2 "לוּלֵא דְּמִסְתְּפינָא"

אוריאל פרנק

יישר כח.
אבל אני מחפש אם יש מי שמשתמש בלשון "לולא דמסתפינא" [או בדומה מאוד לזה], לפני ה"תוספות" שמצאתי.

‫בתאריך יום א׳, 21 באוג׳ 2022 ב-0:44 מאת גנוט <‪al...@zahav.net.il‬‏>:‬

בכל טקסט להגהה או מודפס בספר, בו אני רואה את הניב הכלאימי "לולא דמסתפינא" – הנני מוחק את הד' שנתקעה כאן.

בטקסט הארמי שהבאתם – משתלבת הד', לא כן בטקסט הפותח בעברית/לשון הקדש.

הרשב"א בעירובין נב., ביבמות מו., בגיטין עו. בקידושין כג., בע"ז סא. ובחולין קיג. כותב "אי לאו דמסתפינא", אך בר"ה כח. מצאתי אצלו  "ואי לא דמסתפינא", שלדידי  הד' אינה במקומה. ייבטל העד האחד מפני הששה.

בברכת קיץ בריא, שקט ושלו,

מ  '    ג  '

Feb 22, 2024, 6:49:49 AMFeb 22
ראו כאן בעמוד 15