Robottikerhon 27. kokous Kangasalan Saarnolassa.

pekka

to robotti

Hieno syksy alkaa ja robootiyhdistyksen kokous on tulossa

Paikka:  Helpokärjentie 31. Kangasala.  Matti Paalasmaan huvila.

Aika: Lauantai 31.10.2015 kello 12:00 ja päättyy sunnuntaina puolenpäivän aikaan.

Kaikki mukaan! Omat eväät, tietokoneet ja projektit mukaan.

Pidetään sellainen Hannu muistokokous.

Paikka on nyt varmistettu, ja muutama on jo luvannutkin tulla, mutta lopuilta haluttaisiin tieto tuleeko vai ei.
Joten laittakaan näppäimistö toimimaan.

Muistakaa ottaa vaikka oma makuupussi mukaan, kyllä Manella on jonkinlaisia petivaatteitakin yläkerrassa, mutta varmuuden vuoksi.
Niin ja tietysti uudet projektit myös mukaan.
Varmaan Henkka tuo projektorin mukaan?

Jukka Tamse, minä  ja Henkka on varmistanut tulemisensa.
Eiköhän Jormakin ja ja Heikki tule myös?
Laittakaan sähköpostia tulemaan.

============

Nyt on tapahtunut kummia Windows 10 rintamalla.

Ainakin minun Win10 koneeni sanoi, että siinä on vanhenteneita ohjelmia ja ei suostunut käynnistymään. en ollut käyttänyt sitä pariin viikkoon.

Kun katselin Windowsin juttuja Internetissä, siellä sanottiin, että Win10 ohjelma pitää päivittää, muuten ohjelma lakkaa toimimasta 15.10.2015.

Miksi  ihmeessä tuollainen systeemi on keksitty?
Nyt Hannun Windows 10 kone lakkaa toimimasta ja Ritvalla ei tietystikkään ole mitään CD:tä. Hannun uusi kone jää tyhjäksi.

Minä laitoin koneeseeni Windows 8.1Pron. se kyllä onnistui, mutta kyllä pitkään harkitsen ennekuin kokeilen Win10 uudelleen.

Sanotaan, että Win10 on viimeinen käyttöjärestelmä, että sitä vaan päivitellään ( maksusta vuosittain). Tästä maksullisuudesta ei ole ollut sanaakaan, mutta suuresti ihmettelen, jos maksullisuus ei toteutuisi.

No minulla on edelleen kolme XP-konetta, eikä tarvitse päivitää.

Tuon Win10 tarvitsin Raspberry takia. Laitoin siihen myös Win10 ja jotta sitä pystyisi ohjelmoimaan, niin laite vaati myös win10 koneen. Tähän koneeseen pystyy tekemään WIN10:llä ohjemia. Minä esittelin tätä laitetta Keuruun Tiedetilan kevätkauden avaijaisissa keväällä.

Pekka OH3GDO

Jorma Laajala

to robotti
Moro!

Olen varautunut siihen, että tulen, joten ilmottaudun myös.

 Minä käytän joskus w10 määrättyjen ohjelmistojen  takia. Tiedothan varmaan karkaa sinne sun tänne, mutta ei se haittaa kun sen tietää. Helpompi käyttöinen se minun mielestä on verrattuna kasiversioihin. Ubuntua käytän paljon.

t. Jorma

--
Sait tämän viestin, koska olet tilannut seuraavan Google-ryhmän: robotti.
Jos haluat peruuttaa tämän ryhmän tilauksen ja sen sähköpostiviestien vastaanottamisen, lähetä sähköpostia osoitteeseen robotti+u...@googlegroups.com.

Pekka Ritamäki

to rob...@googlegroups.com
Hienoa Jorma ja tervetuloa!
====================
Joo minulla taisi olla tuo kehittäjäversio, koska olin ladannut sen toukokuussa.

Edelleen pidän tuota aivan törkeänä, että vaivalla saatu tietokone puhdistetaan ja kaikki pitää ladata uudestaan.

Jos minulla olisi ollut tämä ainoa tietokone, mitä minä olisin sitten tehnyt.
Nyt pitää aloittaa taas Win8.1. Törkeätä.
Oikestaan näin kävi radioamatööriystävälleni Tapio Murrolle Ottawassa. Hän joutui lähettämään koneensa korjattavaksi.

En taida aloitta uudestaan Win10 ainakaan heti.

Terveisin Pekka

Tom Höglund

to Robotti Yhdistys
Kiinnostaisi kovasti tulla mutta taitaa olla buukattu viikonloppu =,-(  Täytyy vielä tarkistaa..

      tom =8-)

Henry Palonen

to robotti
Terve,

Minulla on muuten videotykistä lamppu palanut. Minulla on kyllä pajalla esityskäyttöön varattu 42" lcd-TV, sen voin kyllä tuoda jos tykkiä ei muilta tule paikalle - onko jollakulla tykki jonka haluaa tuoda vai tuonko TV:n ?

Ehkä maalämpöpumpun mittaamisesta Raspberry Pi:llä voisin jotain kertoa ja muutamia käppyröitä omista säädöistäni  näyttää. Tai sitten tehtaan CNC-työstöasemien dynaaminen ohjaus verkkokaupan avulla voisi olla myös ihmisiä kiinnostava aihe (ns. teollinen internet) - eiköhän jotain keksitä.

Meinaa kuitenkin kovasti pukata työn puolesta voimalinjan testausreissua tuolle viikonlopulle mutta yritän säätää asiat niin että pääsen tulemaan!

Henkka

Pekka Ritamäki

to rob...@googlegroups.com
Henkka

Ei se mitään jos lamppu on mennyt. Olethan sinä jo monta kertaa sen tuonut.
42" LCD-näyttö on ihan yhtä hyvä.

Raskeberry Pi juttu kuulostaa myös hyvältä.
Minulla on myös Rasberry Pi ja olen yrittänyt käyttää sitä Windows 10 ja siihen sopivalla Visual Studiolla 2015.

Nyt tuo Win10 kuitenkin loppui, kun en muistanut käyttää sitä pariin viikkon. Olisi pitänyt päivittää. Aika törkeä juttu. Taas pitäisi kaivaa muistitikut esille ja alkaa lataileen sitä toisella koneella. Minkä ihmeen takia se piti sammuttaa?

Yritä nyt tulla. se olisi suuri vahinko jos et pääsisi.

Pekka

Jorma Laajala

to robotti
Yritän löytää tykin mukaan.

Jorma OH6FDK

he...@aumala.com

to rob...@googlegroups.com
Harkitsen Tampereen matkaa,
Lauantai-iltana vain. Ei yötä.
Samoin Hannun hautajaiset on vielä harkinnassa.
Tulee noita Treen matkoja aika tiuhaan tässä.

Heikki Aumala
Portimopolku 5 B 23
00800 Helsinki

Pekka Ritamäki

to rob...@googlegroups.com
Jorma
Hieno juttu.
Varmankin löytyy koululta tykki

Pekka

pekka

to robotti

Hei muistakaan lauantaina Kangasalan Saarnolan reissu.

Muistakaa ottaa viimeisimmät projektit mukaan, omat eväät, ehkä makuupussi ja pyyhe saunaa varten.
Tietysti tietokoneet ja verkkojohdot myös mukaan.

Tervetuloa kello 12:00

Pekka Ritamäki