM" = program BASIC care incarca "diag56 rom" in SRAM-ul de pe extensie (contine inclus si codul masina);

George Chirtoacă

Feb 26, 2024, 12:00:44 PMFeb 26
to RomanianHomeComputer
Am uitat de actualizarea acestui document "The Ultimate HC Extension Modification Guide SE
(second edition)": https://drive.google.com/file/d/1Wp1Nymgmb6b6OapceqT59jbv07awEgLc/view?usp=drive_link .