Emulator floppy GoTek pe HC2000

77 wyświetleń

George Chirtoacă

nieprzeczytany,
15 paź 2020, 05:36:3315.10.2020
do RomanianHomeComputer
Salut,

Am facut un video cu emulatorul de floppy Gotek pe un HC200:
https://youtu.be/nmbKd2Lzzuk

Mircea Teletin

nieprzeczytany,
15 paź 2020, 10:10:2015.10.2020
do RomanianHomeComputer
Da, dar tot iti trebuie FDC-ul. La un HC91 nu ai asa ceva (decat daca mai gasesti extensia pe undeva).
HC-ul foloseste niste porturi IN/OUT ca sa comunice cu FDC-ul. Eu vreau sa emulez tot de la FDC pana la storage.
Piesele de puzzle pe care le am sunt:
- interfatare cu BUS Z80, practic pot face debug la I/O (am un al 2-lea HC2000 la care FDC-ul il credeam prajit dar cu jucaria asta am vazut ca el de fapt raspunde doar ca nu reuseste sa activeze floppy-ul).
- abilitate de-a interfata cu un SDCard de exemplu... foarte usor cu FAT32 pe SDCARD
Ce nu am:
- abilitatea de-a raspunde lui Z80 cum o face FDC-ul... (inca... pentru ca deja lucrez la asta).

In final va fi un sistem cu 7 cipuri, 74LS74, un quad NAND, quad OR, 2 buffere (uni + bidirectional) si un microcontroller Atmega care orchestreaza si ofera legatura cu SD card-ul.
Ideea e: cum misca ceva pe I/O am pus in pauza Z80 cu 74LS74, micro-ul se sesizeaza, citeste cu bufferele BUS-ul (sau scrie daca e cazul) si apoi deblocheaza Z80. Avand in vedere ca nu mai vorbim de parti mecanice in miscare, chiar daca pun pauza la Z80 tot ar trebui sa fie mult mai rapid totul. Foarte util PDF-ul cu documentatia porturilor la HC de pe site-ul tau. Ce-i interesant e ca HC91 chiar daca nu are IF1 pare ca are CP/M-ul in ROM-ul lui. RAM-ul si ROM-ul de pe IF (pe HC2000 nu exista ROM-ul  pentru ca ROM-ul principal e suficient de mare) sunt folosite doar pentru a extinde BASIC-ul. Daca vrei doar CP/M e mult mai simplu, trebuie sa emulez doar controller-ul FDC si discul.

Mircea Teletin

nieprzeczytany,
15 paź 2020, 13:18:4415.10.2020
do romanianho...@googlegroups.com
Foarte tare video-ul. M-am uitat si eu lung la GoTek... Amiga in sus Amiga in jos... dar cu demonstratia facuta de tine e clar ca functioneaza si cu un HC. S-ar putea ca m-ai convins sa cumpar unul pentru HC2000-ul meu functional :-)

--
Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la un subiect din grupul „RomanianHomeComputer” din Grupuri Google.
Odpowiedz wszystkim